2002-10-14, 21:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Kan man på ngt enkelt sätt göra nån liten trevlig drog hemma??
Citera
2002-10-15, 01:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Gör lite Vin, eller bränn lite berännvin!

Nae men det e nog inget att ge sig på att göra droger hemma om du inte har tillgång till ett "jävla" fint labb och är väldigt väldigt utbildat kemist ! Annars ska du nog ge upp det !

ha det !
Citera
2002-10-22, 22:44
Medlem
Re: Hemmagjort??????

Citat:
Ursprungligen postat av cold
Kan man på ngt enkelt sätt göra nån liten trevlig drog hemma??

Så ett cannabisfrö? :)
Citera
2003-06-19, 21:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Plantera Papaver Somniferum. Utvinn opium ur frökapslarna.
Citera
2003-06-20, 02:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Tips

Lyd ett råd: fixa på annat sätt än genom att göra själv! Det funkar inte riktigt så att man som noob köper sig ett "Den lille hemkemisten"-kit eller lånar "Drogtillverkning - så funkar det!" på sitt lokala bibliotek.

Föreslår att du istället traskar iväg till din lokala bokhandel och köper en fauna och svampbok. När du studerat väl valda sektioner i den (ett tips är toppslätskivling) tar du moderns svampkorg och traskar ut i storskogen med rosor på kind och solsken i blick. Akta dig dock för flugsvampen ifall du inte har med dig den hornbeprydda hjälmen och vill gå bärsärk.
Citera
2003-06-20, 10:38
äldre konto (old)
Ej medlem
SWI har recept på metamfetamin på sin hemsida. Om de är lika bra som sprängämnesrecepten, duger de säkert. Det svåra är att skaffa kemikalierna utan ngt djävla tillstånd. :idea:
Citera
2003-06-20, 14:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Mux, tänker du på http://swi.1av10.nu/dist/Index/index.html eller har jag missat något? Utan att tidigare ha gjort ngt skulle jag inte ge mig på att tillverka ngt utifrån de beskrivningarna.

Du har helt rätt i att det är än svårare att få tag på kemikalierna än bra "recept".

Personlig reflektion: om en hemgjord sprängämnsladdning inte fungerar händer inte så mkt (frånsatt ifall man är så dum att man spelar baseball med laddningen). Om en hemgjord drog inte fungerar...

(Och ja, jag vet att det går att testa att man vad framställt verkligen är vad man avsåg. Höjer bara ett varningens finger mot alla fjortisar som funderar på att bli hobbykemister.)
Citera
2003-06-20, 18:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Jo, det är riktigt!
Jag har framställt flera av sprängämnena där och aldrig råkat ut för några missöden. Bör dock påpekas att jag är 32 år och aldrig hade gjort ngt kraftigare än svartkrut innan 1999, främst för att det är svårt att få fram kemikalierna till "vanliga" sprängämnen. Dessutom har jag gått N-linjen på gymnasiet och har ett hum om dessa ämnens farlighet. Du har rätt i att fjortisar ej bör göra detta, men de är tyvärr svårast att övertala att låta bli. Jag hade själv gjort det i den åldern, om jag hade haft recepten då. :roll:
Citera
2003-06-22, 14:13
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är nog bara att lägga ner planerna på att göra droger hemma.Har man inte oehört bra kontakter på kemi marknaden är det faktiskt omöjligt att framställa tjack hemma.Men det som nog kan fungera är att fixa svampsporer på mexikansk svamp, det ska tydligen inte vara så svårt att framställa hemma, man odlar svampen i terrarier el. glarburkar.
Citera
2003-06-27, 18:04
Bannlyst
"Har man inte oehört bra kontakter på kemi marknaden är det faktiskt omöjligt att framställa tjack hemma"

Så är det inte, alla ämnen kan köpas i färgaffärer och på ICA, det blir väldigt många emellertid eftersom man t.ex. skulle måst tillverka eget nitroetan enligt en jämförelsevis långprocedur.

bly + salpeter + värme ---> PbO + NaNO2

etanol + svavelsyra ---> etylsulfat

etylsulfat + NaNO2 ---> Nitroetan

benzaldehyd kan destilleras ren ur bittermandelmandelolja

benzaldehyd + nitroetan 1-fenyl-2-nitro-propan

1-fenyl-2-nitro-propan kan reduceras till amfetamin med
alluminiumfoile och nickelklorid. Nickel kan man hitta i gamla
mynt eller hos någon juvelerare kanske.
Glasvarorna däremot kan inte köpas i vanliga affärer.

Jag har inte provat själv och tänker inte ge några närmare
beskrivningar hur man ska gå tillväga. Den som inte har en
ordentlig kemiutbildning ska inte ge sig på detta för det kommer.
i bästa fall sluta med en jävla röra och stank i lokalen.
Citera
2003-06-27, 18:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag har N-linjens kemikunskaper. Sprängämnena som SWI beskriver hade jag nog kunnat tillverka ändå( :?: ). Har tillverkat thermit, TCAP, HMTD, "sprängdeg" av kaliumperklorat/vaselin och ammoniumperklorat/vaselin/al-damm och till sist pikrinsyra. Denna gjorde jag på så sätt att jag köpte 37% H2SO4 och kokade den till ~98% (syran har kokpunkt på nära 300 grader och densiteten 1.98, så vattnet kokar bort först), hällde i salicylsyra, som jag hade köpt på apoteket och till sist KNO3 från en vanlig kryddpåse i fem portioner. Första försöket misslyckades pga att jag hade räknat fel på syrans+kärlets massa. Andra gick bra. Lyckades dock inte initiera pikrinsyran med HMTD, med "sprängdegen" funkade detta dock ypperligt. Skriver detta bara för att ge en uppfattning om ungefär hur svårt det är att framställa amfetaminet. Tror inte heller att det är omöjligt, men det kostar nog en hel del möda :!:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in