2011-01-05, 11:54
Bannlyst
Köpte nyss en MBP 13", och undrar hur mycket det skulle kosta att ersätta min 250GB HD med 256GB SSD? Undrar även vad jag ska göra om jag vill uppgradera minnet, då det maximala minnet ska vara 8GB och jag har 2x2 nu.
Citera
2011-01-05, 12:17
Medlem
thejs avatar
Att själv uppgradera HDD och minne är inga svårigheter om man har lite koll. (Annars byter nog din lokala Mac-reparatör även tredjepartsdelar om det är aktuellt).

Gällande vad det kostar hårdvarumässigt, så beror det ju helt på vad du skall ha för delar. Vet t.ex. att tredjepartsminnen m.m. kan strula (T.ex. Kingston), men är betydligt billigare. (Apples egna 8GB-paket kostar ca 6ggr så mycket, som ett 8GB-paket från Kingston).

Gällande SSD så varierar det också i pris, men en 256GB stor SSD disk får du nog pynta upp iaf. 4k+moms.

Men som sagt, har du lite koll, kika runt på diverse webbutiker för att hitta delar (t.ex. dustin.se), och byt själv, annars skulle jag rådfråga i närmsta mac-butik för rekommenderade delar + eventuellt pris för uppgradering.
Citera
2011-01-05, 13:11
Medlem
Snöjs avatar
För SSD gå till www.macsales.com, deras är riktigt grymma och fungerar super med Mac. De har även instruktionsvideor på hur du installerar SSDn. En SSD på 240GB går för ~3500kr där. De säljer även RAM, och 8GB kostar ~700kr där.

Det skickas dock ifrån USA, så du åker på att betala frakt och troligen tull också.
Citera
2011-01-05, 13:53
Medlem
thejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
.... www.macsales.com ....
Schyst sajt, blir att kolla in den lite noggrannare sedan!
Citera
2011-01-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thej
Schyst sajt, blir att kolla in den lite noggrannare sedan!
Som sagt, räkna med 25% moms samt tull innan du överväger att det är billigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in