Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-05, 18:04
  #1
Medlem
Hejsan.
Jag var idag tsm med min mor och handlade lite mat och andra nödvändigheter, vi plockade runt lite och bestämde oss för att äta Findus köttfärssås till middag och tog därför en sådan burk.
När vi kom hem märkte vi att den var mögglig, men hade dock inte gått ut därför är väl den enda tesen att locket hade varit öppnad innan.

Jag undrar vad man kan göra med detta?
Ska vi åka dit och klaga på dem och få tillbaks pengarna eller kan man få någon kompensation?

Uppskattar hjälp!


Tack på förhand.
Citera
2011-01-05, 18:05
  #2
Medlem
Messers avatar
Maila findus och wheina, inte coop!
Citera
2011-01-05, 18:07
  #3
Avstängd
Uncle-Bens avatar
Kontakta judiska Findus säg att du är magsjuk och att du missar 40h arbetstid.
Citera
2011-01-05, 18:13
  #4
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
gör en löpsedel på AB,och stäm Willys på miljaaaaarder...100 kr..
Citera
2011-01-05, 18:27
  #5
Medlem
ugge_das_boots avatar
Skrapa av möglet och stek skiten.. är du en pussy eller
Citera
2011-01-05, 18:40
  #6
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zett
Hejsan.
Jag var idag tsm med min mor och handlade lite mat och andra nödvändigheter, vi plockade runt lite och bestämde oss för att äta Findus köttfärssås till middag och tog därför en sådan burk.
När vi kom hem märkte vi att den var mögglig, men hade dock inte gått ut därför är väl den enda tesen att locket hade varit öppnad innan.

Jag undrar vad man kan göra med detta?
Ska vi åka dit och klaga på dem och få tillbaks pengarna eller kan man få någon kompensation?

Uppskattar hjälp!


Tack på förhand.

Skämtar du eller? Vad är din vinkel med frågan?

1: Hjälp jag är helt borta och vet inte vad man ska göra när detta händer?

2: Tjoho!!! Ett storföretag har kränkt mig, nu ska jag kräma ur dem så mycket det bara går!!!


Svaren blir:

1: Gå till butiken och få en ny. Eventuellt får du en ursäkt med. Vill du få ut lite mer kontaktar du findus, om locket ej var öppet så vill de gärna veta att vissa produkter är felaktiga och kanske belönar dig.

2: Ät upp burken!!! Rå så klart! Ditt dödsbo kommer kunna stämma findus och coop på fantastiska summor och vi övriga i samhället slipper en parasit.


...sorry är egentligen arg på SJ...
Citera
2011-01-05, 19:40
  #7
Medlem
starlightcams avatar
Butiken kommer troligtvis vara mycket förstående. Du får garanterat en ny burk och kanske ytterligare kompensation.
Citera
2011-01-05, 19:41
  #8
Medlem
RoaldDahls avatar
[quote=Zett]Ska vi åka dit och klaga på dem och få tillbaks pengarna eller kan man få någon kompensation?
QUOTE]

Är inte det precis samma sak eller hur menar du nu?
Citera
2011-01-05, 19:49
  #9
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Kontakta judiska Findus säg att du är magsjuk och att du missar 40h arbetstid.
Sådana här fånerier kan vi väl besparas i detta forum.

Och TS, kontakta Findus. Dom tar detta seriöst, dom vill inte sälja undermåliga produkter. Och ett råd helt OT, det är godare och billigare att göra egen köttfärssås. Fixas medan spagettin kokar.
Citera
2011-01-05, 19:50
  #10
Medlem
Messerschmitts avatar
Vill bara informera om att det stavas "möglig" och att köttfärssås gör man själv, färdigköpt är bland det äckligaste som finns. Men vänd dig du till Findus, har du otur skickar de två nya burkar till dig...
Citera
2011-01-05, 20:31
  #11
Medlem
i Sverige får man skadestånd i reparativt syfte. Hade du satt i dig burken och blivit sjukt och gått med ekonomisk förlust hade du kunnat få ersättning.

du kan få pengarna tillbaka eller en ny burk. Allt annat är ren goodwill fårn tillverkaren. Många erbjuder värdecheckar på deras produkter. du kanske kan få 150kr att köpa nya varor för
Citera
2011-01-05, 23:02
  #12
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
du kan få pengarna tillbaka eller en ny burk. Allt annat är ren goodwill fårn tillverkaren. Många erbjuder värdecheckar på deras produkter. du kanske kan få 150kr att köpa nya varor för

Vill även slå ett slag för att TS ska få milersättning för resor fram och tillbaka till butiken. Människor som postar så här korkade frågor kan inte vara något annat än lantisar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback