• 1
  • 2
2011-01-04, 12:06
Medlem
Svenska journalister tycks ganska genuina i sin strävan att vara "goda" - "göra gott" i sitt arbete. Men vem är egentligen mest framgångsrik i i att vara "god"? Finns det någon därute som är bättre än de andra? Och i sådana fall, "varför"?
Citera
2011-01-04, 12:19
Medlem
Profaxs avatar
Martin Timell är väl jävligt helylle i de flestas ögon.
Citera
2011-01-04, 12:32
Medlem
Citat:

Ja för han kör den fasaden i tv osv men han är inte genuint god som t.ex Mark Levengod. Han är min kandidat iaf.
Citera
2011-01-04, 12:49
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax

Minns att min farsa hade en polare som kände Martin Timell eller något i den stilen och att han inte alls var lika genomgod som han verkar vara i TV. Var något med att han var otroligt sträng mot sina barn eller något i den stilen, fast liksom, det är ju bara rykten.

Men jag sätter mitt på Levengod eller kanske Johan Glans; han känns ju bara för jäkla söt.
Citera
2011-01-04, 14:47
Medlem
Ronnie Sandahl tycker jag är jävligt "god". Allt han skriver tycks gå ut på att han är väldigt snäll, rättvis och god
Citera
2011-01-04, 15:15
Medlem
u_n_mes avatar
Får nog rösta på Ernst Kirchsteiger
Citera
2011-01-04, 15:30
Medlem
Bertil Svensson , folk i allmänhet som håller på med natur,blommor och grönsaker på tv verkar va ultrasnälla .
Citera
2011-01-04, 15:32
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiramor
Ronnie Sandahl tycker jag är jävligt "god". Allt han skriver tycks gå ut på att han är väldigt snäll, rättvis och god

Han tror att han är "god". Stor skillnad.

Jag röstar på Jan Josefsson, tycker han verkar vara en av få som verkligen strävar efter någon slags sanning.
Citera
2011-01-04, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Han tror att han är "god". Stor skillnad.

Jag röstar på Jan Josefsson, tycker han verkar vara en av få som verkligen strävar efter någon slags sanning.

Finns nog många som ogillar Jan Josefsson, sanningen är som bekant inte alltid så god.

Funderar vidare på vem jag nominerar.
Citera
2011-01-04, 16:35
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart
Finns nog många som ogillar Jan Josefsson, sanningen är som bekant inte alltid så god.

Funderar vidare på vem jag nominerar.

Hur kan något som är en osanning betraktas som godare än en sanning? Det är som att säga att ett glas icke existerande champagne smakar bättre än ett glas med piss.

Anledningen till att många skulle ogilla Jan skulle väl vara för att de inte tål det som visar sig vara sant, men det får man ju skylla på deras konformistiskt tilltrasslade- och moralistiskt indoktrinerade hjärnor snarare än på något annat.
Citera
2011-01-04, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Hur kan något som är en osanning betraktas som godare än en sanning? Det är som att säga att ett glas icke existerande champagne smakar bättre än ett glas med piss.

Anledningen till att många skulle ogilla Jan skulle väl vara för att de inte tål det som visar sig vara sant, men det får man ju skylla på deras konformistiskt tilltrasslade- och moralistiskt indoktrinerade hjärnor snarare än på något annat.

Wikileaks är ondare än djävulen själv, även om de inte far med osanningar utan i högsta grad sanningen, dock ur ett helt felaktigt perspektiv. Ex. Att en amerikansk diplomat har kallat Berlusconi och andra toppledare roliga saker kommer inte "skriva om historien som vi ser den", istället leder denna sanning till strängare relationer och närmandet av ett storskaligt krig.

Josefssons sanningar är liknande, dock bättre. Köttskandlaen på ICA=bra
Rasistanklagelserna på främst Moderaterna vilket kan ha kostar borgarna valet 2002= dåligt, det är orättvist. Misstänker att politiker säger vad som helst för en väljare.

Tycker man pratar om God som en person som beter sig anständigt, objektivt och rättvist.
Citera
2011-01-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Får nog rösta på Ernst Kirchsteiger
Han är för god, när man är för GOD, då finns de någon mörkt bakom fasaden. Han är säkert kvinnomisshandlare och har fot sex.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in