2011-05-14, 05:13
Medlem
MrDeltoids avatar
Jag kommer antagligen inte hinna få något svar innan jag själv sprungit ut för att köpa en påse så därför återkommer jag senare idag eller imorgon med en jämförelse med cheetos och en "tripprapport".
Citera
2011-05-14, 13:28
Medlem
Köpte precis en påse Cheez Twisterz och märker ingen skillnad mellan dessa och vanliga ostbågar, smakmässigt så klart. Eventuellt var de liiiite mildare men inget märkbart direkt.
Citera
2011-05-15, 00:35
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsaacClarke
Köpte precis en påse Cheez Twisterz och märker ingen skillnad mellan dessa och vanliga ostbågar, smakmässigt så klart. Eventuellt var de liiiite mildare men inget märkbart direkt.

Vafan - mildare?! Vilket jäkla nerköp, hade hoppats på rejäl ostsmak. Nåcäl, får leta upp en påse och testa ändå för jag är fortfarande sjukt nyfiken på dom.
Citera
2011-05-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Vafan - mildare?! Vilket jäkla nerköp, hade hoppats på rejäl ostsmak. Nåcäl, får leta upp en påse och testa ändå för jag är fortfarande sjukt nyfiken på dom.

Jag har också testat dem - menlösa (för mesig smak) och meningslösa (eftersom smaken ligger nära en befintlig produkt).

Jag kommer inte att köpa dem igen.
Citera
2011-05-15, 09:39
Medlem
TripPels avatar
Menlösa?! Jag tycker att de var helt Ok. Kommer definitivt försätta köpa dessa framför "originalet".
Citera
2011-06-02, 21:03
Medlem
Hej på er alla Flashbackare

Detta är mitt första inlägg, jag registrerade för att skapa en ny tråd innan jag upptäckte denna...

Då jag alltid har älskat OLWs ostbågar och ätit dem i stort sett hela mitt liv (40+) så har jag tyvärr upplevt att dessa kryddklumpar börjar bli mer och mer ovanliga i påsarna. För 20 år sedan tycker jag mig minnas att man i princip alltid fick med sig en sådan där smakrik, saltig klump i påsen, men numera hittar jag dem aldrig. Idag köper jag mer ostbågar än de senaste 5-10 åren då mina döttrar älskar dem, men som sagt, pappa httar ingen skatt i påsarna

Naturligtvis är det så att OLW har förfinat sin tillverkningsprocess under åren, men jag är ju bevisligen inte ensam om att gilla dessa klumpar... Vad säger ni som har ätit OLWs ostbågar under många år, är det ovanligare att få dem idag?
Senast redigerad av GoldenStirrup 2011-06-02 kl. 21:06.
Citera
2012-04-14, 02:20
Medlem
Adelaides avatar
Tycker dock att ostbågarna från OLW har lite olika smaker ibland. Ibland så smakar de ost, som är jättegott, och ibland har ostsmaken försvunnit och de smakar nästan ingenting, vilket inte är så gott!
Citera
2012-04-21, 23:19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenStirrup
Hej på er alla Flashbackare

Detta är mitt första inlägg, jag registrerade för att skapa en ny tråd innan jag upptäckte denna...

Då jag alltid har älskat OLWs ostbågar och ätit dem i stort sett hela mitt liv (40+) så har jag tyvärr upplevt att dessa kryddklumpar börjar bli mer och mer ovanliga i påsarna. För 20 år sedan tycker jag mig minnas att man i princip alltid fick med sig en sådan där smakrik, saltig klump i påsen, men numera hittar jag dem aldrig. Idag köper jag mer ostbågar än de senaste 5-10 åren då mina döttrar älskar dem, men som sagt, pappa httar ingen skatt i påsarna

Naturligtvis är det så att OLW har förfinat sin tillverkningsprocess under åren, men jag är ju bevisligen inte ensam om att gilla dessa klumpar... Vad säger ni som har ätit OLWs ostbågar under många år, är det ovanligare att få dem idag?

Vad de stora klumparna är? Det är ju väldigt lätt att svara på. Det är kryddor som bildats till en stor klump.

Om man jag hade samlat alla klumpar jag fått med i påsarna de senaste åren så hade det nog blivit ett 40-tal (äter minst 1 påse i veckan)
Citera
2012-04-22, 11:21
Medlem
En stor klump med ost i en ostbågs påse är fan inte najs, ända klump man vill ha från en påse är från en cheeseballs påse.

Men däremot gillar jag OLWs ostbågar.
Citera
2015-11-08, 19:29
Medlem
Jogens avatar
Inhandlade en påse OLW Cheez Twisterz with American Cheddar idag. (Hade aldrig sett dessa förut, men ser här i tråden att de funnits i flera år.) De får faktiskt ett rätt lågt betyg. Inte för att de skulle smaka direkt illa, utan snarare smaka för lite. En konstig sträv, torr, konsistens har de också. Kommer i en påse som är relativt hög och smal, men som är bara halvfull. Detta pga. att innehållet är ganska tungt. Dessa ostskruvar har nämligen en hel del ostpulver på/i sig. Tyvärr smakar de då också som att äta ett, rätt så tråkigt, ostpulver. Och torra hela vägen igenom, på något vis. Långt ifrån en höjdare. Minst goda ostbågarna jag ätit hittills.
Citera
2015-11-08, 23:53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Inhandlade en påse OLW Cheez Twisterz with American Cheddar idag. (Hade aldrig sett dessa förut, men ser här i tråden att de funnits i flera år.) De får faktiskt ett rätt lågt betyg. Inte för att de skulle smaka direkt illa, utan snarare smaka för lite. En konstig sträv, torr, konsistens har de också. Kommer i en påse som är relativt hög och smal, men som är bara halvfull. Detta pga. att innehållet är ganska tungt. Dessa ostskruvar har nämligen en hel del ostpulver på/i sig. Tyvärr smakar de då också som att äta ett, rätt så tråkigt, ostpulver. Och torra hela vägen igenom, på något vis. Långt ifrån en höjdare. Minst goda ostbågarna jag ätit hittills.

var hittade du dessa? har inte sett dem på jättelänge. jag gillar dem som fan.
Citera
2015-11-09, 00:44
Medlem
Jogens avatar
En helt vanlig liten Coop närbutik. Dessa kanske precis har gjort "comeback"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in