• 1
  • 2
2011-01-03, 23:17
Bannlyst
Var i simhallen förut från ungefär 7 till 9 på träning. Tränar regelbundet ett par gånger i veckan och vi har ett eget omklädesrum som ligger lite off från resterande simhall. Jag brukar oftast inte låsa mitt skåp för att det ändå bara är vi som är där och att simhallen stänger för vanligt folk när vi började träna.

Borde ha låst mitt skåp idag, kom tydligen in en blattejävel när vi gått ut från omklädningsrummet. Var en kille som kom sent och såg invandrarkillen stå där och vänta på att han skulle gå. Killen som var sen var dum nog att inte säga till negern att han skulle gå
Negern fick ju inte vara där egentligen.

Ganska säker på att det var negern som stal den för simhallen stänger för badgäster vid 7 så ingen annan skulle hinna dit. Och varför skulle annars blattejäveln ha stått och väntat på att bli själv i omklädningsrummet.

Men nu till frågeställningen. Mobilen är av modellen Sony Ericsson w995, länk http://www.google.se/images?hl=sv&q=...w=1280&bih=699
Jag har abonnemang på 200 kr/mån i 8 eller 9 månader till. Den är alltså 1 år och 3 månader gammal ungegefär. Hur mycket skulle jag kunna räkna med att få på försäkring?

Har halebop och undrar även om det går att byta över till ett nytt abonnemang eller om jag är tvungen att betala av de 1800 krnorna som jag har kvar att betala av?
Citera
2011-01-03, 23:21
Bannlyst
Skyll dig själv som inte låste skåpet. Och kom inte och säg "men man ska väl inte behöva låsa bla bla lba?!"

stfu and welcome to the world.
Citera
2011-01-03, 23:21
Medlem
Du har ringt och spärrat antar jag?

Ett kriterium för att du ska få ut någon på försäkringen brukar vara att man inte har varit oaktsam vilket att lämna ett skåp olåst innebär, i alla fall om det är på allmän plats.

Självrisken brukar ligga någonstans på 1000-1500 sist jag kollade så det utöver bör du nog få tillbaka på hemförsäkringen.
Citera
2011-01-03, 23:27
Medlem
thebigmachines avatar
Om du är så dum att du lämnar din mobil i ett omklädningsrum kommer du inte få något..
Citera
2011-01-03, 23:27
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Det borde ju inte räknas som allmän plats efter stängningsdags.
Citera
2011-01-03, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Gudfadern-
Skyll dig själv som inte låste skåpet. Och kom inte och säg "men man ska väl inte behöva låsa bla bla lba?!"

stfu and welcome to the world.
Jag vet att det var jävligt dumt att inte låsa men hade ingen tia och brukar vanligtvis inte låsa vilket har fungerat bra tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Du har ringt och spärrat antar jag?

Ett kriterium för att du ska få ut någon på försäkringen brukar vara att man inte har varit oaktsam vilket att lämna ett skåp olåst innebär, i alla fall om det är på allmän plats.

Självrisken brukar ligga någonstans på 1000-1500 sist jag kollade så det utöver bör du nog få tillbaka på hemförsäkringen.
Ska ju inte säga att jag inte låste, kan ju säga något i stil med att skåpet var uppbrutet med kofot eller liknande vilket förmodligen är ganska lätt när det är en glipa och träskåp.
Citera
2011-01-03, 23:30
Medlem
PersianPrides avatar
Var gärningsmannen en arab, alban, zigenare eller neger?
Citera
2011-01-03, 23:32
Medlem
Iveccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersianPride

Förmodligen en persier.
Citera
2011-01-03, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thebigmachine
Om du är så dum att du lämnar din mobil i ett omklädningsrum kommer du inte få något..
Är ingen utom vi som får vara i det omklädesrummet, eller skolklasser använder det på dagarna. Simhallen var ju vid brottstillfälle stängt för allmänheten.
Majoriteten av de som är i badhuset skulle jag tro har inte ens en aning om att det finns ett omklädesrum där det ligger
Senast redigerad av HSeaflower 2011-01-03 kl. 23:36.
Citera
2011-01-03, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PersianPride
Tror han var arab
Citera
2011-01-03, 23:41
Medlem
Iveccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSeaflower
Tror han var arab

Baserat på din trådstart kan man se att du relaterar till en neger när du ser en arab.

Inte konstigt att du blev av med mobilen.
Citera
2011-01-03, 23:42
Medlem
thebigmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSeaflower
Är ingen utom vi som får vara i det omklädesrummet, eller skolklasser använder det på dagarna. Simhallen var ju vid brottstillfälle stängt för allmänheten.
Majoriteten av de som är i badhuset skulle jag tro har inte ens en aning om att det finns ett omklädesrum där det ligger

Ingen annan får vara där... men en guldfisk utan stjärtfenor skulle kunna ta sig in. Fortfarande klantigt och du får skylla dig själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in