2011-01-03, 02:28
Medlem
Dharmas avatar
Jag vet inte vad den här moderatorn har emot mig.

Men jag tar det från början.

År 2009 startade jag en Candid beach tråd och en Candid street tråd.
Candid street blev framgångsrik:
https://www.flashback.org/t815774

Två månader efter att jag startade Candid beachtråden valde moderator Tuxi att starta en egen Candid beach tråd:
https://www.flashback.org/t845021

Jag påpekade i tråden att det fanns en tråd som startades för två månader sedan. EvilEd valde ändå att låsa min tråd. Jag skickade PM till EvilEd och bad om en sammanfogning eftersom min tråd hade fått en del bidrag men EvilEd ville inte att jag skulle vara "skapare" av tråden.
Det hela blev en rätt obehaglig mailkonversation.

Så jag höll ut till 2010 då jag startade samma tråd som moderator Tuxi tidigare hade gjort men nu valde jag att slå ihop Candid street och Candid beach för att forumet inte skulle svämmas över av trådar.
https://www.flashback.org/t1089445

Det gick bra hela 2010 och tråden har i dagsläget 810 714 visningar

Nyårsafton 2011 såg jag att det hade skapats en tråd utan diskussionsunderlag som någon kallade för "Candid 2011". Tråden handlade om att nu hade han köpt "nya grejer" och skulle ut och fota.
Jag tyckte att upplägget verkade oseriöst så jag skapade en ny tråd med samma tema som förra året och samma tema som moderator Tuxi en gång gjorde.

Andra användare höll med mig om att den andra trådstarten var felaktig och började skriva att dom såg fram emot candid säsongen.
Dock fick jag ett PM med en "tillsägelse" från EvilEd. Den enda motivering var att jag hade postat en felpostad tråd. Sedan märkte jag att båda trådarna var borta (inte ens skickade till papperskorgen utan helt borttagna).

Jag skickade ett PM tillbaka och frågade vad han menade med "felpostad tråd". Jag fick då ett PM tillbaka med att den borde ligga i länktips.

Jag förklarade då upplägget och påminde om att det är en tradition som har pågått i flera år och som även en moderator har varit upphov till. Jag påpekade även att det inte är länktips eftersom deltagarna i tråden postar egna bilder och det går inte ut på att leta random bilder på internet. Jag antog naturligtvis att det hela var utrett så jag startade en ny tråd. EvilEd påpekade att jag inte hade ett frågetecken eller några bilder i tråden (vilket inte har varit nödvändigt tidigare) så jag passade på att skicka med några nya bilder i den nya tråden men även den försvann och en ny tillsägelse utdelades.

Nu undrar jag.
Vad har EvilEd för problem med att just jag får stå som trådskapare till en viss tråd?

Har det beslutats något om att candid-tråden skall förbjudas?

Jag tycker att dessa tillsägelser är helt orättvisa eftersom jag endast har fortsatt med en tradition som har hållit på i flera år och jag har aldrig hört att det skulle vara något fel med det.

Jag är en seriös debattör och jag har varit här rätt så länge, helt prickfritt och utan tillsägelser och jag vill försöka hålla en trivsam nivå här på forumet. Det hade räckt med ett vänligt inlägg i den förra candid tråden innan nyår där EvilEd hade påpekat att Candid upplägget skall förbjudas och att de som startar en ny candid tråd får tillsägelse. Då hade jag förstått det men dessa tillsägelser kom som en blixt från klar himmel

Till EvilEd, vem du än tror att jag är så kan jag lova dig att jag känner inte dig IRL eller har gjort något mot dig personligen.
Senast redigerad av Dharma 2011-01-03 kl. 02:31.
Citera
2011-01-03, 02:48
Medlem
Dharmas avatar
Jag måste även påpeka att jag stödjer regelverket fullt ut och har läst det flera gånger.

Exempelvis 0.06 som är aktuell i det här fallet. Jag började med att kontakta EvilEd men som vanligt så ger det mig ingen respons.
Jag tror att det är i allmänhetens intresse eftersom candidtrådarna har varit populära.

Finns det någonstans skrivet där det är enkelt för mig som användare att hitta att Candidtrådar under 2011 leder till tillsägelser så tar jag mina tillsägelser, bockar och fortsätter.
Finns det inte det så vill jag att dessa tillsägelser tas bort och att jag får skapa tråden "Candid 2011" i år igen som kommer att leda till många sidvisningar och nöjda användare.
Citera
2011-01-03, 04:25
Medlem
Zelogaths avatar
Jag har inte varit medlem lika länge som du, dock har jag ibland haft ganska dåliga erfarenheter av moderatorer.
Speciellt när det gäller det du säger, att trådstarten varit felaktig etc.

När jag frågar moderatorn om varför jag får en tillsägelse, förklarar min trådstart på ett väldigt rimligt sätt, och undrar om jag har missuppfattat det hela så får jag inte ens ett svar.
Jag tilldelas liksom tillsägelser och får inte ens veta varför eller rättfärdiga det jag har gjort.
Och jag tycker inte att jag är så värst rebellisk och störig här på Flashback eller livet i allmänhet

Nåväl, de har väl sina anledningar kanske.
Hoppas du får svar av en moderator, i värsta fall kanske de pucklar på dig för att de ser trådstarten som "uthängning/outning"..
Citera
2011-01-03, 10:37
Medlem
najass avatar
Inte för att jag är moderator i Modeller, paparazzi och kändisbilder som ju är forumet du har postat trådarna i, men jag vet att modsen där aktivt försöker få trådarna i den forumdelen att stämma bättre överens med forumrubriker; alltså det ska vara bilder på just modeller och kändisar och inte random brud på stranden. Trådar med bilder på svenssons hamnar alltså då i Länktips i stället. Detta är alltså vad jag själv erfarit när jag flyttat trådar dit, men Evil Ed och Tony Clifton får ju så klart konfirmera så jag fattat rätt.

Sedan så är ju denna märkliga hets att skapa trådar bara för att stå som TS och inte för något annat oerhört tragikomiskt. Att tala om trådar som "framgångsrika" är stor humor för mig. För att inte tala om det bisarra i att starta "candid beach"-trådar mitt i smällkalla vintern bara för att vara säker på att vara först Skaffa ett liv era stackars satar.
Citera
2011-01-03, 14:45
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Sedan så är ju denna märkliga hets att skapa trådar bara för att stå som TS och inte för något annat oerhört tragikomiskt. Att tala om trådar som "framgångsrika" är stor humor för mig. För att inte tala om det bisarra i att starta "candid beach"-trådar mitt i smällkalla vintern bara för att vara säker på att vara först Skaffa ett liv era stackars satar.
Att det är vinter i Sverige betyder inte att det är vinter i Australien, Thailand eller runt Medelhavet, så det finns gott om tjejer i bikini, om man bara letar.

Nej men allvarligt. Jag förstår precis vad du menar, att man försöker armbåga sig fram för att starta trådar om någonting händer, t.ex. efter självmordsbombaren fanns det en uppsjö av trådar, detta för att alla ville ha "den stora tråden om X" och stå som TS för en mastodonttråd. Det finns, enligt mig, ingen prestige att stå som TS i trådar som dessa. Många gånger så är ett inlägg från TS ganska intetsägande då mycket lite information finns att tillgå vid det tillfället. De inlägg som däremot bör "creddas" är t.ex. sammanfattningarna eller om någon släpper ny och intressant information.

Vi blir lika glada oavsett vem som startar candidtråden, bara vi får se lite hud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in