• 1
  • 2
2011-01-05, 11:01
Medlem
Rompahs avatar
Tack för alla svaren! Har dock en sista fråga. Datorn jag har nu har blivit trög och kass pga spel jag spelat på den. Eftersom den inte var gjord för att spela spel på så har den överpresterat och blivit kass. Ända sättet att lösa det är att lämna den på lagning igen.. Pallar macbook trycket av spel? T ex battlefield 2 etc utan att bli trög och sålig i längden? Har den med andra ord bra kvalite?

Tack
Citera
2011-01-05, 11:05
Medlem
twinkybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompah
Tack för alla svaren! Har dock en sista fråga. Datorn jag har nu har blivit trög och kass pga spel jag spelat på den. Eftersom den inte var gjord för att spela spel på så har den överpresterat och blivit kass. Ända sättet att lösa det är att lämna den på lagning igen.. Pallar macbook trycket av spel? T ex battlefield 2 etc utan att bli trög och sålig i längden? Har den med andra ord bra kvalite?

Tack

Körde rätt mycket WC3 och Sims 2 och 3 på min vita Macbook i ett och ett halvt år utan att den blev seg. Gav bort den till min lillebror utan att formatera den och den är lika snabb som när den var ny fortfarande!
Citera
2011-01-05, 11:18
Medlem
Rompahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinkyboi
Körde rätt mycket WC3 och Sims 2 och 3 på min vita Macbook i ett och ett halvt år utan att den blev seg. Gav bort den till min lillebror utan att formatera den och den är lika snabb som när den var ny fortfarande!

Tack för den goda nyheten Då drar jag och köper den nu!
---
Tack alla
Citera
2011-01-05, 11:40
Medlem
hockexxs avatar
Dubbelpost.....
Senast redigerad av hockexx 2011-01-05 kl. 11:51.
Citera
2011-01-05, 11:49
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rompah

Tack

Men vad säger du människa ? Vem har tutat i dig att din dator skulle bli sämre för att du spelar ?
Det som kan hända är att den throttlar(klockar ner/sänker spänning tillfälligt) då den blir varm och det är något som Apple's produkter även lider av. Gör rent datorn från damm så skall du se att den fungerar igen. Det krävs ingen tekniker för att göra det jobbet

Är värme inte problemet så formatera / defragmentera och håll koll på autostart. Största boven är för mycket program/för varm CPU.

Du ska veta att Apple använder samma hårdvara som andra datortillverkare endast aningen modifierad / strypt. Visst snålar HP/ACER/DELL liknande tillverkare på moderkort/nätaggregat på deras billigare modeller. Men du får vad du betalar för.

Apple kostar mer än det smakar tyvärr, dom lämpar sig dåligt för spel på grund av bristande kompabilitet. Att du sedan endast får 1 års garanti är rent av uselt. Jag menar, varför skall Apple's produkt som kostar 21500kr ha sämre garanti än ASUS produkt som kostar hälften och även presterar rejält mycket bättre ?

Visst har Apple bra mjukvara, det går inte att förneka. Men det betyder inte att dom skall få ta betalt hur dom vill.
Senast redigerad av hockexx 2011-01-05 kl. 11:52.
Citera
2011-01-06, 01:13
Medlem
svenskbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Men det betyder inte att dom skall få ta betalt hur dom vill.

Dom vill, dom kan och dom gör.

Sen om du som individ tycker att det är fel, tar de nog ingen hänsyn till.
Visst är det överpris, men jag gillar det, det är lite av en statuspryl. Det är vad som smakar i det här fallet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in