Svara
  • 1
  • 2
2011-01-04, 03:17
Medlem
Kn: Man
lder: 21r
Vikt: 73kg
Drog: LSD
Erfarenheter: Cannabis, meskalin, tjack & LSD.

Morgon

Det r sommarmorgon och jag vaknar utvilad i frldrahemmet. Hr hur en tupp p lngt hll skriker som en galning fr att gra sig sker p att varenda kotte i nrheten har vaknat, frmodligen det fanskapet som vckte mig med.
Klockan r runt 09:30-10:00 och jag brjar ta en bastant byggarbetsfrukost bestende av grt. Allt knns bra, det r slutet p juni och det verkar som att bara jag och min tv r yngre bror r hemma, vi kan kalla honom fr S.
Efter att ha blddrat igenom tidningen s inser jag att det bara r vi hemma och eftersom jag inte hade ngot bttre fr mig s lgger jag min sista LSD lapp p tungan och stter mig vid datorn och kollar runt samtidigt som grannens tuppjvel fortstter gala.

Efter en dryg timme knns att nt r p gng, en skn pirrande knsla som verfr enorma mngder energi verallt i mitt huvud. Har lyssnat p musik fr att komma "in ze mood" medan jag vntat p att LSDn ska kicka igng.
Nr jag mrker hur avsevrt mycket frger brjar lysa klarare n innan fr jag fr mig att g en promenad innan jag tnker vcka min sovande bror p ngot stt som en person p psykedeliskt skulle ha gjort.
Vandrar ut p en stig bak huset och det r verkligen vackert. Det grna frn vxter brjar bli nnu grnare p ett pulserande vis.
Klockan r cirkus 12:00-12:30 nu och det brjar snurra gott i skallen.
Gr hem och hr hur bror min spelar musik frn sitt rum. Kliver in utan att knacka och vlkomnar honom till dagen. Glad & jvlig som han r s flinar han fult bara och hller med, jag berttar att vi borde skaffa mera LSD inom en vldigt snar framtid och han flinar nnu mer, bjer sig ner under bordet och plockar fram ett litet skrin.
"Hr" sger han och plockar fram sina tv sista lappar.
Jag sger inget utan tar glatt emot den sista han har.

Runt lunch

Sitter p grsmattan och ser hur molnen frvandlas till lik & marmelad.
"Du kanske inte mrkte ngot frut, men jag tog en lapp innan s jag fick en lagom till peak" Frklarar jag fr min bror som brjar rofla t mig.
Klockan r runt 14 kanske och S r jvligt borta nu, han surrar om att det inte gr att spela varken CS eller WoW p syra och svr ver de gnger Arthas har ftt hrja fritt i hans datorvrld.
Jag ligger kvar p grsmattan i trdgrden medan han hvdar att han minsann ska visa dom och frsvinner in p sitt rum igen.

Solen steker ver landskapet, en ltt sommarbris smeker mig och jag sitter mest still och bara r. Fjllen lngst bort ker hiss och skogen gr ngra vningar jag inte sett.
'Vaknar' av hur ngon sger nt och jag ppnar gonen. ver mig str Martin Becks granne, jag dunkar huvudet i grset och kollar igen. S undrar varfr i helvete jag inte rrt mig senaste timmen d han slagit ihjl monster i WoW.
S fr snabbt tillbaka sitt vanliga fula ansikte och vi skrattar en stund.
"Helvete vad r klockan" Utbrister jag d jag totalt glmt av tiden.
Vra frldrar brukar komma hem mellan 15-16 p eftermiddagen och nu kunde saker och ting mycket vl skita sig.
"Vi kan ABSOLUT inte vara kvar hr nr dom kommer hem" skrattar jag och S fattar ingenting men skrattar och gr grimaser.
"Ska vi frsvinna ut i skogen?" Undrar jag men S r mer intresserad av fjrilar och vr fotboll som efterlmnar ett lngt bltt strck i luften efter att han sparkade den bollen t helvete. Han jublar!
Tnker att det r ingen id att kommunicera med honom s jag stter mig igen och funderar lite p den svajande grsmattan hur jag skall lsa detta.
"Vi har ftt en quest" Skriker jag hgt s vra grannar skert hade hrt oss om de satt och smuttade kaffe p sin veranda.
Eftersom han nyss lirat WoW var en del av hans tankar kvar i sitt spelande.
Nr han fick hra ordet 'quest' lyste hans pupiller upp och hela han av lycka.
"Var d LOL?"
"Vi ska kpa mat." Frklarade jag. Det r kiosk som ligger ca 6km hrifrn fr er som undrar och vad kunde man gra bttre n att ge sig av p en lng vandringsfrd p syra en het sommardag. Idn var briljant!
S var hur sugen som helst p att f genomfra denna 'quest' tillsammans med mig och han skapade ett party sa han.
Citera
2011-01-04, 03:18
Medlem
Eftermiddag och glass

Sagt och gjort vi drog p oss tofflor, leta upp mobil, plnbok och vi lmnade huset som det var med ppen drr och begav oss ivg p ngot som kndes som det strsta ventyret ngonsin, allts att kpa mat...
Glada i hgen brjade vi g, vi gick frbi alla nrliggande hus och det var sannerligen den vackraste dagen i mannaminne konstaterade vi bda tv.
"So far so good, so far only asfalt" sa jag och vi beslutade oss fr att 'ta en genvg via skogen'.
Vi bytte spr och fortsatte g mot den tta skogen.
Nu brjade saker att ndra form, S r tyst fr en gngs skull.
Pltsligt r jag i 'Resan till Melonia' av Per hlin. Trden blir tecknade & konstiga fglar visar vgen genom skogen.
"Fan fin vg det hr" konstaterar jag och kunde inte f mer medhll av min bror. Den hr grusvgen var definitivt en av sitt slag.
Gruset vi sparkar upp nr vi gr knns som lar eller ormar och vi bda rycker till flera gnger o frsker dda de osynliga jvlarna med vra tofflor gng p gng.
Nr grusvgen tar slut och vi kommer ut p asfalten igen r det ca 4km kvar till "mlet" som vi frvrigt glmt bort.
Det knns som att g p vatten fast med kontroll nu, asfalten r stabil men den rr sig som om ngot levande under den vnde p sig och frskte somna om.
Pltsligt vrlar 'Crookboyy' hgt i min ficka, det r min mobil och jag svarar ngot i stil med "Jag hade en korp p min axel".
"Vaa??" svarar en bekant rst.
Ett hundratal ansikten visar sig i huvudet under en msek och jag kan placera honom.
Jag frklarade s gott jag kunde att vi hade ett uppdrag och jag hr hur min vn skrattar p andra sidan luren innan han sger att han hellre ringer en senare innan han nskar mig lycka till och lgger p.
Vnder mig mot S som kastar ett knippe maskrosor i ansiktet p mig och ser hur han dr av skratt.
Han fr smaka p min seniga nve i magen och d blev han allvarlig igen och sger "Faan fin vg det hr allts". Jag hll med, vi stannade p ett stlle vid sidan av vgen och har utsikt ver en damm. Det var som om ett grtt filter drogs bort frn gonen fr detta var otroligt vackert att beskda.
"Nu mste vi ha gtt i minst flera timmar" sger S och jag kollar klockan p mobilen.
"Nstan, 43 minuter har vi spatserat i & gtt kanske 1-2 km".
Vi gr frbi ett hantverkshus som sljer glass och jag mste ha en!
Det r ett enormt gammalt hus med flera vningar som fr lngesedan var ett akvarium och lagerstlle. Numera sljer gamla mnniskor gamla trkiga saker dr inne som t.ex miniatyrtomtar, snidade trskulpturer, damm, trstolar, sklar ja you name it. Allt som en dum turist tycker r 'ett mysigt minne av den svenska semestern' och gr den dr minen i Eva & Adam som Eva gr nr hennes ungdjvul nskar att hon jmt hade mens.
Jag & S plockar fram ett par glassar ur GB trevliga lilla islda. Tv twister lgger jag fram p disken och hela rummet r FULLT av sm fula levande tomtar och slevar som rr p sig.
Knner att jag mste g ge utlopp fr mitt hat fr sm trtomtar och kastar fram tjugolappen mot tjejen bakom disken, ser hur min tjugolapp i slowmotion pekar finger mot disken och seglar ner mot golvet p hennes sida. Jag har allts missat att lgga en tjugolapp p en disk ett par decimeter framfr mig.
Jag svr hgt och tjejen i kassan kollar konstigt p mig, tog mina tv twister och sprang ut.
Vi fick brttom drifrn och fortsatte g.
En vit bil kr frbi, stannar och backar tillbaka. Det var en vn till S som skulle jobba extra och han avundas vran tripp medan vi konstaterar en gng fr alla att "det var fan en fin bil dedr allts!".

Fortfarande eftermiddag

Vi hade gtt o flera dagar kom vi fram till men klockan tyckte annorlunda, den tyckte att vi hade gtt i 2 timmar och nd var vi inte framme.
"Hur i hela helvete kan vi inte vara framme n?" Undrade S men jag hade inget bra svar.
Glimtade ut ver sjn vid sidan av vgen och jag var i Vattnadal, dr Frodo och hans polare beslutar att dom ska slnga Ringen in the mountain of DOOM.
Jag traskade omkring i Vattnadal med S som enligt han sjlv definitivt inte umgicks med ngra alver.
Sg inga karaktrer ur Tolkiens saga, bara knslan av att man var dr.
Nr vi kommer fram till en bro stannar vi en stund igen fr skert 100 gngen ser jag en stor herrgrd ett par meter in som ligger vid skogen. Givetvis mste jag g in s jag ppnar den stora vita grinden och springer in. Grset r tjockt och mjukt, springer omkring en stund och skrattar. Hr hur S skrattar nnstans att jag ska ge fan i att inkrkta p andras tomter, kollar omkring men kan inte se honom.
Springer ett varv runt huset och det inte vara ngon hemma.
Lgger mig ner en stund och hr hur ngon pratar. Vnder mig och kikar in i skogen, dr sitter min bror hukandes med det hittills fulaste smaljet och skrattet. Hans haka vxer ut till en banan och han sger t mig att g till honom.
Jag bad honom artigt att dra t helvete och fortsatte beskda moln.

Framme

Efter ytligare en halvtimme r vi ntligen framme vid kiosken och att bestlla mat var inte det lttaste.
Vi var framme vid mlet, slutdestinationen och skulle f vran belning och d hjlpte det inte att golvet krp omkring, mina tatueringar ndrade form och text. Det var riktigt jobbiga minuter innan jag fick min kebab och kunde ska skydd i skogen. S knde samma sak men det mesta gick bra.
Det tog 2 timmar att ta upp, vi satt och pratade, skrattade och beundrade hur vacker den svenska sommaren faktiskt r.

Nr vi kkat upp var det dags att bege sig hemt via en annan vg.
Nr vi kom hem var kl ca 21-22 s det var rekord fr mig att g lngsamt den dagen.
Vi mtte S vn igen runt 22:30 nr vi tnkte g och bada, han avled av skratt nr han trodde att vi gtt sen vi sgs sist.
Rundade av med att se Dum Dummare och scenen dr Harry & Lloyd sprutar ketchup och senap p nn resturang. Dr byttes deras huvuden ut till tv goda vnner och jag skrattade s jag fick kramper i magen av synen p dom nya ansiktena i filmen.

Blev lite vl lng text, men syra en varm sommardag r ngot jag rekommenderar alla
M vl!
Citera
2011-01-04, 03:52
Medlem
blobben!!!s avatar
Haha! Du gjorde min dag! Jag har verkligen inte skrattat s hr mycket p lnge.
Kan verkligen frestlla mig hur du du lirkar upp mobilen och nstan vser ut "jag hade en korp p min axel" fr extra skumhetsfaktor.

10/10 lappar!
Citera
2011-01-04, 20:41
Medlem
Stonedyoos avatar
haha lter som en nice dag
Citera
2011-01-04, 22:13
Medlem
kimztahs avatar
fyfan va underhllande det var att lsa, kunde verkligen "leva mig in" nstan

tumme upp!
Citera
2011-01-04, 23:05
Medlem
moshomaniacs avatar
Fan man blev bra sugen p att testa syra och ge sig ut p ventyr efter denna rapport
Var ni inte oroliga fr att folk skulle se att ni var pverkade?
Citera
2011-01-04, 23:36
Medlem
Vid ett tillflle nr vi gick s hade vi ett par i 30 rs ldern bakom oss som mste ha tyckt att vi betedde oss minst sagt egendomligt. Vi hrmade ett par nder vid sjkanten och jag minns att paret skyndade frbi oss nr de sg att vi stannat fr en stund.
Klart folk reagerade, men p sommaren antar alla jmt att det r alkohol som r med i bilden.
Undrar hur mnga man trffat p som varit pverkade av syra utan att man vet om det?

ven simturen var hrlig. Mina armar sg ut som alien-lifeforms under ytan och jag var s uppe i att titta p mina armar under vattnet att jag inte mrkte att jag simmat ut mitt i sjn haha.
Citera
2011-01-05, 02:20
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
3.07/3.14 av pajer.

Gillade nr du kom in p lite abstrakta saker som hr:

Citat:
Ursprungligen postat av TS
Sitter p grsmattan och ser hur molnen frvandlas till lik & marmelad.
och
Solen steker ver landskapet, en ltt sommarbris smeker mig och jag sitter mest still och bara r. Fjllen lngst bort ker hiss och skogen gr ngra vningar jag inte sett.

Lter roligt och det lmnar lite utrymme fr egen fantasi, hade grna sett mer snt. Annars var resten roligt och hll hg mysfaktor.
Citera
2011-01-05, 03:01
Medlem
Blaze-a-lots avatar
Haha , underbar rapport. Klockren text och kunde verkligen leva in mig i detta.. Saknar fan sommaren

5/5 utan tvekan.
Citera
2011-01-05, 12:01
Medlem
Underbar tripprapport, nstan s att man blir avis!

5/5!
Citera
2011-01-05, 13:07
Medlem
caseyjoness avatar
Underbart solstekande fjll-urban tripp. Jag lngtar tills den dagen jag ocks droppar syra med brorsan och strvar omkring i ett rus en hel dag. Wicked sick.
Citera
2011-01-05, 13:17
Medlem
CristDaFists avatar
haha lt strtsknt det dr trippa p en sommardag utomhus r nt jag grna vill gra

bra rapport och rolig lsning. 4/5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto