2011-01-05, 01:29
Medlem
Om du har något kapital överhuvudtaget skulle jag gå all in i petrogrand. Ett företag som utvinner olja och gas, det har gått dåligt ett tag nu men det kommer att bli bättre. De sitter på en jätte yta där det kan finnas hur mycket olja som helst, finner det en till oljekälla kommer företaget köpas upp av något större och mångdubbla sitt värde. Mitt att tips bli rik snabbt med tur.
2011-01-05, 01:32
Medlem
Epeemasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBraindamage
Tack för tipset, jag ska titta på det

Det tycker jag... Mina investeringar har lett mig in på ett spår som leder till ett tyskt slott. Jag ska ner och kolla på det på fredag.... Håll tummarna! Det kanske blir affär!!
2011-01-05, 01:34
Medlem
RedBraindamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
TS, kan jag få låna en tia? Åh juste du e fattig, sorry

Du är ännu fattigare som måste låna en tia
2011-01-05, 01:34
Medlem
RedBraindamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hmm... Alltså är det enbart spelandet du kan sätta ditt hopp till...

Själv då? Jag antar att du är arbetslös eftersom du sitter inne på flashback dygnet runt..
2011-01-05, 01:35
Medlem
RedBraindamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swanken
Om du har något kapital överhuvudtaget skulle jag gå all in i petrogrand. Ett företag som utvinner olja och gas, det har gått dåligt ett tag nu men det kommer att bli bättre. De sitter på en jätte yta där det kan finnas hur mycket olja som helst, finner det en till oljekälla kommer företaget köpas upp av något större och mångdubbla sitt värde. Mitt att tips bli rik snabbt med tur.

Den där sista meningen sa allt. Det är ju ren spekulation.
2011-01-05, 01:38
Medlem
RedBraindamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag skulle för allt i världen inte plugga socionomi och tro att det kommer göra mig rik....

Edit: Förövrigt hade jag alltså inte helt fel när jag antog att du utbildade dig till barnskötare? Enda skillnaden är väl att du kommer jobba med vuxna barn också...

Ett jobb är ett jobb. Jag vill hjälpa människor. Det är väl inget fel med att skapa en bättre värld samtidigt som man tjänar pengar?
2011-01-05, 01:39
Medlem
Citat:
Själv då? Jag antar att du är arbetslös eftersom du sitter inne på flashback dygnet runt..

Håll dig till tråden...

Men för att stilla dina funderingar så kan jag avslöja att jag inte är arbetslös. Dock tjänar jag så pass bra att jag tycker att lite ledighet såhär i jultider inte är något att fundera över. Från och med nästa måndag kommer du slippa mig.
Senast redigerad av Magban 2011-01-05 kl. 01:45.
2011-01-05, 01:39
Medlem
Citat:
Jag avskyr långa inlägg som inte säger någonting.
Ett tips, skippa de retoriska frågorna i slutet
Men...det var ju inte primärt till dig utan idapidafina..eller ngt sånt?
De retoriska frågorna har dock relevans för har man brått måste man se vägar och hugga och vara iskall. Du talar ju om att diversifiera aktier, eller lägga alla i samma korg, som gammal räv, låt dem vara i minst 10 papper å max 10% var, alternativt indexfond om du vill vara på börsen.
Det är tunnsätt med fria fynd som det vimlade av under 80-90-tal.
Vad har vi för procentuell uppgång på en insättning för 10 år sen pÅ omx30 NU?
2011-01-05, 01:40
Medlem
R.Rs avatar
Jobba? Såvida du inte har någon som serverar dig allt på ett silverfat får du göra som alla andra och knega ihop degen. Man får hoppas att du har mer skinn på näsan än vad som framgår annars blir du inte långlivad. Jag kan garantera dig att de som lyckats inte har gjort det genom att sitta och gråta ut om att deras liv suger och att de (hemska tanke) blir gamla om några år fast de är 20
2011-01-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ett jobb är ett jobb. Jag vill hjälpa människor. Det är väl inget fel med att skapa en bättre värld samtidigt som man tjänar pengar?

Det är absolut inget fel i att vilja hjälpa människor eller tro att man kan skapa en bättre värld.... Däremot är det väldigt fel att tro att socionomutbildningen kommer leda till några rikedomar.
2011-01-05, 01:42
Medlem
Citat:
Du kan ta dig själv i röven! Jag pluggar socionomi, tycker du att det är ett lågkvalificerat yrke?
Ju fortare man blir rik desto bättre..
dET GER JU UTRYMME FÖR ATT BLÅSA STAT OCH KOMMUN RÄTT FETT MED KOMPANJONER SEN...ALKISAR, KNARKARE,. HEMLÖSA...DU TAR % AV ALLA HAJAR SOM SKA SNYLTA, DU VET ATT DET KOSTAR 20K ATT HYRA ETT RUM FÖR EN HEMLÖS I STHLM...KAN DU FÅ 2000 SÅ...
2011-01-05, 01:48
Medlem
Citat:
Den där sista meningen sa allt. Det är ju ren spekulation.
DET ÄR ALLT...MEN MER ELLER MINDRE...

Vet du, kanske du skulle läsa lite forex...du går bara in med säg 10k, men lånar upp 10 miljoner, sen gäller det att dollarn rör sig ett öre för att du ska må bra...ett öre fel o du e skyldig....'
Jag var skyldigt 380000 i nokia när jag gick till tandläkaren, 30 min efter jag kom hem låg jag 7000 plus.

Rysk träproduktion kan du kolla in. DE kommer att röra sig från Sverige och finland när ryssarna går med i WTO och de vill inte bara sända ved utan öka förädlingsgraden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in