2011-01-04, 18:42
Medlem
MC.Hammers avatar
Hur påverkas kroppen om man äter en Big tasty plusmeny med sourcream-sås om dagen?

Med tanke på att det är tusentals kalorier men ändå att det är dagens enda mål, så undrar jag om de kortsiktiga och långsiktiga resultaten, blir man fetare eller går man ner i vikt? (Bortse också från vitaminer och övrigt som kan intas i pillerform).

Kalorier
Citat:
There are 540 calories in a McDonald’s Big N' Tasty with 32 grams of fat.
There are 540 calories in a McDonald’s Large French Fries with 26 grams of fat.
There are 310 calories in a McDonald’s Coca-Cola Classic Large (32 oz.) with 0 grams of fat.
Källa: http://hubpages.com/hub/How-Many-Calories-In-McDonalds
Citat:
Sourcream calories: 60
Källa: http://caloriecount.about.com/calori...r-cream-i53978
Citera
2011-01-04, 18:44
Medlem
Shaampos avatar
Äter du mycket i ett mål om dagen blir du tjock.

Äter du lite ofta (nyttig mat) blir du smal.

Ja, det är så enkelt!
Citera
2011-01-04, 18:49
Medlem
Beror ju på en mängd olika saker.. men om du bara äter en hamburgarmeny om dagen som ligger på ca 1500kcal så kommer man ju att gå ner ca 1 kg i veckan om man nu är en vuxen man.
Citera
2011-01-04, 18:49
Medlem
dag-ottos avatar
har jag räknat rätt blir det där 1350 kalorier. En fullvuxen man som är någorlunda aktiv ska ligga på strax över 2000 kalorier om dagen...
Citera
2011-01-04, 18:50
Medlem
Det är 1300 kalorier och du behöver 2800-3500 kalorier för att gå upp i vikt och lite över 2000 kalorier för att ligga balans eller vad har du för siffror?

Du borde själv kunna räkna ut vad som händer.
Citera
2011-01-04, 18:53
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Shaampo

Äter du lite "onyttig" mat går du ner i vikt.
Äter du för mycket nyttig mat går du upp i vikt.
Så enkelt är det.
Citera
2011-01-04, 18:53
Medlem
Ica-Stigs avatar
Big tasty plusmenyn innehåller totalt 1450 kcal om du går ner eller upp i vikt av detta beror helt på hur stort ditt dagliga kaloribehov är. Man räknar väl ungefär 2000 kcal för en vuxen kvinna och 2500 kcal för en vuxen man per dag har jag för mig.

Sen långsiktligt så är väl inte alla transfetter och de mättande fettet jätte bra för kroppen.

Slutssats: du kommer gå ner i vikt
Citera
2011-01-04, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaampo

Ja, det är så enkelt!

Synd bara att allt du skrev är fel.
Citera
2011-01-04, 19:03
Medlem
Cracovias avatar
Lite OT: Men Martin Kjellström käkar väl på mcdonalds 200gånger om året och det har ju funkat för honom.
Citera
2011-01-04, 19:23
Medlem
ekwohos avatar
Ja brukar svänga förbi mcdriven påväg hem ifrån gymmet och inhandla en bigtasty,bigmac och en colazero o lite morötter. Fint som fan efter ett hårt pass. Den största nackdelen är väl att man inte blir riktigt mätt på skiten
Citera
2011-01-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Ja brukar svänga förbi mcdriven påväg hem ifrån gymmet och inhandla en bigtasty,bigmac och en colazero o lite morötter. Fint som fan efter ett hårt pass. Den största nackdelen är väl att man inte blir riktigt mätt på skiten

Vad avis jag blir. Jag har ingen Mcd i närheten av vägen jag åker till mitt gym. Vissligen bara 500 meter, men det är rätt långt till en mcd =P
Citera
2011-01-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaampo

Ja, det är så enkelt!

Hahaha.. Det är sådana här som sedan har "ämnesomsättningsfel" när de blir tjocka. "Jag äter ju nyttigt, bara fullkornsbulgur och 12 mellanmål om dagen med avocado"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in