2011-01-03, 23:27
Medlem
Tjena flashback! Har lite krångel på en laptop då sonen har lite svårt att spela vissa spel på den eftersom det blir lite små laggit. Det blir inget "flöde" i spelet om man ska säga så. Det är en laptop som är köpt i början av sommaren och är för annat helt okej. Är lite halvdålig på datorer men jag tror att det är antingen grafikkortet eller processorn som ska bytas.
Har kollat på http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ om vad spelen kräver:

GTA IV: är under recommended men över minimun och den vill att jag både byter grafikkort och processorn.
Call of duty: Black ops: kommer under minimum och den vill att jag bara ska byta processorn. (de spelet som laggar mest, men spelast minst)
Call of duty: Modern warfare 2: Är exakt intill det högsta men det laggar ändå när man spelar det (det som spelas mest)

Nu är det ni kära flashbackare som ska hjälpa mig att hitta det rätta. Det är nästan så att ni kan skita i det där med black ops eftersom vi har det till playstation
Citera
2011-01-03, 23:34
Medlem
swebarbs avatar
en laptop kan du inte byta ut cpu eller grafikkort, enda du kan typ är byta ram minne.
Citera
2011-01-03, 23:40
Medlem
SilentVictorys avatar
Det går, men ingenting du bör ge dig på om du inte har någon kunskap.
Samt att det är väldigt dyrt eftersom du måste lämna in den också.

Bättre att köpa en ny dator i så fall, en stationär att ha som spelburk kanske inte är så fel?
Citera
2011-01-03, 23:41
Medlem
Roadblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Its-what-you-are...
Call of duty: Modern warfare 2: Är exakt intill det högsta men det laggar ändå när man spelar det (det som spelas mest):
Om den är nära max kan man undra varför det inte flyter på. Har ni testat med sämsta inställningarna i spelet?
Kan det bero på ostabilt/långsamt internet?
Citera
2011-01-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det går, men ingenting du bör ge dig på om du inte har någon kunskap.
Samt att det är väldigt dyrt eftersom du måste lämna in den också.

Bättre att köpa en ny dator i så fall, en stationär att ha som spelburk kanske inte är så fel?
Ganska svårt med stationär eftersom datan flyttas mellan ungens föräldrar

Hur mycket skulle det kosta att lämna in den? annars känner jag en kille som jobbar med just datorer
Senast redigerad av Its-what-you-are... 2011-01-03 kl. 23:44.
Citera
2011-01-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadblock
Om den är nära max kan man undra varför det inte flyter på. Har ni testat med sämsta inställningarna i spelet?
Kan det bero på ostabilt/långsamt internet?
Det är ej internet eftersom det laggar i singelplayer läget också
Citera
2011-01-03, 23:47
Medlem
Roadblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Its-what-you-are...
Det är ej internet eftersom det laggar i singelplayer läget också

Då måste jag också säga att det är lika bra att köpa en ny. Bärbara datorer köper man och använder dem som de är utan att kunna uppgradera annat än ramminnet. En service av den kostar säkert mer än vad du tjänar på att sälja den, lägga till lite pengar och köpa en bättre. Det är lika bra att kosta på dem då man ska ha dem i några år och kan inte ändra något...

Av ren nyfikenhet, vilket märke är det?
Citera
2011-01-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadblock
Då måste jag också säga att det är lika bra att köpa en ny. Bärbara datorer köper man och använder dem som de är utan att kunna uppgradera annat än ramminnet. En service av den kostar säkert mer än vad du tjänar på att sälja den, lägga till lite pengar och köpa en bättre. Det är lika bra att kosta på dem då man ska ha dem i några år och kan inte ändra något...

Av ren nyfikenhet, vilket märke är det?
Känns förjävligt att köpa en ny dator när den bara är 6 månader
Det är en HP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in