Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-04, 06:02
Medlem
Testade Concerta för ett tag sen och allt var najs i början. Vart skönt speedad och mådde allmänt bra.
Efter ca 1½ timme så blev jag trött, och fick små utslag som precis ser ut som dom man får av brännässler, och kliade som in i helvete. Sen försvinner alla utslag och tröttheten och jag mår skönt 30min till. Sen kom det tillbaks. Och så höll det på ett par gånger. Antog att det var något i pillrena jag inte tålde, så tog det inte mer efter det.

Och nu på nyår skar jag upp fingret. Drog och syddes och fick ett recept på Heracillin.
Villket är en infektionsförebyggande medicin. Och har börjat märka att jag börjar bli seg och har börjat fått dom där konstiga utslagen som kommer och försvinner på 30min. Har tagit 2 piller på 12 timmar. Rek dos är 3 piller. Så för mycket tar jag inte.

Va i helvete är det som händer!? Vill ju kunna knapra concerta och liknande på fester
Citera
2011-01-04, 06:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Nässelutslag är en av de listade biverkningarna av metylfenidat (concerta) om än ganska ovanlig.
Citera
2011-01-04, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nässelutslag är en av de listade biverkningarna av metylfenidat (concerta) om än ganska ovanlig.
Åfan, Jävla skit att jag ska va känslig för det då Concerta som är så kul
Citera
2011-01-04, 09:15
Bannlyst
ta vanligt tjack
eller retalin (det är andra bindmedler) samma verksamma substans, metylfenidat
Citera
2011-01-06, 10:36
Medlem
StockholmUnnameds avatar
Är du helt säker på att det beror på just concertan då? Kan ju ha uppkommit från annat, kanske reagerat på färg från någon ny gaddning eller liknande? För visst gaddar du dig endel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in