2011-01-05, 11:54
Bannlyst
Kpte nyss en MBP 13", och undrar hur mycket det skulle kosta att erstta min 250GB HD med 256GB SSD? Undrar ven vad jag ska gra om jag vill uppgradera minnet, d det maximala minnet ska vara 8GB och jag har 2x2 nu.
Citera
2011-01-05, 12:17
Medlem
thejs avatar
Att sjlv uppgradera HDD och minne r inga svrigheter om man har lite koll. (Annars byter nog din lokala Mac-reparatr ven tredjepartsdelar om det r aktuellt).

Gllande vad det kostar hrdvarumssigt, s beror det ju helt p vad du skall ha fr delar. Vet t.ex. att tredjepartsminnen m.m. kan strula (T.ex. Kingston), men r betydligt billigare. (Apples egna 8GB-paket kostar ca 6ggr s mycket, som ett 8GB-paket frn Kingston).

Gllande SSD s varierar det ocks i pris, men en 256GB stor SSD disk fr du nog pynta upp iaf. 4k+moms.

Men som sagt, har du lite koll, kika runt p diverse webbutiker fr att hitta delar (t.ex. dustin.se), och byt sjlv, annars skulle jag rdfrga i nrmsta mac-butik fr rekommenderade delar + eventuellt pris fr uppgradering.
Citera
2011-01-05, 13:11
Medlem
Snjs avatar
Fr SSD g till www.macsales.com, deras r riktigt grymma och fungerar super med Mac. De har ven instruktionsvideor p hur du installerar SSDn. En SSD p 240GB gr fr ~3500kr dr. De sljer ven RAM, och 8GB kostar ~700kr dr.

Det skickas dock ifrn USA, s du ker p att betala frakt och troligen tull ocks.
Citera
2011-01-05, 13:53
Medlem
thejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
.... www.macsales.com ....
Schyst sajt, blir att kolla in den lite noggrannare sedan!
Citera
2011-01-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thej
Schyst sajt, blir att kolla in den lite noggrannare sedan!
Som sagt, rkna med 25% moms samt tull innan du vervger att det r billigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in