• 1
  • 2
2011-01-05, 13:06
Medlem
Capones avatar
För några år sedan använde jag en gammal version av Photoshop. Då minns jag att man kunde ångra det man gjort flera steg bakåt, i princip hur långt som helst så länge man inte sparat tror jag.

Men i både CS4 och CS5 lyckas jag bara ångra ett enda steg bakåt, sedan är det stopp. Jag har letat efter någon inställning för detta, men inte hittat något. För att kunna arbeta effektivt behöver jag kunna ångra minst 2-3 steg bakåt, annars kan man inte t.ex göra en ändring, ta bort markeringen och se resultatet och sedan ångra sig, för då kan man bara ångra att ta bort markeringen, ändringen får man inte bort.

Har svårt att tänka mig att det inte skulle gå, så hur gör man?
Citera
2011-01-05, 13:07
Medlem
PPEs avatar
Tror det ska finnas en funktion som heter history, där ska du kunna gå flera steg bakåt.
Citera
2011-01-05, 13:08
Medlem
anooonyms avatar
ctrl + alt + z
Citera
2011-01-05, 13:09
Medlem
karatejannes avatar
Ctrl+Alt+Z
Citera
2011-01-05, 13:11
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
ctrl + alt + z

Har letat efter detta förut utan att lyckas, och nu hittade jag det 30 sekunder efter att jag startat tråden...

Tack ändå alla!
Citera
2011-02-04, 19:28
Medlem
Använd lager till allt! Underlättar en hel del
Citera
2011-02-05, 14:49
Medlem
nuendasts avatar
eh du har väll en laglig kopia av programmet? i så fall står det i manualen...
Citera
2011-02-06, 14:24
Bannlyst
Lånar tråden lite!

Någon som vet varför det endast går att ångra ett visst antal steg, ungefär 10~ stycken kanske? Går det att ändra så att Photoshop sparar mer historik och så att man därmed kan använda sig av Ctrl + Alt + Z fler gånger?

Jag vet att man kan undvika det här problemet genom att använda sig flitigt av lager, och det gör jag också, men är nyfiken.
Citera
2011-02-06, 14:46
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROUGHTOR
Lånar tråden lite!

Någon som vet varför det endast går att ångra ett visst antal steg, ungefär 10~ stycken kanske? Går det att ändra så att Photoshop sparar mer historik och så att man därmed kan använda sig av Ctrl + Alt + Z fler gånger?

Jag vet att man kan undvika det här problemet genom att använda sig flitigt av lager, och det gör jag också, men är nyfiken.

Vet inte hur det är med äldre versioner men i CS5 kan du ställa in upp till 1000 steg för History.

Edit -> Preferences -> Performance -> History States
Citera
2011-02-06, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartpixlad
Vet inte hur det är med äldre versioner men i CS5 kan du ställa in upp till 1000 steg för History.

Edit -> Preferences -> Performance -> History States

Tack!
Citera
2011-02-06, 19:52
Medlem
nuendasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROUGHTOR
Lånar tråden lite!

åter igen så står det i manualen, som för övrigt är väldigt bra. är det ingen som har lagliga kopior av programmen längre?
Citera
2011-02-06, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nuendast
åter igen så står det i manualen, som för övrigt är väldigt bra. är det ingen som har lagliga kopior av programmen längre?

Jag skulle gissa på att de flesta som äger Photoshop inte har betalat för det. Angående hjälpen så är det trevligare att fråga över Flashback än att bläddra igenom en manual, det tycker jag åtminstone. Inte för att jag äger någon manual till Photoshop då men..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in