2011-01-03, 14:13
Medlem
Tjaba.
Jag använder då Windows XP.
För ett tag sen så skulle jag skanna min dator efter spyware/malware skit, då blev jag rekommenderad "Spyware Doctor", jag har även använt detta programmet innan och det har fungerat bra.
Men nu efter jag hade skannat datorn så hittade jag lite skit som jag skulle ta bort, så jag tog bort dem.
Efter jag hade startat om datorn lite senare så märkte jag hur segt allting har blivit, starta spel tar mycket längre än vanligt osv, men det är inte segt på något sätt när jag väl spelar.
Men det värsta är nog firefox (även internet explorer) hackar fast lite då och då och varje "hack" varar i ungefär 4-10 sekunder och det hackar fast typ var 6-15 sekund vilket är otroligt störigt när man t.ex. skriver (som jag gör nu).
Hur ska jag lösa detta!?

*EDIT* Det är även så att ibland när jag minimizar firefox så försvinner den från toolbaren (längst ner) och jag måste använda mig av alt+tab för att hitta den i listan.
Senast redigerad av Blazor94 2011-01-03 kl. 14:15.
Citera
2011-01-03, 15:07
Medlem
låter som virus.. känner igen sånt där efter min farsas dator..
Virussök din dator igen, töm cacheminnet och historik från firefox.
Citera
2011-01-03, 16:35
Medlem
Tja.
Jag rensade Cache och Historiken samt virussökte.
Jag hittade inga virus, men efter att ha rensat så går det LITE bättre än innan med firefox, men vet inte hur jag ska göra nu x_x

tackar för svar.
Citera
2011-01-06, 15:02
Medlem
Jag behöver verkligen hjälp med detta, att firefox hackar så brutalt, det gör mig galen!
Citera
2011-01-06, 15:26
Medlem
tramtorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazor94
Jag behöver verkligen hjälp med detta, att firefox hackar så brutalt, det gör mig galen!

Formatera hårddisken och stay away from drugs blazor94
Citera
2011-01-06, 15:32
Medlem
hawaruss avatar
Min gissning är drivrutiner till ditt grafikkort! Känner igen de dära med hack när man scrollar i webbläsaren, de hjälper alltid med drivrutiner
Citera
2011-01-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawarus
Min gissning är drivrutiner till ditt grafikkort! Känner igen de dära med hack när man scrollar i webbläsaren, de hjälper alltid med drivrutiner

hmm, installerade om drivrutinerna utan effekt...

Sista utgången jag har kvar är att formatera....
Citera
2011-01-07, 01:10
Medlem
Domedagens avatar
Formattera eller tjacka ny burk......
Citera
2011-01-07, 13:45
Medlem
hawaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazor94
hmm, installerade om drivrutinerna utan effekt...

Sista utgången jag har kvar är att formatera....

Tråkigt, men det är väl bara formatera då !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in