2011-01-05, 17:18
Bannlyst
När jag skulle lägga över lite filer från min Mini till min MBP via FireWire gick allt som det skulle, men efter jag avslutat programmet man använder till det och öppnar ett nytt finderfönster får jag inte upp några externa enheter, bara Macintosh HD och Nätverk. Jag högerklickar då i fältet till höger om Macintosh HD och Nätverk, för att komma till sidofältsinställningar. Sidofältsinställningar kommer upp, men precis när fönstret öppnas hänger sig finder. Gjorde sedan samma sak på Minin, samma sak där. Om datorn skulle hänga sig skulle jag nog inte reagerat, men nu var det bara Finder. Safari och alla andra program i dock går att köra som vanligt. Vad kan vara det stora problemet?
Citera
2011-01-05, 17:23
Medlem
Har ingen idé på vad som är fel. Men du vet väl att du kan starta om Finder genom alt+commando+esc?
Citera
2011-01-05, 17:29
Bannlyst
Haha, alltid trott att det var så att om man "alt+cmd+esc:ade" (drog upp tvångsavslutafönstret) så skulle datorn startas om, i och med "Starta Om"-knappen. Tack så mycket! Nu ser jag fönstret som vanligt igen, men vet inte om det är permanent. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in