• 8
  • 9
2011-01-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBraindamage
Ett jobb är ett jobb. Jag vill hjälpa människor. Det är väl inget fel med att skapa en bättre värld samtidigt som man tjänar pengar?
Du har tur. Jag gillar min socionom. Jepp.
2011-01-05, 01:49
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Finns inget sätt att tjäna riktigt bra med pengar snabbt utan att begå brott, så om du inte vill smutsa ner dina händer rekommenderar jag att du börjar jobba hederligt och tjänar pengar som vanligt folk.
2011-01-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det är absolut inget fel i att vilja hjälpa människor eller tro att man kan skapa en bättre värld.... Däremot är det väldigt fel att tro att socionomutbildningen kommer leda till några rikedomar.
Om man inte är förslagen ja...klart du kan få enorma pengar på alla somo fjuppar ur samhället, sen ger du dem korvgryta och så får de bo i tält för att härdas som en belöningsövning...klart det går.
Som avslutning erbjuder man sprit och knark och sånt. De har nog trist då. Och vem tror på dem? dessutom så ser man ju till att få med sig "rätt folk" som uppskattar en sup på torken. NU ska här göras pengar...eller?
2011-01-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
Finns inget sätt att tjäna riktigt bra med pengar snabbt utan att begå brott, så om du inte vill smutsa ner dina händer rekommenderar jag att du börjar jobba hederligt och tjänar pengar som vanligt folk.
Öh, det är då händerna blir smutsiga. Och varför vill alla hålla på med sådant? älskar ni barn och tror ni kan skapa en bättre värld? I bibeln står det tydligt: Välj. Jag är fan Guds profet i denna sammanslutning som söker tvinga människan till det sk goda!
2011-01-05, 02:01
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Men om det också är uteslutet att faktiskt arbeta för pengarna så tycker jag att du inte skall vara så jävla kräsen

Helt rätt.

Citat:
Jävla sosse
2011-01-05, 02:19
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Öh, det är då händerna blir smutsiga. Och varför vill alla hålla på med sådant? älskar ni barn och tror ni kan skapa en bättre värld? I bibeln står det tydligt: Välj. Jag är fan Guds profet i denna sammanslutning som söker tvinga människan till det sk goda!
Va snackar du om? Det var det jag tydligt skrev, om man inte vill syssla med brott (="smutsa ner sina händer") rekommenderar jag att man jobbar lagligt.
2011-01-05, 02:22
Medlem
Pressuredrops avatar
kom på någon smart. Sälj det.

Eller: plugga-> plugga lite mer-> kyss lite röv -> jobba
2011-01-05, 03:39
Medlem
wtcircuss avatar
Jag är också arbetslös sen i våras när jag gick ut gymnasiet. Då jag gick en väldigt enkelspårig inriktning finns nästan inga jobb inom mitt utbildningsområde. En god vän till mig är väldigt framgångsrik, tjänar mycket pengar på att ha "Många bollar i luften" tex: Han åker till Rumänien och köper konserver för en strunt-summa, som han sedan säljer för sex siffriga belopp här i Sverige

(vill även tillägga att han inte är smartare eller haft bättre förutsättningar än någon annan. Men han har det fortfarande jävligt gott ställt)

Många har nog väldigt bra idéer, som kan funka bra i praktiken, men det handlar ju om att våga satsa! - no guts, no glory!
2011-01-05, 03:46
Medlem
Mvks avatar
Vadå JOBBA?
Jag hoppas ni inte menar jobba som i ett vanligt jobb där man jobbar för någon annan.

Ingen har väl någonsin blivit rik i det här landet av att jobba för någon annan.
Lönen räcker till att betala hyra + räkningar, resterande skitsumma går inte att spara och verkligen inget man bygger upp 1 mille på.
Ska man bli rik får man öppna eget och då krävs rejält startkapital om du inte kommer på nån sjuk uppfinning typ blixtlåset.

Det finns inga genvägar eller trick till rikedom, vad tror du egentligen?
2011-01-05, 04:33
Medlem
Domaren8484s avatar
spela nätpoker
2011-01-05, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ibland har jag lust att satsa allt jag har på en eller ett par aktier istället för att dela upp beloppen.. Men det är riskabelt. Fy vad livet är tråkigt ibland.

Det är därför cannabis är så fiffigt.
2011-01-05, 05:55
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Jävla sosse
Tyvärr TS, tveksamt diskussionsunderlag samt en allmänt oseriös inställning från din sida, som inlägget ovan, föranleder:

Tråd låst.

/mod
Senast redigerad av bernanke 2011-01-05 kl. 05:59.
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in