Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-04, 02:02
Medlem
Ja, tyvärr finns det inte något såndant piller än, iallafall inget jag vet om.

http://www.theclearpill.com/
http://www.movieviral.com/2010/12/10/limitless-viral-nzt-mails-out-drug-samples/

Detta piller, NZT, är bara fake marknadsföring för den nya filmen med Bradley Cooper, Limitless.

Men varför görs de så mycket marknadsföring för ett piller som inte finns?
Bara för att filmen ska lyckas bättre på premiären? (Kan iallafall säga att jag kommer se filmen på bio efter ha sett trailern.)

Tänk om ett piller med dessa egenskaper skulle uppfinnas? Eller kanske redan finns? Skulle du använt det trots alla dessa bieffekter?

- Trots bieffekterna skulle jag lätt använt detta om det var verkligt! Om vi använder ungefär 10% av våran hjärnkapacitet nu, tänk om vi skulle kunna använda 100% med hjälp av ett litet piller, wooow!
Citera
2011-01-04, 02:05
Medlem
Pillret finns inte

end of story
Citera
2011-01-04, 02:14
Medlem
anooonyms avatar
Jag skulle nog inte ens tveka. Lite smått jobbigt om man hamnar i en situation där man inte kan ta ett piller bara..

Filmen ska lätt ses, verkar ju asnajs..

Citat:
Ursprungligen postat av Pisspong
Pillret finns inte

end of story
No shit ...
Citera
2011-01-04, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solixxx
- Trots bieffekterna skulle jag lätt använt detta om det var verkligt! Om vi använder ungefär 10% av våran hjärnkapacitet nu, tänk om vi skulle kunna använda 100% med hjälp av ett litet piller, wooow!

Att vi endast skulle utnyttja 10% av vår hjärnkapacitet är en myt - vi använder redan 100%.
Citera
2011-01-04, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egal
Att vi endast skulle utnyttja 10% av vår hjärnkapacitet är en myt - vi använder redan 100%.

Ja, men man använder 10% åt gången när man utför olika uppgifter, man använder helt enkelt inte 100% hela tiden.
Citera
2011-01-04, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstarta
Ja, men man använder 10% åt gången när man utför olika uppgifter, man använder helt enkelt inte 100% hela tiden.

1+

Man hade varit ett geni ju!
Citera
2011-01-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solixxx
1+

Man hade varit ett geni ju!

Själva grejen är ju den att man använder olika delar till olika saker, alla delar behövs alltså inte för att slutföra en uppgift. Man har helt enkelt en fullt fungerande hjärna, sedan att vissa är smartare än andra är en annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in