Citat:
Ursprungligen postat av icee93
om du ompartitionerade datorn när du installerade windows 7 och inte har garanti så kan du ju säga adjö till MacOSX på den datorn, det finns en extra partition med alla nödvändiga EFI filer för att mac ska boota som det ska, hänt mig och 3 av mina vänner... ingen lösning förutom att skicka den till apple care center
VA?
Nä, nu talar du i nattmössan. EFI ligger inte på hårddisken. Jag partitionerar alltid hårddiskarna på våra datorer på jobbet (iMac och MacBook PRO i olika årsmodeller) manuellt innan jag installerar, och jag har vid ett flertal tillfällen partitionerat och enbart installerat Windows, för att sedan återställa datorn igen, så det går alldeles utmärkt.
TS, jag tycker det låter som ett problem med DVD-skivan. Är det en "riktig" skiva eller en bränd skiva?
Om den är riktig, är det skivan som följde med datorn, eller är det en skiva som följde med en annan dator?
En skiva som följer med en dator är specialanpassad för den datorn, och funkar inte på andra modeller.
Har du en "retail-skiva" som inte fungerar skulle jag gissa på att det är DVD-spelaren som strejkar. Funkar andra skivor i Windows-operativet?
EDIT: Att garantin skulle ryka för att man installerat Windows stämmer inte heller. Apple har officiella Windows-drivrutiner, och instruktioner om hur man installerar, så det är definitivt sanktionerat av Apple.