2011-01-03, 20:13
Medlem
decrecys avatar
Tjena grabbar! Försöker förgäves titta på film via både USB sticka och en portabel HDD som jag kopplat till tvn via USB ingången. Tvn vägrar fatta att det finns filmer, kan bara välja mellan två "meny lägen"
1.bilder
2.musik

när jag väljer bilder kan man inte lyssna på musik utan bara se bilder osv, och går man in i mapp med en film i så är den tom i båda lägen. WTF?! det är ju sjukt, det måste ju bara gå att få till själva filmbiten, frågan är bara hur?
Citera
2011-01-03, 20:14
Bannlyst
Förmodar att du har en LG-tv som inte stödjer filmvisning? Så enkelt kan det vara.....
Citera
2011-01-03, 20:15
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decrecy
Tjena grabbar! Försöker förgäves titta på film via både USB sticka och en portabel HDD som jag kopplat till tvn via USB ingången. Tvn vägrar fatta att det finns filmer, kan bara välja mellan två "meny lägen"
1.bilder
2.musik

när jag väljer bilder kan man inte lyssna på musik utan bara se bilder osv, och går man in i mapp med en film i så är den tom i båda lägen. WTF?! det är ju sjukt, det måste ju bara gå att få till själva filmbiten, frågan är bara hur?

Du har inte den funktionen kanske, jag kan bara se bilder och musik på min genom usb.

Gimmm
Citera
2011-01-03, 20:16
Medlem
ettanportions avatar
Din tv stödjer väl helt enkelt inte filmer?
Citera
2011-01-03, 20:17
Medlem
decrecys avatar
Möh! Ja visst är det en LG så du har säkert rätt, detta sög ju, varför gör de så, vem fan vill titta på bilder och lyssna på musik på sin tv, det är ju film man vill se!

tack för snabbt svar dock
Citera
2011-01-03, 20:21
Medlem
dasbandits avatar
filmen kanske inte är i rätt filformat. Ibland fungerar även inte vissa filmer då de använder ett ljudformat som inte spelaren stödjer.
Citera
2011-01-03, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av decrecy
Möh! Ja visst är det en LG så du har säkert rätt, detta sög ju, varför gör de så, vem fan vill titta på bilder och lyssna på musik på sin tv, det är ju film man vill se!

tack för snabbt svar dock

Går att låsa upp den funktionen på din tv med om du lyckas ta dig in i servicemenyn.
Hur du gör det låter jag va osagt med googla namnet på din tv och servicemeny så får du nog en del träffar. Det är bara en inställning i menyn som behöver ändras, Filmvisning funkar på dyrare apparater.

Lg tror dom är smarta. Snåla skulle jag säga
Citera
2011-01-03, 20:24
Bannlyst
Det brukar gå att byta firmware, men det är inte att rekommendera.
Citera
2011-01-03, 20:31
Medlem
Charles.Bronsons avatar
tur att man har en inbygd mediaplayer i min Sharp som läser allt,så slipper man köpa en extern mediaplayer,men försök experimentera ,du kanske lyckas med din LG.
Citera
2011-01-03, 20:38
Medlem
decrecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeyturken
Går att låsa upp den funktionen på din tv med om du lyckas ta dig in i servicemenyn.
Hur du gör det låter jag va osagt med googla namnet på din tv och servicemeny så får du nog en del träffar. Det är bara en inställning i menyn som behöver ändras, Filmvisning funkar på dyrare apparater.

Lg tror dom är smarta. Snåla skulle jag säga

Hrm intressant, synd att det mesta jag mixtrar med tenderar att gå sönder bara :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in