Citat:
Ursprungligen postat av NiklasGotet
Rubriken kanske låter lite skrytsam men nu är det så att jag skulle behöva lite tips om vad jag ska göra med mitt sparkapital på 50 000SEK. Jag är mycke väl medveten om att de inte är jättemycke pengar men att bara ha dom på sparkontot känns lite ,,hmm ja ,, vaa gör jag med dom?
Har kläder, TV, biosystem och mer kläder än va jag vet om. Behöver inga prylar. Resa är inte heller aktuellt eftersom ingen av mina vänner har stabil ekonomi.
Nu kanske du som läser ser detta som rent skryt och att jag är en självgod liten tönt =P
Jaja, iaf... Investera? Resa själv? Va gör man.. suck
Nu kommer jag inte ihåg vem som skrev det, men han eller hon skrev att om du inte vet vad du ska köpa så ska du låta bli. Bättre tips än så kan du nog inte få som ett grundsvar.
Ska du göra något med pengarna så är det bättre att du använder dem till något som ger dig mer pengar. Så ett fortsättningstips är att du läser på om olika sparformer, investeringsmöjligheter, eller hittar ett mål med ditt liv.
Jag vill påstå att du helt kan bortse från alla svar som går ut på att du ska spendera pengarna på massa onödigt som du själv inte har glädje av.
Som du skrev själv så är 50 000 inte mycket pengar och det stämmer. Därför bör du fortsätta spara upp den summan. Med tiden kommer ditt problem att lösa sig automatiskt.