2011-01-04, 02:36
Medlem
Millediablos avatar
Hade Ts köpt guld för 100 kakor år 2000 hade han varit rikare ändå Men med familj och semestrar på 50k+ är det svårt att investera i något annat än tips och triss så..........men spelar gärna head to head med TS för det är jag bäst på i Sverige enligt frugan (diskade aldrig då maskinen var trasig).
Citera
2011-01-04, 02:38
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbomben
Du får räkna på vad du vill men min lön utan Ö-tid är 490000kr/år inkl all OB och jo den är extremt bra och jag är nöjd. Min arbetsledare har ca 600000kr/år utan övertid..

Du har alltså drygt 40 000 kr/mån i grundlön + OB på ett pappersbruk, icke tjänsteman utan arbetare.

Självklart har du tillägg så som ob etc om du jobbar skift. Men du säger att du även har arbetstidsförkortning till 33 h / v som en del av ob/skift kompensation.

Kan någon här inne med insikt i löneavtal för "Pappers" ser ut i förhållande till detta?

Att ha i åtanke är TS ålder på ca 35 och att det är bland hans första jobb efter gymnasiet.

//Brute
Citera
2011-01-04, 02:43
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Har varit på semester i Thailand men där vill jag faan inte bo för jag anser det är ett U-land, folk kan faan inte ens köra bil där.. Är som Sverige var på 40-talet

Jo det är ju förvisso sant. Men du skulle ju kunna sluta jobba och leva som en kung där resten av livet. Men jag förstår dig, inget land jag heller skulle vilja flytta till.

Du har en stor fördel då du har en grymt stabil grund att stå på. Du kan ju nästan flytta vart du vill och bara ta ett ströjobb för att dryga ut kassan lite.
Citera
2011-01-04, 02:45
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du har alltså drygt 40 000 kr/mån i grundlön + OB på ett pappersbruk, icke tjänsteman utan arbetare.

Självklart har du tillägg så som ob etc om du jobbar skift. Men du säger att du även har arbetstidsförkortning till 33 h / v som en del av ob/skift kompensation.

Kan någon här inne med insikt i löneavtal för "Pappers" ser ut i förhållande till detta?

Att ha i åtanke är TS ålder på ca 35 och att det är bland hans första jobb efter gymnasiet.

//Brute

Kan säga det att löner inom pappers är spitt mellan 16000-27000kr/mån utan OB det är alltid tjaffs vid löneförhandlingar att dom med lägst ska upp i lön, det var bla där varför strejken var i våras... Men pappers var fräcka att ta ut dom bruken som betalade dom högsta lönerna och har höga vinster..
Senast redigerad av Gasbomben 2011-01-04 kl. 02:47.
Citera
2011-01-04, 02:48
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Kan säga det att löner inom pappers är spitt mellan 16000-27000kr/mån utan OB det är alltid tjaffs vid löneförhandlingar att dom med lägst ska upp i lön, det var bla där strejken var i våras...

Ok.. Jag antar att du ligger i högre delen av det spannet.
Du har alltså ca 27 000 kr i grundlön och OB-tillägg för 33h-vecka på ca 13 500 kr per månad? Ingen övertid inräknad.

Ser Pappers avtal ut så?

//Brute
Citera
2011-01-04, 02:50
Medlem
skulle ha köpt guld
Citera
2011-01-04, 02:51
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:

//Brute

Nu läser du lite fel. Läs om igen.............. 40000kr/mån utan OB är det INTE
Citera
2011-01-04, 02:53
Medlem
Sheiks avatar
Här har ni en blogg angående en kille som blev miljonär på avsevärt mycket kortare tid, på en riktig knegarlön. Mycket intressant och läsvärd!

http://miljonar.blogspot.com/
Citera
2011-01-04, 02:54
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ok.. Jag antar att du ligger i högre delen av det spannet.
Du har alltså ca 27 000 kr i grundlön och OB-tillägg för 33h-vecka på ca 13 500 kr per månad? Ingen övertid inräknad.

Ser Pappers avtal ut så?

//Brute

Nu har du nästan rätt ca 26500kr/mån utan OB och arbtiden är 33tim/vecka
Citera
2011-01-04, 02:56
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Nu läser du lite fel. Läs om igen.............. 40000kr/mån utan OB är det INTE

Jag formulerade mig nog lite tokigt... Men menar grundlön+OB är alltså lika med drygt 40 000 kr/mån..

Sorry om det blev lite mycket om din inkomst, när du ju frågar om investeringstips.

Din sparandenivå på 16 kkr/mån ligger f ö ganska exakt samma som min. Men jag har lite högre och fler övriga månatliga utgifter som pengar går åt på innan resten går till mina sparandeformer.

//Brute
Citera
2011-01-04, 02:56
Medlem
Riktigt imponerande av TS, men samtidigt undrar jag hur ni andra tänker i tråden. Tre miljoner kronor är inte speciellt mycket pengar. För dem pengarna får man inte mer än en medioker villa. Det känns som att folk skulle nöja sig med dem pengarna.
Citera
2011-01-04, 03:00
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Riktigt imponerande av TS, men samtidigt undrar jag hur ni andra tänker i tråden. Tre miljoner kronor är inte speciellt mycket pengar. För dem pengarna får man inte mer än en medioker villa. Det känns som att folk skulle nöja sig med dem pengarna.

Det är nog procentuellt sett väldigt få förunnat att kunna självfinansiera en 3-miljonersvilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in