2011-01-04, 11:02
Medlem
Hej gott folk!

Jag behver tips och rd p vad man kan stnga av fr tjnster och dylikt fr att maxa datorn till max fr spel och liknande.

Fljande dator sitter jag p :
os: Windows 7 Home Premium :: cpu: Intel Core i5 750 2.67GHz (at 1303 MHz) :: mem: 1416/4092 MB (34%) :: gfx: nVidia GeForce GTX 260 (1280x1024x32bit 75Hz)

Den hr datorn kommer placeras p ett internet cafe

Peace
Citera
2011-01-04, 11:30
Medlem
KungensKompiss avatar
http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm

Satsa p kolumnen lngst till hger. Sen finns det andra tweaks, som att stnga av Low Disk Space Checks och 8.3 NTFS namnschema och andra grejer.
Citera
2011-01-04, 11:36
Medlem
Ohh nice ska g igenom den sidan.

Vet du ngot som fixar bandbred och allt som har med internet anslutning. Program osv s drar bandbred?
Citera
2011-01-04, 15:15
Medlem
Jag hade inte anvnt kolumnen lngst ut till hger utan att veta exakt vad varje service gjorde och hur den kan pverka spelandet. T.ex. ActiveX install anvnds nr vissa spel ska installeras. Bttre att lista vilka services datorn kr, sedan g igenom en efter en och avgr om du ska stnga av den eller inte.

Att frbttra bandbredden p datorn gr inte att gra i Windows 7 som det gick i XP (registertweaks bla), vad jag vet r enda sttet att inte anvnda ntverkstjnster och stnga av auto-uppdateringar p program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in