• 1
  • 2
2011-01-04, 23:08
Medlem
Rubriken kanske låter lite skrytsam men nu är det så att jag skulle behöva lite tips om vad jag ska göra med mitt sparkapital på 50 000SEK. Jag är mycke väl medveten om att de inte är jättemycke pengar men att bara ha dom på sparkontot känns lite ,,hmm ja ,, vaa gör jag med dom?

Har kläder, TV, biosystem och mer kläder än va jag vet om. Behöver inga prylar. Resa är inte heller aktuellt eftersom ingen av mina vänner har stabil ekonomi.

Nu kanske du som läser ser detta som rent skryt och att jag är en självgod liten tönt =P

Jaja, iaf... Investera? Resa själv? Va gör man.. suck
Citera
2011-01-04, 23:11
Medlem
Neolysiss avatar
Spara tills det att du ska köpa bil, eller kanske som kontantinsatsen till en bostadsrätt. Du ska ju verkligen inte spendera det bara för spenderandets skull.

Senast redigerad av Neolysis 2011-01-04 kl. 23:16.
Citera
2011-01-04, 23:12
Medlem
C456s avatar
Köp en häst!
Citera
2011-01-04, 23:12
Medlem
Blubberheads avatar
Droger brukar fungera bra att bränna pengar på!
Citera
2011-01-04, 23:13
Medlem
Soul_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasGotet
Rubriken kanske låter lite skrytsam men nu är det så att jag skulle behöva lite tips om vad jag ska göra med mitt sparkapital på 50 000SEK. Jag är mycke väl medveten om att de inte är jättemycke pengar men att bara ha dom på sparkontot känns lite ,,hmm ja ,, vaa gör jag med dom?

Har kläder, TV, biosystem och mer kläder än va jag vet om. Behöver inga prylar. Resa är inte heller aktuellt eftersom ingen av mina vänner har stabil ekonomi.

Nu kanske du som läser ser detta som rent skryt och att jag är en självgod liten tönt =P

Jaja, iaf... Investera? Resa själv? Va gör man.. suck
Bitch... Ge till mig? Vi kan ta det över ett parti poker

Nä, men helt seriöst är väl en investering inte helt fel? Köp en server och hyr ut bandbredd och plats för en peng? Jag vet inte vad för sorts investering du skulle vara intresserad av.

Köp en 3D-skrivare!
Citera
2011-01-04, 23:13
Medlem
BuddhaBasses avatar
Jag har rest själv till mallorca, köpenhamn och en månad till thailand på egen hand vid 17,18 repektive 19 års ålder. (av samma anlednng som du åkte jag ensam) Har du lite ro och "balls" i dig så packa ryggsäcken
/21 åring
Citera
2011-01-04, 23:14
Medlem
Chts avatar
bjud kompisarna på en resa då?

får intrycket av att du fortfarande bor hemma hos föräldrarna? Då känns det jävla dumt att bränna 50k, eller om du bor ensam, varför inte betala av lånet? Bor du i hyresrätt=då har du en bra start på kontantinsatsen på en bostadsrätt? Fattar inte varför du ska bränna pengarna "bara för att"..
Citera
2011-01-04, 23:15
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasGotet

Nä, att ha 50.000 spänn i besparingar och be om råd hur man skall göra av med så mycket pengar som möjligt är inte skryt. Fattigt och korkat, men inte skryt.

Självgoda små töntar är vi allihop.

Du vet inte vad du vill ha, alltså frågar du oss. Varför finns såna här trådar?

Vet du inte vad du ska köpa, så ska du inte köpa nånting alls.
Citera
2011-01-04, 23:15
Medlem
50 000 SEK skulle jag se som en buffert, om det är dina enda pengar du har har befogenhet till bör du inte se det som några nöjespengar. Du kommer troligen behöva dem pengarna närmaste åren när du skall betala boendet.
Citera
2011-01-04, 23:18
Medlem
Jadu jag personligen skulle nog lagt pengarna på en bil, men bor du hemma? har du några utgifter? vill du flytta snart osv?
ställ dig lite frågor sådär och se om du kan "bränna" pengarna eller om du gör bättre i att spara pengarna till eget boende eller liknande. annars som andra säger, investera (kanske aktier eller fonder?) har du någon hobby som du vill lägga ut pengar på osv?
Citera
2011-01-04, 23:23
Medlem
resa själv är jag nog för rädd för helt enkelt. Sen vet jag att de hade blivit så mycke skitsnack i min umgängeskrets. "Killen har inga vänner, åker själv till Thailand"..

Det blir nog till att investera i typ H&M aktier.

Har läst på om guld å allt pekar på att guldpriserna går upp även 2011. Guld kanske kan va nått
Citera
2011-01-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Nä, att ha 50.000 spänn i besparingar och be om råd hur man skall göra av med så mycket pengar som möjligt är inte skryt. Fattigt och korkat, men inte skryt.

Självgoda små töntar är vi allihop.

Du vet inte vad du vill ha, alltså frågar du oss. Varför finns såna här trådar?

Vet du inte vad du ska köpa, så ska du inte köpa nånting alls.

Göra av? Investera ser jag inte som "göra av med så mycket pengar som möjligt". Fattigt? förstår inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in