Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Turkish brukar ju få bra omdöme ang service. när det gäller olyckor så är det en annan femma.
hur menar du där? har turkish en hög olycksrate eller? jag menar, jag tänker åka business och inte economy för det är trots allt 14h flight så självklart vill jag ha det relativt bekvämt, men jag menar, jag är hellre obekväm än DÖD. nej men seriöst, så jävla flygrädd är jag inte men självklart vill jag inte åka med nåt bolag med hög olycksrate
Citat:
Fast å andra sidan så heter det ju att du löper större risk att råka ut för en olycka på väg till flygplatsen...
Thai är riktigt bra, förmodligen bland den bästa businessclass som finns.
Aeroflot har jag flygit med rätt många gånger. Har inget negativt alls att säga. Bra business här också
Åker du ekonomiklass är det stort samma mellan bolagen, dock är väl Thai bäst här.
alltså jag vet ju att riskerna för olyckor är relativt låga överlag, och det är väl inget av planen något av dessa flygbolag använder som är svartlistade liksom.
men som det ser ut nu verkar antingen thai eller russian ha bäst priser runt de dagarna jag ämnar åka. och båda är okej enligt dig? fan vad skönt med så snabbt svar från någon med erfarenhet av de bolagen jag övervägde.
air china är faktiskt det enda jag åkt med av de fyra, men det var 10 år sen och med familjen. det var okej, minns knappt. hörde knappt vad de sa på youtube-videon men fuckups finns ju överallt. air china verkar dock vara dyrast atm så lär inte bli dem.
men kändes skönt med ditt svar, att du har relativt (?) god erfarenhet och mest positiva grejer att säga.
TACK.
antar att alla är okej, och jag bara väljer efter priser? det borde bli okej liksom?