Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-04, 23:13
Medlem
Hallåj där ärade skribenter här på I&I.
(Hoppas på att detta är i rätt forumdel, annars får mod flytta!)

Nu är det så att jag står inför ett dilemma här på vårterminen i skolan (gymnasiet jag är 18), vi ska nämligen besöka det mångkulturella Malmö med klassen och besöka en moské och en synagoga.
Det svåra är att välja om jag ska följa med eller inte på denna resa, jag har under en lång tid haft ett starkt förakt mot islam eftersom de har en sån tvistad syn på människan (speciellt kvinnan) och alla terrordåd de har utfört, t.ex. det som hände i Stockholm för inte så länge sedan.
Det är ju bara en tidsfråga innan det smäller igen! Judar har jag aldrig litat på och ser som skumma människor.
Värt att veta så har jag varit på besök i en moské samt en synagoga tidigare i mina år på diverse klass resor, detta var naturligtvis innan jag blev realist och insåg det monströsa med islam och judendomen.

Så nu till frågan, ska jag bojkotta denna klassresa för att visa mitt förakt mot det växande islam i sverige samt den kontrollerande judendomen som vi innehar i riket? Visst, att en person inte följer med kanske inte gör så mycket men jag visar ändå tydligt mitt förakt mot dessa satans religioner!
Eller är jag bara omogen och bör hålla min närvaro?

Tacksam för svar!
Citera
2011-01-04, 23:21
Medlem
Fas12s avatar
Ja du är bara omogen och nej din bojkott kommer inte resultera i något annat än att du inte åker till malmö.
Citera
2011-01-04, 23:21
Medlem
Heladageniskogens avatar
Jag skulle inte klara av att sätta min fot i satans tempel så jag skulle definitivt avstå...

Ökenskit nej tack!
Citera
2011-01-04, 23:22
Medlem
TroyMcLures avatar
Jag hade bojkottat resan. Har varit iväg på sådana resor själv med skolan men fick aldrig ut något jag inte redan visste. Det kan visserligen vara underhållande om man läser på ordentligt före besöket och ställer obekväma frågor, men annars är det inte mycket att hurra för. Det är i så fall betydligt mer givande att läsa en opartisk bok om religionerna och stanna hemma.
Citera
2011-01-04, 23:23
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextanos

Nu är det så att jag står inför ett dilemma här på vårterminen i skolan (gymnasiet jag är 18), vi ska nämligen besöka det mångkulturella Malmö med klassen och besöka en moské och en synagoga.
Det svåra är att välja om jag ska följa med eller inte på denna resa, jag har under en lång tid haft ett starkt förakt mot islam eftersom de har en sån tvistad syn på människan (speciellt kvinnan) och alla terrordåd de har utfört, t.ex. det som hände i Stockholm för inte så länge sedan.
Det är ju bara en tidsfråga innan det smäller igen! Judar har jag aldrig litat på och ser som skumma människor.
Värt att veta så har jag varit på besök i en moské samt en synagoga tidigare i mina år på diverse klass resor, detta var naturligtvis innan jag blev realist och insåg det monströsa med islam och judendomen.

Så nu till frågan, ska jag bojkotta denna klassresa för att visa mitt förakt mot det växande islam i sverige samt den kontrollerande judendomen som vi innehar i riket? Visst, att en person inte följer med kanske inte gör så mycket men jag visar ändå tydligt mitt förakt mot dessa satans religioner!

Tacksam för svar!

Ja, du är bara omogen. Skolan går inte enbart ut på att lära sig om saker man själv tycker om. Om du känner ett stort behov av att markera så följ hellre med och ha några genomtänkta kritiska frågor med dig i bagaget.
Citera
2011-01-04, 23:24
Medlem
Beardzs avatar
Kommer besöken påverka betygen?
Är det många muslimer i klassen?
Citera
2011-01-04, 23:25
Bannlyst
När jag läser dina inlägg får jag intrycket av att du är en grabb som gillar att hata för sakens skull.
Jag tror till exempel inte att du skulle kunna lägga fram fakta för varför du ogillar judar och muslimer. Och då menar jag riktiga fakta.

Om något tror jag att du skulle behöva en sväng in på dessa ställen.
Jag själv hatar religion och skulle inte gått dit, men det är bara på grund av religionen - inte folket.

Hoppas du hittar på nåt bra, min vän

Fridens liljor
Citera
2011-01-04, 23:30
Medlem
johnfernstroms avatar
Har du frågat din lärare om syftet med besöken?
Har du för avsikt att ställa kritiska frågor?
Citera
2011-01-04, 23:31
Medlem
Hm..Även fast jag inte åstadkommer något storartat så visar jag ändå på ett rasligt och grundligt sätt vad jag tycker om islam? En tyst kamp är även en stark kamp i rasens förtroende!

Vi har en muslim i klassen men det värsta är att cirka 90% av klassens inahabiter är starkt hjärntvättade av media när det gäller invandring, de skriker i glädje så fort de hört talas om någon neger som fått uppehållstillstånd, och hör de någon kritisera islam eller ens någon som vågar ta debatten med en muslim så skriker dem "rasist!" och påbörjar en total utfrysning av personen.

Så även om jag skulle sätta min fot i satans tempel och ha med mig några frågor som verkligen ställer muslimerna mot väggen så skulle jag få möta en stark kritik inom våran blinda klass.
Kan notera att vi är 4 varav 3 killar i klassen som är rasligt sansade i huvet, resten består av 26 st naiva och negerkåta tjejer som inte har en minsta idé av vad realism innebär, likaså nationalism.
Rasförädare är vad dem är!

Tillägger att jag både hatar religionen och dess idiotiska folk.
Senast redigerad av Sextanos 2011-01-04 kl. 23:39.
Citera
2011-01-04, 23:39
Medlem
Beardzs avatar
Jag tycker att du och de andra killarna ska stanna hemma och göra nåt kul istället.
Citera
2011-01-04, 23:51
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextanos

Tacksam för svar!

Reflektion 1: Hade du tänkt skriva en jävla kommuniké och förväntat dig att den skulle gå ut i riksmedia eller? Din frånvaro kommer säkerligen påverka dina betyg - vilket indikerar att du är en pubertal idiot som inte går dit för sakens skull - men du behöver nog inte oroa dig om den ideologiska biten. Du kommer förtigas, idiotförklaras och belönas med lägre betyg (på min tid åkte man dit som en del i religionskurserna)

Reflektion 2: Om du faktiskt åker dit och har förberett sakliga men kritiska frågor om t.ex. islam så får du ju:
1) Närvaro i vad mån det är obligatoriskt
2) Uppmärksamma läraren i berört ämne om att du är välinformerad och "kritiskt tänkande" vilket som vi alla vet är en del av läroplanen i var och vartannat ämne nu för tiden
3) Möjligheten att säga vad du vill få sagt till någon som ge betydligt bättre svar på flashback
4) Du framstår inte som den tjocka, fega, cyberrasisten som folk misstänker hänger på flashback.

Men ett tips från coachen. Om du åker till Malmö och har problem med judarna så bör du nog tänka om. Nu.
/Skåningen
Citera
2011-01-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Reflektion 1: Hade du tänkt skriva en jävla kommuniké och förväntat dig att den skulle gå ut i riksmedia eller? Din frånvaro kommer säkerligen påverka dina betyg - vilket indikerar att du är en pubertal idiot som inte går dit för sakens skull - men du behöver nog inte oroa dig om den ideologiska biten. Du kommer förtigas, idiotförklaras och belönas med lägre betyg (på min tid åkte man dit som en del i religionskurserna)

Reflektion 2: Om du faktiskt åker dit och har förberett sakliga men kritiska frågor om t.ex. islam så får du ju:
1) Närvaro i vad mån det är obligatoriskt
2) Uppmärksamma läraren i berört ämne om att du är välinformerad och "kritiskt tänkande" vilket som vi alla vet är en del av läroplanen i var och vartannat ämne nu för tiden
3) Möjligheten att säga vad du vill få sagt till någon som ge betydligt bättre svar på flashback
4) Du framstår inte som den tjocka, fega, cyberrasisten som folk misstänker hänger på flashback.

Men ett tips från coachen. Om du åker till Malmö och har problem med judarna så bör du nog tänka om. Nu.
/Skåningen
hm...Där gav du mig en tankeställare, om man skulle ta tjuren vid hornen och gå dit ändå med ett par genomtänkta frågor?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in