• 1
  • 2
2011-01-12, 22:00
Medlem
Den enda Russian Standard jag har provat r Gold men den tyckte jag var riktigt medioker, d fredrar jag Stolichnaya. ven Beluga Vodka tyckte jag kostade mer n det smakade.
Av nordiska vodkor mste jag nog sga att Koskenkorva helt klart r lenast, men favoriten (oavsett hrkomst) r helt klart Grey Goose.
Belvedere som ska vara i samma klass tyckte jag dremot inte om, d tar jag hellre Zybrowka som enligt mig r den bsta polska vodkan (Belvedere r ocks polskt fr oinsatta).

Min top tre fr nog bli Grey Goose, Zybrowka, Stolichnaya.
Gr jag drinkar (frutom Vodka Martini) s anvnder jag dock Stolichnaya eller Smirnoff (mest pga den ltthanterliga flaskan).
Citera
2011-03-11, 19:30
Medlem
Weebls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
Ju fler sorter desto fler som r bttre - och smre. Min absoluta favorit r Pjat' Ozer frn Moskva. Smakrik, men nd mjuk och len. Sedan finns det ven ryska sorter som smakar fotogen och aceton. Vad i tillverkningsprocessen som gr skillnaderna kan jag inte svara p, eftersom jag r helt okunnig om sdant. Det jag istllet kan gra r att rekommendera sorter

Det finns ven ryska sorter som har tillggsnamnet "mjagkaja" - mjuk. Putinka mjagkaja r riktigt len och fin.

Pjat Ozer r vl nd frn Omsk.

Men att ryssland vinner vodka-fighten mot sverige r ju inget snack. Jag frstr inte hur absolut kan vara s stort... mste vara grymt bra produktplaceringar och reklamkampanjer.
Citera
2011-03-13, 16:01
Medlem
DrLs avatar
Vodkan blir vl lenare i smaken ju fler gnger den destileras? Absolut slog ju stort i USA fr att den var dubbeldestilerad. Vid destilation frsvinner ven mnga slaggprodukter som ger bakfylla dan efter.
Stolichnaya och Smirnoff r vl trippeldestilerad om jag inte har fel?
Som lite kuriosa kan nmnas att den vodka som av experter anses vara den bsta, r destilerad 24 gnger!
Citera
2011-03-13, 18:50
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL
Vid destilation frsvinner ven mnga slaggprodukter som ger bakfylla dan efter.
Men dra t helvete d... Lmna kvar myterna i sandldan.
Citera
2011-03-13, 19:23
Medlem
DrLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran

Oj vilken givande kommentar Vet du vad google eller wikipedia r fr nt?
Jag rder dig att testa ovanstende tjnster om du vill kolla upp information som du r okunnig/osker p. Det r inte upp till mig att bevisa att jag talar sanning, det r upp till dig att bevisa att jag ljuger.

God Bless you Johnny!
Citera
2011-03-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL
Det r inte upp till mig att bevisa att jag talar sanning, det r upp till dig att bevisa att jag ljuger.

Eh..? D kan man ju pst vad fan som helst utan ngra som helst bevis. Tror du ftt det hr med bevisbrda om bakfoten.
(Sger dock inte att du har fel. Mindre finkel brukar tyda p lindrigare bakfylla, men har sjlv aldrig varit bakis s jag kan inte uttala mig srskilt mycket)
Citera
2011-03-13, 19:41
Medlem
DrLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiktorPucci

Citat:
(Sger dock inte att du har fel. Mindre finkel brukar tyda p lindrigare bakfylla, men har sjlv aldrig varit bakis s jag kan inte uttala mig srskilt mycket)

Ok, nu blir jag frvirrad, hur ska du ha det egentligen? "Sger dock inte att du har fel", eller ska jag "Lmna kvar myterna i sandldan"? Betyder det att du har lst p lite nu och sitter inne med lite riktig fakta?
Citera
2011-03-13, 19:45
Medlem
Hur fick du det frsta citatet till att vara skrivet av mig?
Citera
2011-03-13, 19:51
Medlem
DrLs avatar
Citat:
Hur fick du det frsta citatet till att vara skrivet av mig?

Oj, du har helt rtt! Jag ber om urskt, jag blandade ihop er av misstag, my bad. Anledningen till att du str som upphovsman p frsta kommentaren r fr att jag fick copy/paste nr flera citat skall citeras. Jag fr skylla p min hga feber
Citera
2011-03-13, 23:17
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Den enda Russian Standard jag har provat r Gold men den tyckte jag var riktigt medioker, d fredrar jag Stolichnaya. ven Beluga Vodka tyckte jag kostade mer n det smakade.
Av nordiska vodkor mste jag nog sga att Koskenkorva helt klart r lenast, men favoriten (oavsett hrkomst) r helt klart Grey Goose.
Belvedere som ska vara i samma klass tyckte jag dremot inte om, d tar jag hellre Zybrowka som enligt mig r den bsta polska vodkan (Belvedere r ocks polskt fr oinsatta).

Gr jag drinkar (frutom Vodka Martini) s anvnder jag dock Stolichnaya eller Smirnoff (mest pga den ltthanterliga flaskan).
r det buffelgrsvodkan du tnker p, eller har den bara ett snarlikt namn? God sprit hur som helst. Men det r ju ingen "ren" vodka s den passar vl inte riktigt i denna diskussion.
Citera
2011-03-14, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
r det buffelgrsvodkan du tnker p, eller har den bara ett snarlikt namn? God sprit hur som helst. Men det r ju ingen "ren" vodka s den passar vl inte riktigt i denna diskussion.

Ja det r den jag menar. Nja, egentligen hr den vl inte hit men den knns tio gnger mer som ren vodka n vad alla dessa smaksatta fruktvodkorna gr. Som visserligen inte heller hr hemma i denna trden heller.
Citera
2013-10-26, 22:10
Medlem
bobhnuds avatar
Citat:

Jag har precis provat Russian Standard Gold, och r faktiskt lite besviken jag ocks! Visst, det var en len och lttdrucken vodka, men jag trodde faktiskt att den skulle vara nnu renare n den visade sig vara. Jag tycker att bde Stolichnaya och Finlandia r vl s bra som denna. Faktum r att jag till och med fredrar Finlandia framfr bda dessa ryssar, s en s lnge gr guldmedaljen till Finland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in