Ja, frågan är alltså om man blir lika kissnödig av alkoholfri öl som man blir av te.x starköl?
Om vi förutsätter att malt, humle och jäst inte är vätskedrivande så borde du känna dig kissnödig mkt snabbare på starköl då alkohol är vätskedrivande.
Dricker man flera liter vätska blir man kissnödig vad man än dricker. Däremot kan jag tänka mig att man blir bedövad av alkoholen och inte märker att man behöver kissa. Jag utgår även från att när man dricker vanlig öl dricker man oftast kolosalla mängder för att få resultat. Alkoholfri öl ger inte resultat och man nöjer sig med ett glas.
Dricker man flera liter vätska blir man kissnödig vad man än dricker. Däremot kan jag tänka mig att man blir bedövad av alkoholen och inte märker att man behöver kissa. Jag utgår även från att när man dricker vanlig öl dricker man oftast kolosalla mängder för att få resultat. Alkoholfri öl ger inte resultat och man nöjer sig med ett glas.
Det kan säkert stämma, tanken är dock att man ska dricka samma mängd av båda.
Alkohol (etanol) hämmar utsöndringen av ADH vilket i sin tur leder till en ökad volym urin.[1] Både fysisk och psykisk stress kan leda till ökad utsöndring av ADH. Andra substanser som är kända för att modifiera ADH-halterna i blodet är nikotin och morfin.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!