Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-07, 12:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skånemöllan har inte sjunkit under Coronakrisen. Det är väl lite anmärkningsvärt om man tittar på deras kundstock??

Den aktien har inte rört sig på flera år, det är den mest märkliga aktien på börsen.
Nja, kan inte säga att det är speciellt anmärkningsvärt.

Det är ett rätt litet bolag där de 10 största ägarna äger 92% av bolaget och det finns noll likviditet att försöka handla aktien..
http://www.skane-mollan.se/%C4garf%F...ing__1053.html

Även om någon hade försökt dumpa aktien finns det ej några köpare.

Sedan tror jag knappast mjöl- och spannmålsbranschen är speciellt drabbade av Corona.
Citera
2020-04-08, 17:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Nja, kan inte säga att det är speciellt anmärkningsvärt.

Det är ett rätt litet bolag där de 10 största ägarna äger 92% av bolaget och det finns noll likviditet att försöka handla aktien..
http://www.skane-mollan.se/%C4garf%F...ing__1053.html

Även om någon hade försökt dumpa aktien finns det ej några köpare.

Sedan tror jag knappast mjöl- och spannmålsbranschen är speciellt drabbade av Corona.

Nej, omsättningen är låg, men den aktien har kostat 400 SEK +/- 5% de sista 5 åren.

PE=36... det skulle motsvara en fantastisk expansion men... den utvecklingen finns ju inte. De växer ju inte mer. Och vad har man för expansionsplaner?? Det är inte mycket som händer i Tågarp!

Om man åtminstone försökte bygga upp en annan marknad typ vid Göteborg.

Hade jag ägt några hundra sådana hade jag haft som fredagsnöje att försöka dutta ut aktierna pöh om pöh...
Citera
2020-04-08, 19:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, omsättningen är låg, men den aktien har kostat 400 SEK +/- 5% de sista 5 åren.

PE=36... det skulle motsvara en fantastisk expansion men... den utvecklingen finns ju inte. De växer ju inte mer. Och vad har man för expansionsplaner?? Det är inte mycket som händer i Tågarp!

Om man åtminstone försökte bygga upp en annan marknad typ vid Göteborg.

Hade jag ägt några hundra sådana hade jag haft som fredagsnöje att försöka dutta ut aktierna pöh om pöh...
Omsättningen i aktien är ju låg pga att aktien är illikvid, alla aktier ägs av storägarna som sitter still, det finns ingen free-float.

Varför behöver värderingen vara realistisk?
Citera
2020-04-08, 19:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Omsättningen i aktien är ju låg pga att aktien är illikvid, alla aktier ägs av storägarna som sitter still, det finns ingen free-float.

Varför behöver värderingen vara realistisk?

Det omsätts ju ändå kanske 200 aktier i veckan. Någon köper på dessa nivåer, även om det är peanuts.

Idag omsattes 10 aktier!!
Citera
2020-04-09, 13:14
  #17
Medlem
Och kolla nu då!!

Nu såldes en aktie till!!

Men vilka ligger och handlar med varandra till denna kurs??

Där finns rimligen en market maker??
Citera
2022-05-28, 00:21
  #18
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Börsdoldisen Skånemöllan är en av årets starkaste svenska aktier och bolaget har växt till en miljardvärdering efter en uppgång på över 100 procent sedan årsskiftet. Bolagets vd Anders Persson som genom familjebolaget äger aktier för nästan 400 miljoner kallar uppgången för ”lätt surrealistisk”.

https://www.di.se/nyheter/borsdoldis...urrealistiskt/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback