2011-01-03, 20:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Kokt korv i micro:
r man lat som jag s kper man varmkorv, grna kta wienerkorv om man har rd.

Slng in en korv i micron o kr 20 sek o vips har du en frdig kokt korv. Korven kokas i sin egen vtska o bli lika god som vanlig kokt.

Ngn som har fler moderna husmorstips?
Citera
2011-01-03, 20:40
Medlem
Bacon! JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTE JTTEGOTT som Tina brukar sga.
Citera
2011-01-03, 20:44
Bannlyst
Kttbullar fungerar bra att vrma i micron.
Citera
2011-01-03, 20:44
Medlem
2pks avatar
gg.
Citera
2011-01-03, 20:54
Medlem
Charles.Bronsons avatar
hrde att Kent Svensktoppen Finell krde fiskpinnar i brdrostet,har aldrig testat detta
Citera
2011-01-03, 21:01
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Snabbmakaroner och varmkorv i vattenbryggaren r ju en klassiker som funkar fint. Se bara till att inte anvnda den alla billigaste vattenkokaren med synligt vrmeelement. Det kan brnna maten och lukta bajs.

Lt makaroner koka upp en gng, slng i korvarna och lt det koka upp en gng till. Servera med ketchup.
Citera
2011-01-03, 21:57
Medlem
Tiberius.s avatar
Fisk (Torsk, Alaska Pollock mfl) gr utmrkt att vrma i micron, dock ganska smaklst men det fixar du ltt med lite citronpeppar och frdigkokta grnsaker...

/ Tiberius
Citera
2011-01-04, 17:43
Medlem
Mockarutans avatar
Ris r mycket enklare att laga "rtt" i mocron. Samma mngd ris och vattenm sedan kr man 3 mn p full vrme och sedan 30-40% effekt i 15 min typ. Blir nstan som i riskokare!
Citera
2011-04-29, 17:38
Bannlyst
Micron r underskattad, man kan gra ALLT dr i ... Laga mat,torka kalsonger,vantar mm...
Just korv som TS nmner funkar fint men har man dom inne fr lnge blir det apckligt!
Citera
2011-04-29, 20:37
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Kokt korv i micro:
r man lat som jag s kper man varmkorv, grna kta wienerkorv om man har rd.

Slng in en korv i micron o kr 20 sek o vips har du en frdig kokt korv. Korven kokas i sin egen vtska o bli lika god som vanlig kokt.

Ngn som har fler moderna husmorstips?

Gr som jag, jag kokar en tio liter rtsoppa med rimmat flsk och fryser in i mindre burkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in