Hej
Jag undrar om nån har tips på ett skript för att hantera användare. Jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter just nu. Några tips åt rätt håll så klarar jag mig sedan.
Hittills har jag bara hittat portal-system och grejer. Går säkert att ändra dem så de passar, men vad säger ni? Känner ni till nåt skript med följande funktioner:
Registrering av användare.
Registrerade användare kommer åt skyddade sidor/subdomäner.
Användarnas e-post kan samlas ihop för massutskick av nyhetsbrev.
PHP-Nuke är nog vad du letar efter. Har aldrig gillat det men det låter som det du söker.
EDIT: Eller kanske ändå inte efter att läst igenom ditt inlägg igen. Men kolla in Hotscripts.com, finns massor med scripts. Både asp, php och massa andra.
Hej
Jag undrar om nån har tips på ett skript för att hantera användare. Jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter just nu. Några tips åt rätt håll så klarar jag mig sedan.
Hittills har jag bara hittat portal-system och grejer. Går säkert att ändra dem så de passar, men vad säger ni? Känner ni till nåt skript med följande funktioner:
Registrering av användare.
Registrerade användare kommer åt skyddade sidor/subdomäner.
Användarnas e-post kan samlas ihop för massutskick av nyhetsbrev.
Jag ägnade halva gårdagen åt att leta ett skript som passar utan att hitta nåt. Nu hoppas jag på att bli serverad ett skript på silverfat, men jag tror nog inte att jag blir det. Eller?
Har inte hittat nåt script än. Trodde att LockedArea Lite (lockedarea.com) kunde vara nåt, men det var ett PERL-script.
Nån som kan peka ut ett script på rak arm?
Med den tid du har slösat med, så kunde du ju gjort ett eget...
inkudera lösenordskoll mot databas
sätt sessionskakor
utifrån behörighet, begränsa tillgång till sidor
några formulär för att spara sin kontoinfo
Tar högst fyra timmar i asp eller php
Gissa varför jag vill använda ett färdigt skript:
A)
Jag är en lat jävel som vill att andra ska göra allt åt mig.
B)
Jag saknar kunskaper i programmering.
Lite av båda skulle jag själv svara. Mer åt B, dock. Har jag ett skript att kolla på kan jag utifrån det öka min förståelse.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!