2011-01-03, 02:28
Medlem
Dharmas avatar
Jag vet inte vad den hr moderatorn har emot mig.

Men jag tar det frn brjan.

r 2009 startade jag en Candid beach trd och en Candid street trd.
Candid street blev framgngsrik:
https://www.flashback.org/t815774

Tv mnader efter att jag startade Candid beachtrden valde moderator Tuxi att starta en egen Candid beach trd:
https://www.flashback.org/t845021

Jag ppekade i trden att det fanns en trd som startades fr tv mnader sedan. EvilEd valde nd att lsa min trd. Jag skickade PM till EvilEd och bad om en sammanfogning eftersom min trd hade ftt en del bidrag men EvilEd ville inte att jag skulle vara "skapare" av trden.
Det hela blev en rtt obehaglig mailkonversation.

S jag hll ut till 2010 d jag startade samma trd som moderator Tuxi tidigare hade gjort men nu valde jag att sl ihop Candid street och Candid beach fr att forumet inte skulle svmmas ver av trdar.
https://www.flashback.org/t1089445

Det gick bra hela 2010 och trden har i dagslget 810 714 visningar

Nyrsafton 2011 sg jag att det hade skapats en trd utan diskussionsunderlag som ngon kallade fr "Candid 2011". Trden handlade om att nu hade han kpt "nya grejer" och skulle ut och fota.
Jag tyckte att upplgget verkade oserist s jag skapade en ny trd med samma tema som frra ret och samma tema som moderator Tuxi en gng gjorde.

Andra anvndare hll med mig om att den andra trdstarten var felaktig och brjade skriva att dom sg fram emot candid ssongen.
Dock fick jag ett PM med en "tillsgelse" frn EvilEd. Den enda motivering var att jag hade postat en felpostad trd. Sedan mrkte jag att bda trdarna var borta (inte ens skickade till papperskorgen utan helt borttagna).

Jag skickade ett PM tillbaka och frgade vad han menade med "felpostad trd". Jag fick d ett PM tillbaka med att den borde ligga i lnktips.

Jag frklarade d upplgget och pminde om att det r en tradition som har pgtt i flera r och som ven en moderator har varit upphov till. Jag ppekade ven att det inte r lnktips eftersom deltagarna i trden postar egna bilder och det gr inte ut p att leta random bilder p internet. Jag antog naturligtvis att det hela var utrett s jag startade en ny trd. EvilEd ppekade att jag inte hade ett frgetecken eller ngra bilder i trden (vilket inte har varit ndvndigt tidigare) s jag passade p att skicka med ngra nya bilder i den nya trden men ven den frsvann och en ny tillsgelse utdelades.

Nu undrar jag.
Vad har EvilEd fr problem med att just jag fr st som trdskapare till en viss trd?

Har det beslutats ngot om att candid-trden skall frbjudas?

Jag tycker att dessa tillsgelser r helt orttvisa eftersom jag endast har fortsatt med en tradition som har hllit p i flera r och jag har aldrig hrt att det skulle vara ngot fel med det.

Jag r en seris debattr och jag har varit hr rtt s lnge, helt prickfritt och utan tillsgelser och jag vill frska hlla en trivsam niv hr p forumet. Det hade rckt med ett vnligt inlgg i den frra candid trden innan nyr dr EvilEd hade ppekat att Candid upplgget skall frbjudas och att de som startar en ny candid trd fr tillsgelse. D hade jag frsttt det men dessa tillsgelser kom som en blixt frn klar himmel

Till EvilEd, vem du n tror att jag r s kan jag lova dig att jag knner inte dig IRL eller har gjort ngot mot dig personligen.
Senast redigerad av Dharma 2011-01-03 kl. 02:31.
Citera
2011-01-03, 02:48
Medlem
Dharmas avatar
Jag mste ven ppeka att jag stdjer regelverket fullt ut och har lst det flera gnger.

Exempelvis 0.06 som r aktuell i det hr fallet. Jag brjade med att kontakta EvilEd men som vanligt s ger det mig ingen respons.
Jag tror att det r i allmnhetens intresse eftersom candidtrdarna har varit populra.

Finns det ngonstans skrivet dr det r enkelt fr mig som anvndare att hitta att Candidtrdar under 2011 leder till tillsgelser s tar jag mina tillsgelser, bockar och fortstter.
Finns det inte det s vill jag att dessa tillsgelser tas bort och att jag fr skapa trden "Candid 2011" i r igen som kommer att leda till mnga sidvisningar och njda anvndare.
Citera
2011-01-03, 04:25
Medlem
Zelogaths avatar
Jag har inte varit medlem lika lnge som du, dock har jag ibland haft ganska dliga erfarenheter av moderatorer.
Speciellt nr det gller det du sger, att trdstarten varit felaktig etc.

Nr jag frgar moderatorn om varfr jag fr en tillsgelse, frklarar min trdstart p ett vldigt rimligt stt, och undrar om jag har missuppfattat det hela s fr jag inte ens ett svar.
Jag tilldelas liksom tillsgelser och fr inte ens veta varfr eller rttfrdiga det jag har gjort.
Och jag tycker inte att jag r s vrst rebellisk och strig hr p Flashback eller livet i allmnhet

Nvl, de har vl sina anledningar kanske.
Hoppas du fr svar av en moderator, i vrsta fall kanske de pucklar p dig fr att de ser trdstarten som "uthngning/outning"..
Citera
2011-01-03, 10:37
Medlem
najass avatar
Inte fr att jag r moderator i Modeller, paparazzi och kndisbilder som ju r forumet du har postat trdarna i, men jag vet att modsen dr aktivt frsker f trdarna i den forumdelen att stmma bttre verens med forumrubriker; allts det ska vara bilder p just modeller och kndisar och inte random brud p stranden. Trdar med bilder p svenssons hamnar allts d i Lnktips i stllet. Detta r allts vad jag sjlv erfarit nr jag flyttat trdar dit, men Evil Ed och Tony Clifton fr ju s klart konfirmera s jag fattat rtt.

Sedan s r ju denna mrkliga hets att skapa trdar bara fr att st som TS och inte fr ngot annat oerhrt tragikomiskt. Att tala om trdar som "framgngsrika" r stor humor fr mig. Fr att inte tala om det bisarra i att starta "candid beach"-trdar mitt i smllkalla vintern bara fr att vara sker p att vara frst Skaffa ett liv era stackars satar.
Citera
2011-01-03, 14:45
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Sedan s r ju denna mrkliga hets att skapa trdar bara fr att st som TS och inte fr ngot annat oerhrt tragikomiskt. Att tala om trdar som "framgngsrika" r stor humor fr mig. Fr att inte tala om det bisarra i att starta "candid beach"-trdar mitt i smllkalla vintern bara fr att vara sker p att vara frst Skaffa ett liv era stackars satar.
Att det r vinter i Sverige betyder inte att det r vinter i Australien, Thailand eller runt Medelhavet, s det finns gott om tjejer i bikini, om man bara letar.

Nej men allvarligt. Jag frstr precis vad du menar, att man frsker armbga sig fram fr att starta trdar om ngonting hnder, t.ex. efter sjlvmordsbombaren fanns det en uppsj av trdar, detta fr att alla ville ha "den stora trden om X" och st som TS fr en mastodonttrd. Det finns, enligt mig, ingen prestige att st som TS i trdar som dessa. Mnga gnger s r ett inlgg frn TS ganska intetsgande d mycket lite information finns att tillg vid det tillfllet. De inlgg som dremot br "creddas" r t.ex. sammanfattningarna eller om ngon slpper ny och intressant information.

Vi blir lika glada oavsett vem som startar candidtrden, bara vi fr se lite hud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in