2011-01-03, 03:39
Medlem
Finns det neutral media? Media som inte förvränger eller är partiska på något sätt i deras uttalande och undersökningar. Som låter ALLA sidor få yttra sina åsikter.

Internationellt sätt, har jag själv personligen funnit Russia Today, som jag tycker än så länge sköter en någorlunda bra jobb speciellt palestina och israel konflikten. eller?
Citera
2011-01-04, 13:41
Medlem
Studio 1 i P1.

Neutrala och mycket bra journalister. Alltid båda sidor inbjudna, så nära källan som möjligt, journalisten för inte någons talan utan agerar moderator. (den som hävdar annorlunda får vänligen komma med sakliga argument och inte det vanliga tramset - en början är att lyssna på ett enda program tex.)

Men detta gäller bara de ämnen de faktiskt tar upp. Sållning är ju en annan sak, men dels högst subjektiv och dels mycket svår att uttala sig om.

Bland ämnena hittar man just Israel-Palestina, Vilks, SD osv.
Citera
2011-01-04, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Finns det neutral media? Media som inte förvränger eller är partiska på något sätt i deras uttalande och undersökningar. Som låter ALLA sidor få yttra sina åsikter.

Internationellt sätt, har jag själv personligen funnit Russia Today, som jag tycker än så länge sköter en någorlunda bra jobb speciellt palestina och israel konflikten. eller?

Aftonbladet är väldigt objektiv och neutral, hela mitt intag av nyheter och opinionsbildning sker därifrån.

Vi gillar olika!
Citera
2011-01-04, 16:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart
Aftonbladet är väldigt objektiv och neutral, hela mitt intag av nyheter och opinionsbildning sker därifrån.

Vi gillar olika!

Det var rätt ironiskt menat antar jag.
Citera
2011-01-04, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var rätt ironiskt menat antar jag.

Varför skulle jag vara ironisk?
Citera
2011-01-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztr
Studio 1 i P1.

Neutrala och mycket bra journalister. Alltid båda sidor inbjudna, så nära källan som möjligt, journalisten för inte någons talan utan agerar moderator. (den som hävdar annorlunda får vänligen komma med sakliga argument och inte det vanliga tramset - en början är att lyssna på ett enda program tex.)

Men detta gäller bara de ämnen de faktiskt tar upp. Sållning är ju en annan sak, men dels högst subjektiv och dels mycket svår att uttala sig om.

Bland ämnena hittar man just Israel-Palestina, Vilks, SD osv.
Studio 1, P1. Intressant, ska se över de programmet.

Vilken tidning i Sverige anses vara den mest neutrala tidningen? Som inte uppenbart skriver vad man ska tycka.

Min syn på AFTONBLADET OCH EXPRESSEN
Aftonbladet och Expressen får tyvärr utebli, för de är ganska uppenbart att de förvränger uttalanden och skapar opinion med idiotiska rubriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in