2011-01-04, 20:06
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Frågan lyder alltså, var går det att få tag på hjortfile om man inte har en pampig saluhall i närheten?
Bor i mellansverige. Tidigare kunde detta dyka upp i frysdiskarna på tex Ica Maxi.
Det ironiska i detta är att ca 4km från mitt hus strövar 15 fina exemplar omkring i en hage.
Inte så att man haft den funderingen att smyga sig dit med bössan nånkväll
Men frågat dom tom och dom går där som sällskap och kommer inte avlivas

Roliga är att hela familjen uppskattar hjorten , ungarna helt galna nått som dom inte är i övrig mat kan anmärkas.
Så vänder mig till er matfantaster och hoppas ni kan tipsa om nått ställe mellan Uppsala / Söderhamn som tillhandahåller denna för oss delikatess
Citera
2011-01-04, 21:50
Medlem
TheYearWas1987s avatar
I närmsta bokskog.
Citera
2011-01-04, 21:57
Medlem
wastelanders avatar
hade du frågat för ett år sen hade jag kunnat gå ut och kniva ner en hjort åt dig.

idag har jag inte längre den möjligheten men om du söker på hjorthägn så borde det dyka upp en hel del. många av ställena brukar även ha eget slakteri
Citera
2011-01-04, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Frågan lyder alltså, var går det att få tag på hjortfile om man inte har en pampig saluhall i närheten?
Bor i mellansverige. Tidigare kunde detta dyka upp i frysdiskarna på tex Ica Maxi.
Det ironiska i detta är att ca 4km från mitt hus strövar 15 fina exemplar omkring i en hage.

Roliga är att hela familjen uppskattar hjorten , ungarna helt galna nått som dom inte är i övrig mat kan anmärkas.
Så vänder mig till er matfantaster och hoppas ni kan tipsa om nått ställe mellan Uppsala / Söderhamn som tillhandahåller denna för oss delikatess

Prövat att fråga personalen i dina lokala butiker? Dom kan ju beställa hjort ifrån sina leverantörer.
Citera
2011-01-05, 07:05
Medlem
penisavunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist

Hemköp Söderhamn
Köpmangatan 15-17
826 25 Söderhamn
Tel 0270-100 00
Fax 0270-413 65

Hemköp Uppsala, City
Stora Torget
751 46 Uppsala
Tel 018-12 04 74
Fax 018-12 04 92

Hemköp Uppsala, Västertorg
Västertorg 3
750 13 Uppsala
Telefon: 018-52 03 50
Fax: 018-51 88 63

Jag har hittat hjort i flera av hemköps butiker. Har dock aldrig varit i dessa men det är ju värt ett försök.
Lycka till!
Senast redigerad av penisavund 2011-01-05 kl. 07:07.
Citera
2011-01-05, 16:13
Medlem
JEzuss avatar
Tips är att snacka med ägaren till hjorthägnet du har i närheten!
Annars går det säkerligen att beställa av vissa bättre matbutiker med manuel chark. Dock kan det vara lite säsongsberoende, kan tänkas vara mycket lättare under den perioden som det jagas hjort!

mvh
Senast redigerad av JEzus 2011-01-05 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in