Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-04, 02:34
Medlem
caashs avatar
Jag har en macbook som endast har windows 7 installerat, problemet med att formatera till mac os är nu att när jag startar om datorn så visas det bara vitt när det ska boota, sedan startar windows 7. Alltså kommer det inte upp några bios inställningar där jag kan ändra boot ordningen så den startar från skiva. Någon som vet hur man får fram boot ordningen så det startar från skiva? Jag har varit inne på kontrollpanelen och ändrat i bootcamp så att den ska starta vid boot men den gör inte det.

MVH Caash
Citera
2011-01-04, 03:09
Medlem
håll in alt-tangenten när du startar datorn.
Citera
2011-01-04, 22:24
Medlem
caashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaez
håll in alt-tangenten när du startar datorn.

Det funkar inte, det visar bara en hårddisk och det är windows hårddisken.
Citera
2011-01-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caash
Det funkar inte, det visar bara en hårddisk och det är windows hårddisken.
Dum fråga men, har du installationskivan i då?
Isåfall borde den dyka upp där
Citera
2011-01-04, 23:16
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Kan man verkligen bara ha W7 i sin Mac?
Citera
2011-01-04, 23:17
Medlem
caashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Dum fråga men, har du installationskivan i då?
Isåfall borde den dyka upp där

Klart jag har den i
Citera
2011-01-04, 23:18
Medlem
caashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Kan man verkligen bara ha W7 i sin Mac?

Kan tillägga att det inte är min dator utan en väns och han köpte den så, tydligen så går det för det enda som finns installerat är win7.
Citera
2011-01-04, 23:56
Medlem
systems avatar
Om du provar C-tangenten då?

In med skivan, starta om med C nedtryckt.
Citera
2011-01-05, 00:16
Medlem
caashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Om du provar C-tangenten då?

In med skivan, starta om med C nedtryckt.

Äpplet kommer upp sedan så läser den av något, men efter någon minut så kommer det upp en ruta där det står håll in knappen tills datorn stängs av och sätt sedan på datorn igen. Men då startar bara windows som vanligt och om jag gör om proceduren så kommer samma ruta upp igen.
Citera
2011-01-05, 00:18
Medlem
systems avatar
Okej. Det var en chansning från min sida. Mina erfarenheter av och kunskaper om Bootcamp är noll och intet.
Citera
2011-01-05, 07:41
Medlem
om du ompartitionerade datorn när du installerade windows 7 och inte har garanti så kan du ju säga adjö till MacOSX på den datorn, det finns en extra partition med alla nödvändiga EFI filer för att mac ska boota som det ska, hänt mig och 3 av mina vänner... ingen lösning förutom att skicka den till apple care center
Citera
2011-01-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icee93
om du ompartitionerade datorn när du installerade windows 7 och inte har garanti så kan du ju säga adjö till MacOSX på den datorn, det finns en extra partition med alla nödvändiga EFI filer för att mac ska boota som det ska, hänt mig och 3 av mina vänner... ingen lösning förutom att skicka den till apple care center
Kan aldrig stämma då det inte är några problem att byta hårddisk i en Mac utan att få det problemet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in