• 1
  • 2
2011-01-05, 20:10
Medlem
Ja, frågan är alltså om man blir lika kissnödig av alkoholfri öl som man blir av te.x starköl?
2011-01-05, 20:14
Medlem
MKnugens avatar
Alkohol är väl vätskedrivande medel, alltså blir man mer pissnödig av alkohol-ölen?
2011-01-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffo
Ja, frågan är alltså om man blir lika kissnödig av alkoholfri öl som man blir av te.x starköl?

Om vi förutsätter att malt, humle och jäst inte är vätskedrivande så borde du känna dig kissnödig mkt snabbare på starköl då alkohol är vätskedrivande.
2011-01-05, 20:18
Medlem
Avsiktarens avatar
Dricker man flera liter vätska blir man kissnödig vad man än dricker. Däremot kan jag tänka mig att man blir bedövad av alkoholen och inte märker att man behöver kissa. Jag utgår även från att när man dricker vanlig öl dricker man oftast kolosalla mängder för att få resultat. Alkoholfri öl ger inte resultat och man nöjer sig med ett glas.
2011-01-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Dricker man flera liter vätska blir man kissnödig vad man än dricker. Däremot kan jag tänka mig att man blir bedövad av alkoholen och inte märker att man behöver kissa. Jag utgår även från att när man dricker vanlig öl dricker man oftast kolosalla mängder för att få resultat. Alkoholfri öl ger inte resultat och man nöjer sig med ett glas.

Det kan säkert stämma, tanken är dock att man ska dricka samma mängd av båda.
2011-01-05, 20:42
Bannlyst
Citat:
tråden e felplacerad, här diskuteras olika typer av alkoholer
2011-01-05, 21:36
Medlem
Alkohol och dryck tycker jag mig kunna se att det står.
2011-01-05, 21:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Alkohol och dryck tycker jag mig kunna se att det står.
Är det piss du tycker är dryck då? Håller med om att frågan passar bättre i medicin och hälsa.
2011-01-05, 21:55
Medlem
Var smaken frågan?
2011-01-05, 21:58
Medlem
sunfucks avatar
Citat:
Alkohol (etanol) hämmar utsöndringen av ADH vilket i sin tur leder till en ökad volym urin.[1] Både fysisk och psykisk stress kan leda till ökad utsöndring av ADH. Andra substanser som är kända för att modifiera ADH-halterna i blodet är nikotin och morfin.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Antidiuretiskt_hormon
2011-01-05, 22:03
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Var smaken frågan?
Nej, och just därför passar inte frågan här.
2011-01-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunfuck
http://sv.wikipedia.org/wiki/Antidiuretiskt_hormon
Tackar. Äntligen lite relevant information.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in