• 1
  • 2
2011-01-05, 02:41
Medlem
bombaccis avatar
Osäker på vart denna tråd hör hemma någonstans så testar att lägga in den här då jag har windows.

En del här verkar duktiga på datorer så undrar om någon skulle kunna hjälpa mig som är värdelös på datorer.

Det är så att jag verkar ha extremt lite minne på datorn men fast jag kör filrensning eller vad det heter ( diskfragmentering?) så hjälper inte detta. Har avinstallerat ett spel men detta har inte heller hjälpt.

Jag får även ofta "runtimeerror" så att internetsidan stängs ned o jag måste starta om igen. Min dator är ganska seg och det tristaste är att jag ibland inte kan titta på mina vuxenfilmer utan att dessa stannar.

Det går inte heller att spela age of empires 3, varken online eller själv utan oftast ganska omgående stängs programmet av och det står något om att programmet slutade att fungera. Riktigt trist då jag förlorat många matcher online på detta sätt, men nu är det ingen ide att ens gå in då programmet stängs av på en gång. Riktigt trist då det är ganska mentalt avkopplande att kunna spela detta när man har trist på natten.

Skulle vara väldigt uppskattat om någon kunde hjälpa mig med detta problem, jag har en toshibia och har windows vista.

Ni kan ju alltid se det som en utmaning, typ kan ni rädda en dator som riktigt datorhandikapad person inte förstår något av

Hoppas någon kan och vill hjälpa mig, saknar att kunna spela spel.
Citera
2011-01-05, 02:54
Medlem
BrorGertruds avatar
Du verkar ha en hel del skit på datorn. Laddar du ner mycket? Då kan det ju vara en fördel att radera en del. Är datorn gammal? Om den är det så kanske det är på tiden för en formatering.
Citera
2011-01-05, 02:55
Medlem
Leta upp c:\windows\temp och ta bort allt där, borde rensa bort en hel del.
Töm även papperskorgen om du inte gjort det.
Citera
2011-01-05, 02:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oogh
Leta upp c:\windows\temp och ta bort allt där, borde rensa bort en hel del.
Töm även papperskorgen om du inte gjort det.

Men vad ska jag ta bort? Jag tog bort ett stort spel men det hjälpte inte ett dugg. Känns som om jag kan kasta allt som finns på datorn utan att det skulle hjälpa. Datorn har ett par år på nacken...

Laddar inte ned något medvetet, kollar en del på youtube och gratis porr. Papperskorgen innehåller inget speciellt. Har skolarbeten men dessa kan inte ta mycket plats, har visserligen en del musik på också, men detta funkade tidigare.

Jag har kunnat spela age of empires 3 utan problem tidigare men nu funkar det inte.
Citera
2011-01-05, 03:03
Medlem
bombaccis avatar
Det står

att jag har 0% ledigt på vista (c)
223 mb ledigt av 37.2 GB

på Data (E)
står det att jag har 90% ledigt
34.2 gb ledigt av 35.7 gb
Citera
2011-01-05, 03:04
Medlem
Brutes avatar
Kolla hur du har ställt in virtuellt minne och växlingsfilen i Windows.

EDIT. Nu såg jag att du tycks ha fullt på OS-disken.

//Brute
Citera
2011-01-05, 03:06
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Kolla hur du har ställt in virtuellt minne och växlingsfilen i Windows.

EDIT. Nu såg jag att du tycks ha fullt på OS-disken.

//Brute

ok hur gör jag det....

gärna någon steg för steg manual

Är helt borta på datorer tyvärr....
Citera
2011-01-05, 03:14
Medlem
DetBallarUrs avatar
Jag tycker helt enkelt du bör köpa en ny hårddisk 37 GB är ingenting :/
Citera
2011-01-05, 03:22
Medlem
bombaccis avatar
Nu fick jag "autoexplorer ixe. någonting programfel" med.

När detta kommer upp så finns det inget att göra utan endast trycka på ok så stängs programmet jag har uppe ned. Frustrerande.

Tror inte lösningen är att köpa mer minne då detta verkar vara något annat med. Jag laddar ju inte ned massor med saker vad jag vet.

Undra hur jag ska lyckas få min dator normal igen;(
Citera
2011-01-05, 03:48
Medlem
zuxes avatar
kasta skiten och köp en ny. Passa på nu när det är rea på dom flesta affärerna
Citera
2011-01-05, 03:52
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
ok hur gör jag det....

gärna någon steg för steg manual

Är helt borta på datorer tyvärr....

Du bör först ha sett till att ha rejält med frigjort utrymme på c-disken.

Men generellt så högerklick på "Den här datorn".. "egenskaper".. "Avancerat-fliken"... "prestanda inställningar".. "Avancerat".. "Virtuellt minne Ändra"..

//Brute
Citera
2011-01-05, 13:04
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du bör först ha sett till att ha rejält med frigjort utrymme på c-disken.

Men generellt så högerklick på "Den här datorn".. "egenskaper".. "Avancerat-fliken"... "prestanda inställningar".. "Avancerat".. "Virtuellt minne Ändra"..

//Brute

Jag ser inget "avancerat-fliken"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här