Citat:
Ursprungligen postat av IgorPascking
Jag är övertygad! Ett fåtal klarar av "vanliga jobb" som Rehnberg i SVT (Bra) H.Loob sportchef i Färjestad ...och några till...men huvuddelen är för dumma för ett vanligt kneg så får klubbarna hitta på tjänster som sportchef , sponsoransvarig....marknadsansv....etc ...till dessa nötter för de får inga andra jobb....
Vad säger ni? Är min uppfattning rätt eller överbevisa mig på exempel där duktiga dumma hockeyspelare har lyckats i något annat...
B.Salming är redan taget .....kalsonger och vin....i övrigt NADA....
// Igor
Jag håller med, ytterst få klarar av såna där
vanliga jobb som att vara kommentatorer, sportchef eller skapa ett eget framgångsrikt varumärke
Men det blir svårt att överbevisa dig, svårt att hitta några duktiga dumma hockeyspelare som lyckats med något annat, och tur är väl det. Duktig och smart hockeyspelare skulle man kunna kalla Foppa, han har ju intressen i massor av företag och investerat pengar i en hel del projekt, det var väl ett "vanligt" jobb. Eller?
Näe övriga får ta såna där påhittade tjänster som sportchef, marknadschef etc. Det verkligen kryllar av dom. Tror att exempelvis SSK har cirka 128 marknadschefer och 241 sportchefer, eller så kan jag ha räknat fel