2011-01-04, 11:02
Medlem
Hej gott folk!

Jag behöver tips och råd på vad man kan stänga av för tjänster och dylikt för att maxa datorn till max för spel och liknande.

Följande dator sitter jag på :
os: Windows 7 Home Premium :: cpu: Intel Core i5 750 2.67GHz (at 1303 MHz) :: mem: 1416/4092 MB (34%) :: gfx: nVidia GeForce GTX 260 (1280x1024x32bit 75Hz)

Den här datorn kommer placeras på ett internet cafe

Peace
Citera
2011-01-04, 11:30
Medlem
KungensKompiss avatar
http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm

Satsa på kolumnen längst till höger. Sen finns det andra tweaks, som att stänga av Low Disk Space Checks och 8.3 NTFS namnschema och andra grejer.
Citera
2011-01-04, 11:36
Medlem
Ohh nice ska gå igenom den sidan.

Vet du något som fixar bandbred och allt som har med internet anslutning. Program osv så drar bandbred?
Citera
2011-01-04, 15:15
Medlem
Jag hade inte använt kolumnen längst ut till höger utan att veta exakt vad varje service gjorde och hur den kan påverka spelandet. T.ex. ActiveX install används när vissa spel ska installeras. Bättre att lista vilka services datorn kör, sedan gå igenom en efter en och avgör om du ska stänga av den eller inte.

Att förbättra bandbredden på datorn går inte att göra i Windows 7 som det gick i XP (registertweaks bla), vad jag vet är enda sättet att inte använda nätverkstjänster och stänga av auto-uppdateringar på program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in