• 8
  • 9
2011-01-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBraindamage
Ett jobb r ett jobb. Jag vill hjlpa mnniskor. Det r vl inget fel med att skapa en bttre vrld samtidigt som man tjnar pengar?
Du har tur. Jag gillar min socionom. Jepp.
2011-01-05, 01:49
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Finns inget stt att tjna riktigt bra med pengar snabbt utan att beg brott, s om du inte vill smutsa ner dina hnder rekommenderar jag att du brjar jobba hederligt och tjnar pengar som vanligt folk.
2011-01-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det r absolut inget fel i att vilja hjlpa mnniskor eller tro att man kan skapa en bttre vrld.... Dremot r det vldigt fel att tro att socionomutbildningen kommer leda till ngra rikedomar.
Om man inte r frslagen ja...klart du kan f enorma pengar p alla somo fjuppar ur samhllet, sen ger du dem korvgryta och s fr de bo i tlt fr att hrdas som en belningsvning...klart det gr.
Som avslutning erbjuder man sprit och knark och snt. De har nog trist d. Och vem tror p dem? dessutom s ser man ju till att f med sig "rtt folk" som uppskattar en sup p torken. NU ska hr gras pengar...eller?
2011-01-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
Finns inget stt att tjna riktigt bra med pengar snabbt utan att beg brott, s om du inte vill smutsa ner dina hnder rekommenderar jag att du brjar jobba hederligt och tjnar pengar som vanligt folk.
h, det r d hnderna blir smutsiga. Och varfr vill alla hlla p med sdant? lskar ni barn och tror ni kan skapa en bttre vrld? I bibeln str det tydligt: Vlj. Jag r fan Guds profet i denna sammanslutning som sker tvinga mnniskan till det sk goda!
2011-01-05, 02:01
Medlem
treeflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Men om det ocks r uteslutet att faktiskt arbeta fr pengarna s tycker jag att du inte skall vara s jvla krsen

Helt rtt.

Citat:
Jvla sosse
2011-01-05, 02:19
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
h, det r d hnderna blir smutsiga. Och varfr vill alla hlla p med sdant? lskar ni barn och tror ni kan skapa en bttre vrld? I bibeln str det tydligt: Vlj. Jag r fan Guds profet i denna sammanslutning som sker tvinga mnniskan till det sk goda!
Va snackar du om? Det var det jag tydligt skrev, om man inte vill syssla med brott (="smutsa ner sina hnder") rekommenderar jag att man jobbar lagligt.
2011-01-05, 02:22
Medlem
Pressuredrops avatar
kom p ngon smart. Slj det.

Eller: plugga-> plugga lite mer-> kyss lite rv -> jobba
2011-01-05, 03:39
Medlem
wtcircuss avatar
Jag r ocks arbetsls sen i vras nr jag gick ut gymnasiet. D jag gick en vldigt enkelsprig inriktning finns nstan inga jobb inom mitt utbildningsomrde. En god vn till mig r vldigt framgngsrik, tjnar mycket pengar p att ha "Mnga bollar i luften" tex: Han ker till Rumnien och kper konserver fr en strunt-summa, som han sedan sljer fr sex siffriga belopp hr i Sverige

(vill ven tillgga att han inte r smartare eller haft bttre frutsttningar n ngon annan. Men han har det fortfarande jvligt gott stllt)

Mnga har nog vldigt bra ider, som kan funka bra i praktiken, men det handlar ju om att vga satsa! - no guts, no glory!
2011-01-05, 03:46
Medlem
Mvks avatar
Vad JOBBA?
Jag hoppas ni inte menar jobba som i ett vanligt jobb dr man jobbar fr ngon annan.

Ingen har vl ngonsin blivit rik i det hr landet av att jobba fr ngon annan.
Lnen rcker till att betala hyra + rkningar, resterande skitsumma gr inte att spara och verkligen inget man bygger upp 1 mille p.
Ska man bli rik fr man ppna eget och d krvs rejlt startkapital om du inte kommer p nn sjuk uppfinning typ blixtlset.

Det finns inga genvgar eller trick till rikedom, vad tror du egentligen?
2011-01-05, 04:33
Medlem
Domaren8484s avatar
spela ntpoker
2011-01-05, 04:36
Bannlyst
Citat:
Ibland har jag lust att satsa allt jag har p en eller ett par aktier istllet fr att dela upp beloppen.. Men det r riskabelt. Fy vad livet r trkigt ibland.

Det r drfr cannabis r s fiffigt.
2011-01-05, 05:55
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Jvla sosse
Tyvrr TS, tveksamt diskussionsunderlag samt en allmnt oseris instllning frn din sida, som inlgget ovan, franleder:

Trd lst.

/mod
Senast redigerad av bernanke 2011-01-05 kl. 05:59.
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in