Citat:
Ursprungligen postat av Lastie
Du frgar allts efter
Hur man definierar en hstack.
Sen sger du att det r ett detaljproblem men du har fortfarande inte definierat vad en hstack r. Du sger ven att man mste gra det fr varje enskilt fall. Vilka exakta kriterier man d ska anvnda "i varje enskilt fall" har du inte heller definierat. Ett fast och ett/flera flytande kriterier har du sagt men du kan inte sga exakt vilka vilket var vad frgestllningen handlade om.
Att tnka s fungerar kanske i ditt eget huvud men vad hnder om det finns flera stadier av ngot? vad r tillexempel en hg (med h) och vad r en (h)stack? Huvudkriteriet eeh? att det r minst 2 strn i "stacken". Mste de d ta i varandra? Om man tar bort ett str i taget i mitten av stacken tills den delas i tv mindre nr vergr det d till 2 stackar? Bda tillsammans sett som en hg uppfyller fortfarande huvudkriteriet men har blivit separerade. Trots separationen sger du d att det fortfarande uppfyller huvudkriteriet dvs att det
R en stack, dvs andra har fel som sger att det ven r tv hstackar.
Du har definitivt inte lst ett "unsolved problem in philosophy" utan du har sprungit runt det tta gnger, kastat dumma ekvationer runt dig fr att frleda folks uppmrksamhet, tagit en slutsats som inte r en slutsats utan den ursprungliga frgestllningen och sedan tyckt att du har lst det.

1 klart jag inte har definierat vad huvudkriteriet r i varje enskilt fall, d det r ett enskilt fall, och varierar sledes frn fall till fall. Klart jag inte kan faststlla de flytande kriteriera r heller, d det r frn fall till fall.
2 vad r en h med hg och h stack? det r enligt mig samma ord.......och dina andra frgestllningar i denna del, r just det, att faststlla huvudkriterierna fr hstack, vilket r ett individuellt problem att faststlla, just fr detta objekt(hstack).
hr ska vi allts faststlla om det r ngot kriterium om de mste ta i varandra. Ja det r ju ett individuellt problem, men ska jag lsa problemet fr detta enskilda fall,s skulle jag sga ja, att en hstack kan inte vara en hstack, om inte tminstne ngot av strna vidrr varandra. Det r den minsta nmnaren, som man kan dra. allt annat, dvs, frgor ssom att mste mer n hlften av strna vidrra varandra, blir subjektiva uppfattningar som skiljer sig frn perso till person(flytande).