2011-01-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av incognito66
Nej, Radhusgatan i Slottsbron
inte det heller ! solbergsgatan i slottsbron
Citera
2011-01-11, 10:36
Medlem
Citat:
Kriminella är fina människor??? Det sa en hel del om din IQ. Du tycker att folk som mördar, misshandlar,
våldtar, pedofiler, utpressare, knarkare m.m. är fina människor som aldrig har fått sin chans?

Dom har fått den men dom har inte tagit den. Har det gått så långt att dom inte inser att det
här klarar jag inte upp utan att bli kriminell då har dom gjort flera felaktiga val under vägen men hela
tiden vägrat inse fakta. Folk som dom borde ligga i en kondom bakom närmaste uthus!

Går man med i en kriminell organisation så vet man vad det betyder och innebär. Eller är det bara dom
kriminella som är så blåögda att dom inte inser det förrän det är för sent?

håller med fast inte helt tänk såhär en kille som varit mobbad hela sitt liv skulle du kunna förstå om han va missbrukare? eller om några riktigt nära dör en det är många som skulle börja då tror jag iaf. och bara så du vet finns det hur många som hellst vanliga människor som använder sig av droger dom kanske inte har haft det lätt så vrf se ner på dom? gör dom dig illa?

tror inte alla människor får en chans som barnen i afrika har dom sumpat sin chans därför dom dör som flugor? vissa har vissa har inte ett skit så e de vissa blir kriminella för att kunna överleva skulle du nog också bli om du inte hade inkomst lr liknande. alla måste förfan överleva finns vell folk som gör de för att det är roligt men många gör det för sitt eget bästa me tror jag iaf

och det är många som blir lurade in i gäng och liknande sen när dom väl är med inser dom att det kanske var dumt men va ska dom göra gå ur och få betala 200k? eller fortsätta tjäna lite pengar?

vad ligger min iq på -10 eller?
Citera
2011-01-11, 12:05
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enjoy91
håller med fast inte helt tänk såhär en kille som varit mobbad hela sitt liv skulle du kunna förstå om han va missbrukare? eller om några riktigt nära dör en det är många som skulle börja då tror jag iaf. och bara så du vet finns det hur många som hellst vanliga människor som använder sig av droger dom kanske inte har haft det lätt så vrf se ner på dom? gör dom dig illa?

tror inte alla människor får en chans som barnen i afrika har dom sumpat sin chans därför dom dör som flugor? vissa har vissa har inte ett skit så e de vissa blir kriminella för att kunna överleva skulle du nog också bli om du inte hade inkomst lr liknande. alla måste förfan överleva finns vell folk som gör de för att det är roligt men många gör det för sitt eget bästa me tror jag iaf

och det är många som blir lurade in i gäng och liknande sen när dom väl är med inser dom att det kanske var dumt men va ska dom göra gå ur och få betala 200k? eller fortsätta tjäna lite pengar?

Du låter precis som en alkis. Söker hela tiden ursäkter för att kunna fortsätta med droger. I grunden så handlar det om karaktär och egen vilja. Varför måste man bli kriminell för att överleva?
Citera
2011-01-11, 12:56
Medlem
LikeAGloves avatar
Vet inte om det länkats redan men hittade den här bloggen i White trash tråden, verkar också vara bekant med dom båda killarna om man bläddrar bak lite

http://mondoblog.se/johannaLarssonBjorn
Citera
2011-01-11, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enjoy91

din IQ skulle ja nog säga va väldigt hög i alla fall jämfört med lawline då denna saknar både IQ och empati eller överhuvudtaget förståelse för andra människors problem eller hur vissa hamnar snett i livet. va mycke i ditt inlägg som va väldigt vettigt skrivet.
Citera
2011-01-12, 00:50
Avstängd
Vilken tur att vi har den stora äran att få bli upplysta av alla dessa högintelektuella allvetare!
Vi "white-trash" behöver verkligen alla dessa tillrättavisningar och förklaringar till vad vi är. Att ni rekordeliga samhällsmedborgare inte fick lära er vett och etikett på chalmers eller vart fan ni nu gick är uppenbart, jag har aldrig sett så många skälsord och nedvärderande benämningar på personer ni inte ens har ett ansikte på förutom det ni lyckats få fram på era dataskärmar. Jag kände Sebba på både gott och ont, han var en kille som stod för vad han trodde på och var en riktigt reko kille. Jag stod honom inte speciellt nära och vi bodde inte på samma ort ska väl tilläggas för er som bara tror att man har något gott att säga om honom om man stod honom riktigt nära.
Att vissa av oss kanske har fått nog av vad samhället har att erbjuda/inte kan erbjuda och inte tycker att alla lagar och normer stämmer överens med hur en fri individ ska få leva sitt liv är uppenbarligen helt oacceptabelt i denna värld där paragrafryttarna spränger fram. Det är helt okay för mig att Du har en annan åsikt men att prata om saker man inte har en aning om anser jag är att vara ute på väldigt hal is. Mina vänner jag valt vet jag ställer upp för mig till 110% vad det än gäller, en mycket sällsynt egenskap i "svenssonvardagen" som någon beskrivit denna regel om hur man ska leva för att vara accepterad.
Att på detta sätt som ni gör smutskasta och vanhedra någon/någras "broder" är för mig helt oförståeligt. Men uppenbarligen så saknar ni något av en guldkant i eran vardag och får fram erat inre behov av att få blanda er i denna delen av samhället genom att sitta framför en dator och vräka ur er de tre svordomar pappa råkade säga högt inför er när ni var små då han råkade slå sig själv på tummen med hammaren. Lägg av! Killarna är döda, kan inte försvara sig mot era påhopp och hade förmodligen inte varit det minsta intresserade av att läsa skiten ni vräker ur er! Om ni nu ska säga något mer så säg det då till dem det berör, dvs deras närmaste numera. JA! jag vet att ni inte vill ha med sådana "samhällets avskum", "horungar", "anabolafjantar" m.m. som ni valt att kalla alla som inte tänker som er att göra, men ge då för i helvetes jävlar fan i att yttra er över huvud taget då!
En liten tankeställare bara, det enda som framkommer av media m.m. kring Sandahls död är att det rör sig om kvävning, vart nämns självmord? Vore inte första gången karlstadpolisen tar död på någon genom övervåld och sedan försöker mörka...

Böna, att vi har mer heder och moral än dom flesta som valt att yttra sig i denna tråden råder det inte minsta tvivel om. Vi kommer tillbaka när någon av deras nära och kära har kastat in handduken!

R.I.P

Sebastian Sandahl, Michael Carlsson

Love & Respect!
Citera
2011-01-12, 01:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Jag har också reagerat på den miserabelt låga nivån på såväl gramatiken som argumenten.
Överlag verkar det vara så att det är alla andras (samhällets) fel att dessa gossar mer eller mindre tvingats in i kriminalitet för att överleva i den kalla hårda verkligheten.

Jag har själv växt upp i samma trakter och under liknande förhållanden och underligt nog överlevt utan att behöva bli kriminell. Har genom hårt (ärligt) arbete lyckats förhållandelsevis bra i tillvaron.

Det är bara lata, dumma människor som väljer den kriminella banan.

pinsamt att stava fel vid detta uttalande kanske? Kunde inte låta bli...
Citera
2011-01-12, 08:16
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knockemout
Vilken tur att vi har den stora äran att få bli upplysta av alla dessa högintelektuella allvetare!
Vi "white-trash" behöver verkligen alla dessa tillrättavisningar och förklaringar till vad vi är. Att ni rekordeliga samhällsmedborgare inte fick lära er vett och etikett på chalmers eller vart fan ni nu gick är uppenbart, jag har aldrig sett så många skälsord och nedvärderande benämningar på personer ni inte ens har ett ansikte på förutom det ni lyckats få fram på era dataskärmar. Jag kände Sebba på både gott och ont, han var en kille som stod för vad han trodde på och var en riktigt reko kille. Jag stod honom inte speciellt nära och vi bodde inte på samma ort ska väl tilläggas för er som bara tror att man har något gott att säga om honom om man stod honom riktigt nära.
Att vissa av oss kanske har fått nog av vad samhället har att erbjuda/inte kan erbjuda och inte tycker att alla lagar och normer stämmer överens med hur en fri individ ska få leva sitt liv är uppenbarligen helt oacceptabelt i denna värld där paragrafryttarna spränger fram. Det är helt okay för mig att Du har en annan åsikt men att prata om saker man inte har en aning om anser jag är att vara ute på väldigt hal is. Mina vänner jag valt vet jag ställer upp för mig till 110% vad det än gäller, en mycket sällsynt egenskap i "svenssonvardagen" som någon beskrivit denna regel om hur man ska leva för att vara accepterad.
Att på detta sätt som ni gör smutskasta och vanhedra någon/någras "broder" är för mig helt oförståeligt. Men uppenbarligen så saknar ni något av en guldkant i eran vardag och får fram erat inre behov av att få blanda er i denna delen av samhället genom att sitta framför en dator och vräka ur er de tre svordomar pappa råkade säga högt inför er när ni var små då han råkade slå sig själv på tummen med hammaren. Lägg av! Killarna är döda, kan inte försvara sig mot era påhopp och hade förmodligen inte varit det minsta intresserade av att läsa skiten ni vräker ur er! Om ni nu ska säga något mer så säg det då till dem det berör, dvs deras närmaste numera. JA! jag vet att ni inte vill ha med sådana "samhällets avskum", "horungar", "anabolafjantar" m.m. som ni valt att kalla alla som inte tänker som er att göra, men ge då för i helvetes jävlar fan i att yttra er över huvud taget då!
En liten tankeställare bara, det enda som framkommer av media m.m. kring Sandahls död är att det rör sig om kvävning, vart nämns självmord? Vore inte första gången karlstadpolisen tar död på någon genom övervåld och sedan försöker mörka...

Böna, att vi har mer heder och moral än dom flesta som valt att yttra sig i denna tråden råder det inte minsta tvivel om. Vi kommer tillbaka när någon av deras nära och kära har kastat in handduken!

R.I.P

Love & Respect!

Kan inte du vara så snäll att upplysa en människa som mig då vad Sebbe trodde på? Själv tror jag på en värld där respekt för medmänniskan finns. Och med respekt menas inte att spänna musklerna för att få sin "motståndare" skraj för dig. Vi respekterar varandras åsikter, vi inser att vi delar utrymme på jorden och att jag då inte har mer rätt än någon annan att utnyttja detta.

Vi drar alla vårt strå till stacken för att få samhället att snurra. För samhället förstår du, det är du och jag. Faktum är att jag som tjänar ca 800K/år bidrar till ca 700KSEK mer till samhället per år än vad en snickare i Grums gör. Detta baseras på arbetsgivaravgifter, skatter, mina konsumtioner etc etc. Vad får jag då för att jag drar ett ekonomiskt större lass än dig? Inte ett jota. Ingen bättre sjukvård, inga större vägar att åka på, inga gräddfiler till försäkringskassan när jag blir sjuk etc etc. Men jag klagar verkligen inte utan inser att jag gärna bidrar så att andra med mindre inkomst också kan få ta del av mina skattepengar. Det enda jag förväntar mig av dig är att du åtminstone ska respektera det jag gör och inte dra nytta av det genom att bli ett kriminellt avskum dit mina skattepengar tvingas läggas. Gör du inte det har jag rätt att tycka att det är helt ok att du inte finns kvar i livet och kan utnyttja mina "gåvor" till dig.

Sebbe verkar ha haft ett jobb och skattat men ändå utnyttjat samhället och parasiterat på det genom sin kriminalitet.

Med "dig" menar jag nödvändigtvis inte dig som person då jag inte vet om du är en av alla kriminella.
Senast redigerad av suckysucky 2011-01-12 kl. 08:21.
Citera
2011-01-12, 12:29
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knockemout
Jag kände Sebba på både gott och ont, han var en kille som stod för vad han trodde på och var en riktigt reko kille.

Dömd för misshandel medels järnrör. Ringa narkotikabrott. Stödde HA/Red Crew.
Om det är din definition på "reko kille" så säger det nog mer om dig än om Sebastian som du försöker försvara.

Men visst, stod för vad han trodde på det gjorde han säkerligen. Frågan är om han trodde på det fram till sin död? Kanske tog han livet av sig eftersom han till slut insåg vad han hade ställt till med? Både för sig själv och för andra. Det är en öppen fråga.

Citat:
Att vissa av oss kanske har fått nog av vad samhället har att erbjuda/inte kan erbjuda och inte tycker att alla lagar och normer stämmer överens med hur en fri individ ska få leva sitt liv är uppenbarligen helt oacceptabelt i denna värld där paragrafryttarna spränger fram.

Ser du någon som helst skillnad på att bryta mot en lag som bara påverkar dig själv; till exempel bränna en liter sprit för eget bruk och att brutalt misshandla någon med järnrör? Tro du på allvar att alla som kritiserar Sebastians leverne stödjer 100% av lagar och förordningar i samhället?

Citat:
Mina vänner jag valt vet jag ställer upp för mig till 110% vad det än gäller, en mycket sällsynt egenskap i "svenssonvardagen"

Alltid intressant att just detta argument dyker upp när det gäller kriminella element. Trots att vi nu sitter med facit på hand. Sebastian ställde inte ens upp för sin tjej och sina barn! Han tog sitt liv och lämnade dem ensamma... Kanske inte själva sinnebilden för den som ställer upp för andra till 110%?

I princip all erfarenhet av såväl småkriminella element som organiserad brottslighet uppvisar samma generella mönster: lojalitet gäller bara så länge det är gynnsamt för individen.

Citat:
Lägg av! Killarna är döda, kan inte försvara sig mot era påhopp och hade förmodligen inte varit det minsta intresserade av att läsa skiten ni vräker ur er!

Intressanta argument, återigen. Blir väldigt svårt att föra samhället/vetenskapen/tekniken framåt om man inte ska få kritisera döda personer! Urval av politiker vi inte får kritisera: Pol Pot, Hitler, Stalin, Arafat.

Citat:

Ja, så måste det vara! Det måste vara polisens fel. Eller vänta nu; står det inte RUBRIKEN i artikeln som länkas i första inlägget så här: "23-åring begick självmord i arresten".

Min fråga: ljuger du medvetet eller har du inte ens bemödat dig med att läsa Ingressen till artikeln i första inlägget i tråden? En tråd som uppenbarligen handlar om en vän till dig.

Rest Without Peace!

Ingen respekt för folk som misshandlar oskyldiga. Oavsett vilken sida av graven de befinner sig...

Mvh Rupert Sheldrake
Senast redigerad av RupertSheldrake 2011-01-12 kl. 12:44.
Citera
2011-01-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RupertSheldrake
Dömd för misshandel medels järnrör. Ringa narkotikabrott. Stödde HA/Red Crew.
Om det är din definition på "reko kille" så säger det nog mer om dig än om Sebastian som du försöker försvara.

Men visst, stod för vad han trodde på det gjorde han säkerligen. Frågan är om han trodde på det fram till sin död? Kanske tog han livet av sig eftersom han till slut insåg vad han hade ställt till med? Både för sig själv och för andra. Det är en öppen fråga.

Ser du någon som helst skillnad på att bryta mot en lag som bara påverkar dig själv; till exempel bränna en liter sprit för eget bruk och att brutalt misshandla någon med järnrör? Tro du på allvar att alla som kritiserar Sebastians leverne stödjer 100% av lagar och förordningar i samhället?

Alltid intressant att just detta argument dyker upp när det gäller kriminella element. Trots att vi nu sitter med facit på hand. Sebastian ställde inte ens upp för sin tjej och sina barn! Han tog sitt liv och lämnade dem ensamma... Kanske inte själva sinnebilden för den som ställer upp för andra till 110%?

I princip all erfarenhet av såväl småkriminella element som organiserad brottslighet uppvisar samma generella mönster: lojalitet gäller bara så länge det är gynnsamt för individen.

Intressanta argument, återigen. Blir väldigt svårt att föra samhället/vetenskapen/tekniken framåt om man inte ska få kritisera döda personer! Urval av politiker vi inte får kritisera: Pol Pot, Hitler, Stalin, Arafat.

Ja, så måste det vara! Det måste vara polisens fel. Eller vänta nu; står det inte RUBRIKEN i artikeln som länkas i första inlägget så här: "23-åring begick självmord i arresten".

Min fråga: ljuger du medvetet eller har du inte ens bemödat dig med att läsa Ingressen till artikeln i första inlägget i tråden? En tråd som uppenbarligen handlar om en vän till dig.

Rest Without Peace!

Ingen respekt för folk som misshandlar oskyldiga. Oavsett vilken sida av graven de befinner sig...

Mvh Rupert Sheldrake

Knockemout:

Jag hoppas att du läser detta inlägget både 2 och 3 gånger. Det kan säkert lära dig ett och annat som kan vara bra för dig att veta.
Citera
2011-01-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarkko1337
Ingen av dom var något helgon och båda var kriminella upp över öronen, så jag tycker att folk ska sluta skriva hur fina och bra personer de var.

Det var nog många som viskade "yes!" i smyg när de fick höra vad som hade hänt med killarna.

Angående anabolan, 7/10 av dom som tränar i Grums tränar orent. Grums är en incesthåla och allas farsor jobbar på pappersbruket sen kommer dom hem och super och slår sina fruar. Därför börjar alla ungarna med anabola när dom är 14-15 för att kunna ge igen på farsgubben så snabbt som möjligt.

Det är inte meningen att snacka skit om de döda, men när man läser att folk skriver att dom var fina människor så blir man förbannad.

Andra människor är inte rädda för 'fina' människor, 'fina' människor hugger inte folk med kniv.

Nej dom var nog inga helgon eller dom finaste killarna heller för den delen, men ingen föds ju elak heller. Det vore ju bättre om ni kunde fokusera på va det är som är fel eller rättare sagt vad det är i samhället som gör att det kan gå så här jävla snett för ändå så pass många i en så liten ort som grums? Jag och Sebastian har varit i luven på varandra några gånger därför kan jag säga som helt opartisk att det fanns inte bara ont i han, visst otäck kan ju dom flesta verka när dom är påverkade men det låter ju på dom flesta som att han skulle varit riktigt otäck och i total avsaknad av empati men så var nog inte fallet. Det finns ju många olika psykologiska aspekter om hur allt kunde bli som det blev. Men kontentan måste ändå sluta med att det är för jävlig att 2 killar som just börjat livet blir av med det.

Jag bollar gärna frågan vidare till nån som orkar se längre än näsan räcker: Hur kommer det sig att det kan sluta så här illa för 2 unga killar i en liten bruksort?
Citera
2011-01-12, 20:32
Bannlyst
Kan någon berätta mer om misshandeln med järnrör, som SS tydligen gjort sig skyldig till? Provocerat/oprovocerat? Vem var brottsoffer och hur har det gått för honom/henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in