Aeroflot: Mellanlandning i Moskva, A330 om du har tur, B767 om du har otur, IL-96 om du har en riktig skitdag. Skulle säga undvik på den här, men jag har aldrig åkt longhaul med Aeroflot själv, så jag kan inte svara spiksäkert där.
Air China: Mellanlandning i Peking. Undvik, om det handlar om flighten mellan Arlanda och Peking och sen vidare till Tokyo. Från Stockholm flyger man med en gammal äcklig B777-200 som alltid har ekonomikabinen packad med riktigt pack. Ofräscht, omodernt, oätlig mat, odrägliga stolsgrannar. Ingen personlig TV. Undvik.
Turkish: Mellanlandning i Istanbul. Förmodligen bästa alternativet då det är kortare väg att flyga än Thai, och flygbolaget håller okej standard, även i ekonomiklass.
Thai: Aldrig åkt i ekonomiklass, men har aldrig heller hört något dåligt om den. Mellanlandning i Bangkok kommer dock att göra resan rätt så mycket längre. Deras flotta är så stor och modellerna som flygs ändras så ofta att det inte går att uttala sig säkert om hårdvaran på en viss flight.
Utav dessa fyra skulle jag nog säga att Turkish Airlines är det bästa alternativet, mest på grund av att rutten blir kortare än med Thai. Men dock så måste jag påpeka att SAS flygning från Köpenhamn till Narita faktiskt inte behöver vara svindyr heller. Finnair från Helsinki till Narita kan t.om vara något billigare än SAS. Kan också vara bra att kolla skytrax eller någon liknande sida för att se planlösningen på modellen som flyger resp rutt för att kolla huruvida sätena har TV i stolsryggen osv.
Senast redigerad av Tjaeng 2011-01-12 kl. 01:49.