• 1
  • 2
2011-01-04, 17:14
Medlem
Mockarutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patpong
tror fortfarande citronen skulle göra susen i jägermarinaden
Då häver jag nog i lite... har massa liggandes nu när jag tänker efter
Citera
2011-01-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockarutan
Absolut! Men jag orkar inte göra två olika såser... så det får la bli någon enkel gräddsås. Eller någon som ar någon bättre idé?

beror vad för kolhydrater du ska ha till.. men är det inte alldeles för torrt så räcker det med lite citronsaft, annars hade jag kanske kört på gräddsåsen...
Citera
2011-01-04, 17:27
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
Alltså, vinet kommer förmodligen vara väldigt jäst och inte ge dig den där goda rödvinssmaken.. annars säljer de alkoholfritt rött matlagningsvin i affären, funkar till kött men inte att dricka!

Tror dock att ett gott vin som råkat bli lite jäst smakar godare än matlagningsvin.
Hade lite gammalt vin till rödvinssås igår. Smakade gott som fan ättikssmaken ger det en ytterligare dimension
Citera
2011-01-04, 17:45
Medlem
Mockarutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleoress
beror vad för kolhydrater du ska ha till.. men är det inte alldeles för torrt så räcker det med lite citronsaft, annars hade jag kanske kört på gräddsåsen...

Jag ska ja jasmine ris till tänkte jag. Men det blir nog gräddsås, fast kunde ju vara roligt att häva i någon udda krydda som passade till någon av marinaderna. Men så bra är jag inte på att laga mat
Citera
2011-01-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mockarutan
Jag ska ja jasmine ris till tänkte jag. Men det blir nog gräddsås, fast kunde ju vara roligt att häva i någon udda krydda som passade till någon av marinaderna. Men så bra är jag inte på att laga mat
visst kan man ha ris till men förhelvete INTE brunsås då. koka en snabb tomatsås istället då
Citera
2011-01-04, 21:03
Medlem
Mockarutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patpong
visst kan man ha ris till men förhelvete INTE brunsås då. koka en snabb tomatsås istället då

Tomatsås till ris och karré? Du är inte riktig i huvudet du . Ne jag gjorde gräddsås på skyn med lite extra biffbuljong, salt och pepper, koriander och vitlökspulver (inte brunsås enligt mig). Det blev faktiskt helt ok! Dock blev ingen av marinaderna något extra ordinärt. Smakade lite annorlunda och helt klart gott , men inget mer. Den med apricot brandy smaka ganska mycket apricot brandy och den med jäger, HP sås och citron smakade ganska mycket citron.

Men jag kan säga att det fungerar till marinad om man inte har något bra rödvin (som i mitt fall).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in