• 1
  • 2
2011-01-05, 22:09
Medlem
None of the above!

Ska du till Japan är Finnair överlägsna.
Språjlans nya plan och överlägset kortast restid!
Punkt.
Citera
2011-01-06, 00:57
Medlem
sqs avatar
Jag skulle säga att jag är expert inom flyg och resor, men har lite ont om tid så jag får formulera mig kortfattat.

Turkish + Pris, egen tv mig veterligen. Senaste kraschen som jag känner till är den på Amsterdam Schiphol 2008. Har även dom en mindre smickrande bakgrund.

Aeroflot - Oftast lång mellanlandning på hemresan. Dålig mat, dålig service, dåligt rykte + Pris. Har även dom en mindre smickrande bakgrund.

Air China - Mellanlandning, Ingen egen tv mig veterligen.

Thai Aiways + Service - Barn, längre resa. Hade ett antal incidenter för en lång tid sedan, men nu har dom vuxit till ett av de bästa flygbolagen i världen.

Kolla på Momondo och Flygresor, om du vill hitta billiga resor.

Gör en edit när jag har lite mer tid sry.
Senast redigerad av sq 2011-01-06 kl. 01:19.
Citera
2011-01-06, 01:28
Medlem
SilentVictorys avatar
Om jag var du skulle jag betala mer för att undvika ryska flygbolag.
Det är inte för intet de har ett sämre rykte än övriga flygbolag.
Även fast just Aeroflot är ett stort bolag.

Thai Air växer ju för varje dag, så det är väl det bästa alternativet.
Citera
2011-01-06, 20:05
Medlem
Har flugit med alla utom Thai. Turkish är kanon på alla sätt. Dessutom kanonmat. Har dock endast flugit med dem direkt till Istanbul T/R ett par ggr.
När jag flyger till Asien försöker jag oftast flyga Cathay om det går. Kanske eftersom jag älskar flygplatsen i Hong Kong. Till Japan är SAS kanon om man flyger från Köpenhamn.
Air China är verkligen helt OK.
Citera
2011-01-12, 01:42
Medlem
Aeroflot: Mellanlandning i Moskva, A330 om du har tur, B767 om du har otur, IL-96 om du har en riktig skitdag. Skulle säga undvik på den här, men jag har aldrig åkt longhaul med Aeroflot själv, så jag kan inte svara spiksäkert där.

Air China: Mellanlandning i Peking. Undvik, om det handlar om flighten mellan Arlanda och Peking och sen vidare till Tokyo. Från Stockholm flyger man med en gammal äcklig B777-200 som alltid har ekonomikabinen packad med riktigt pack. Ofräscht, omodernt, oätlig mat, odrägliga stolsgrannar. Ingen personlig TV. Undvik.

Turkish: Mellanlandning i Istanbul. Förmodligen bästa alternativet då det är kortare väg att flyga än Thai, och flygbolaget håller okej standard, även i ekonomiklass.

Thai: Aldrig åkt i ekonomiklass, men har aldrig heller hört något dåligt om den. Mellanlandning i Bangkok kommer dock att göra resan rätt så mycket längre. Deras flotta är så stor och modellerna som flygs ändras så ofta att det inte går att uttala sig säkert om hårdvaran på en viss flight.

Utav dessa fyra skulle jag nog säga att Turkish Airlines är det bästa alternativet, mest på grund av att rutten blir kortare än med Thai. Men dock så måste jag påpeka att SAS flygning från Köpenhamn till Narita faktiskt inte behöver vara svindyr heller. Finnair från Helsinki till Narita kan t.om vara något billigare än SAS. Kan också vara bra att kolla skytrax eller någon liknande sida för att se planlösningen på modellen som flyger resp rutt för att kolla huruvida sätena har TV i stolsryggen osv.
Senast redigerad av Tjaeng 2011-01-12 kl. 01:49.
Citera
2011-01-23, 18:43
Bannlyst
Har åkt med Turkish Airlines. Åkte först till Istanbul och bytte sedan där till Tabriz (och sen samma sak tillbaka till Stockholm). De har olika typer av plan. För min del var det var inget vidare. Ekonomi och business var det ingen större skillnad på. Business hade bara mer plats för benen. Annars verkade alla ha samma service. Det var väldigt trångt och man hade inte egen TV. Gemensam TV fanns dock, men väldigt små skärmar med barnfilmer. Maten var okej, men inte mer än så. Fanns typ inget att välja på. Alla fick ris, torr kyckling och bröd.
Citera
2011-06-15, 08:58
Medlem
Jag ska åka till Nagoya i Japan i höst och jag undrar också lite över dessa flygbolag. Efter vad jag kollat fram verkar aeroflot vara klart billigast, men de åker tyvärr bara till Tokyo. Är det ändå värt att åka till Tokyo med dom och sen tåga till Nagoya eller är det bättre att flyga Air China direkt till Nagoya?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in