2011-01-04, 01:59
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosan112
Om jag inte räknar helt åt skogen så är din helt vanliga knegarlön på runt 370 kronor i timmen innan skatt.
Ingen vanlig knegarlön direkt

Du får räkna på vad du vill men min lön utan Ö-tid är 490000kr/år inkl all OB och jo den är extremt bra och jag är nöjd. Min arbetsledare har ca 600000kr/år utan övertid..
Senast redigerad av Gasbomben 2011-01-04 kl. 02:02.
Citera
2011-01-04, 02:01
Medlem
Var inget illa menat men att kalla det vanlig knegarlön var att ta i, eller tvärtom.
Bästa knegarlönen i Sverige som jag har hört hittills så jag får gratulera!
Citera
2011-01-04, 02:03
Medlem
Musse.Chills avatar
Imponerande ! Hur mycket "slösar" du ? Lever du sparsamt, eller bränner du pengar på nöjen etc ?
Citera
2011-01-04, 02:05
Medlem
Förmodligen sitter du bara och trollar. Enbart en person som är totalt hjärndöd eller ett supergeni skulle komma på iden att sätta ihop en portfölj på 1 miljon kr med 50% doro och 50% boliden.

Edit: Doro är förresten inte upp så mycket sedan dess så du måste ju gått in med 500 000% i boliden och legat likvid med resten och väntat in finanskrisen, kört all-in med resten mitt i värsta skiten i just Doro av alla jävla småbolag som finns. Känns ju jävligt troligt.

"Knegarlönen" på 550 000kr/år känns ju jävligt trolig den också.
Senast redigerad av BallaRune 2011-01-04 kl. 02:08.
Citera
2011-01-04, 02:07
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosan112
Var inget illa menat men att kalla det vanlig knegarlön var att ta i, eller tvärtom.
Bästa knegarlönen i Sverige som jag har hört hittills så jag får gratulera!

Jo jag är jävligt nöjd med, byta jobb kommer jag aldrig göra..
Sökte för skoj skull ett annat arbete och anställaren fråga vilket löneanspråk jag hade och jag sa minst 41000kr/mån vill jag ha, han svarade att det har inte ens arbetsledarna på företaget.. Jag sa dirket nej till arbetet då.. Han höll med och skrattade, du har det för bra så stanna kvar där om du orkar!
Citera
2011-01-04, 02:08
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Förmodligen sitter du bara och trollar. Enbart en person som är totalt hjärndöd eller ett supergeni skulle komma på iden att sätta ihop en portfölj på 1 miljon kr med 50% doro och 50% boliden.

Edit: Doro är förresten inte upp så mycket sedan dess så du måste ju gått in med 500 000% i boliden och legat likvid med resten och väntat in finanskrisen, kört all-in med resten mitt i värsta skiten i just Doro av alla jävla småbolag som finns. Känns ju jävligt troligt.

Pengarna har ju ökat sedan 05 och till dess jag satsade...
Citera
2011-01-04, 02:10
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musse.Chill
Imponerande ! Hur mycket "slösar" du ? Lever du sparsamt, eller bränner du pengar på nöjen etc ?

Hyra 3600kr/mån (52KVM)
EL 184kr/mån (1000kWh/år)
Bredband 240Kr/mån (100/10mbit/s)
Tv 230Kr/mån (Comhem Medium)

Edit -> TV licens på 2076kr/år (173kr/mån) betalas inte

=4252kr/mån på "Boende"

Ca 5000kr/mån till mat, bil och fest..

Ca 16000kr/mån till sparande..
Citera
2011-01-04, 02:10
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbomben
Jo jag är jävligt nöjd med, byta jobb kommer jag aldrig göra..
Sökte för skoj skull ett annat arbete och anställaren fråga vilket löneanspråk jag hade och jag sa minst 41000kr/mån vill jag ha, han svarade att det har inte ens arbetsledarna på företaget.. Jag sa dirket nej till arbetet då.. Han höll med och skrattade, du har det för bra så stanna kvar där om du orkar!
Jag skulle också skratta. Men grattis till ett lyckat liv.

Om jag vore du skulle jag inte ens leta vägar genom hårdare arbete till bättre lön, du kan ju leva gott med det du har nu.

edit: vad jobbar du som? Om du inte vill svara, i vilken kategori och inriktning?
Senast redigerad av tantvrist 2011-01-04 kl. 02:12.
Citera
2011-01-04, 02:11
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Jag skulle också skratta. Men grattis till ett lyckat liv.

Om jag vore du skulle jag inte ens leta vägar genom hårdare arbete till bättre lön, du kan ju leva gott med det du har nu.

Jo men vill öka det fortare för att kunna slippa jobba och flytta till ett land det det inte är vinter 5 månader om året...
Citera
2011-01-04, 02:17
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune

"Knegarlönen" på 550 000kr/år känns ju jävligt trolig den också.

Doro har ökat fr 9,50 kr till idagsläget 31,40 kr sedan jag dumpa in pengar, du får räkna fram det hur du vill i % men jag har iaf sett hur mycket det ökat :-)

Jag har även satt in pengar på:

Lundin Mining (juli)
SKF (feb)

Du kan själv se på tex DI.se hur mycket dessa ökat
Senast redigerad av Gasbomben 2011-01-04 kl. 02:22.
Citera
2011-01-04, 02:29
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Jo men vill öka det fortare för att kunna slippa jobba och flytta till ett land det det inte är vinter 5 månader om året...

Det kan du redan göra nu om du flyttar till ett lite fattigare land såsom Thailand.
Citera
2011-01-04, 02:32
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Nja det är min ensak igentligen, men det är stora summor senaste året och vinsten har nu visat sig och jag ångrar att det inte var mer jag gick in med, gjorde en blunder med och köpte Clas Ohlsson som bara minskar men bara att vänta :-)

Lundin Mining
SKF
Boliden
Doro

Är några jag kört in pengar på

Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Det kan du redan göra nu om du flyttar till ett lite fattigare land såsom Thailand.

Har varit på semester i Thailand men där vill jag faan inte bo för jag anser det är ett U-land, folk kan faan inte ens köra bil där.. Är som Sverige var på 40-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in