Citat:
Ursprungligen postat av femforfem
Folk blir väl mer deprimerade på vintern? Det blir iallafall jag, även om jag är långt ifrån självmord blir jag märkbart mer deprimerad och tycker allt bara är skit vissa dagar.
+1
Vintern tar verkligen musten ur en. Det är mörkt när man går till jobbet, det är mörkt när man kommer hem. Hade väldigt mycket problem med detta när jag var yngre och gick högstadiet/gymnasiet. Man blev socialt inkompetent, saker som vanligtvis inte rörde en i rygggen kunde man ta som en rejäl käftsmäll etc.
Man lär sig dock att hantera detta om man bara ger sig fan på det. Man får försöka inse att det finns en logiosk förklaring till varför man är deppig. Rannsaka sig själv lite. Mina rekommendationer är att käka kosttillskott av D-vitaminer, vilket normalt är vitaminen man får av solen. Denna vitaminen får man lätt brist av under vintertider, vilket leder till att man känner sig hängig. En annan rekommendation är: Fake it til you make it. Alltså, känner du dig hängig: agera som om du inte vore det. Sträck på ryggen, le oftare, intala dig själv att något skall gå vägen så gör det det!
Seså, kära FBare, ryck upp er!