2011-01-02, 21:12
Medlem
Hejsan! Jag äter ganska mycket ostbågar från OLW. Nu på senare tiden har jag dock börjat få stora klumpar av bara pulver i påsarna. Jag tycker det är så jätteäckligt bara.

Jag har skickat ett brev till OLW om det här och hoppas att de återkommer snart och åtgärdar problemet.

Har ni också varit medvetna om detta på senare tiden? Om ja, vad tycker ni om det?
Citera
2011-01-02, 21:14
Medlem
Lingongrottas avatar
Kan vara fukt? Eller är det mosade?
Citera
2011-01-02, 21:15
Medlem
rokit55s avatar
Har också fått det, speciellt mer nu på senare tid än för 2-3 år sen. dessutom är ostbågarna ibland väldigt smala, under 5mm.
Citera
2011-01-02, 21:15
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tham90
Hejsan! Jag äter ganska mycket ostbågar från OLW. Nu på senare tiden har jag dock börjat få stora klumpar av bara pulver i påsarna. Jag tycker det är så jätteäckligt bara.

Jag har skickat ett brev till OLW om det här och hoppas att de återkommer snart och åtgärdar problemet.

Har ni också varit medvetna om detta på senare tiden? Om ja, vad tycker ni om det?

Det är ju det bästa som finns, hoppas fan inte dom åtgärdar problemet.
Citera
2011-01-02, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Det är ju det bästa som finns, hoppas fan inte dom åtgärdar problemet.
+1
Det där ostpulvret och klumparna är ju svingott.
Sen är dom där tunna ostbågarna mycket goda
Citera
2011-01-02, 21:28
Medlem
Tanken på det där ostpulvrets smak kommer få mig att springa till närmaste affär och inhandla ostbågar. Tack!

Jag har alltså inte upplevt det själv, men vill gärna prova.
Citera
2011-01-02, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yuk
Tanken på det där ostpulvrets smak kommer få mig att springa till närmaste affär och inhandla ostbågar. Tack!

Jag har alltså inte upplevt det själv, men vill gärna prova.
När du väl upplevt det, kommer du bli besviken över varje påse som Inte har något pulver.
Citera
2011-01-02, 21:47
Medlem
blomkruksvaktarens avatar
Kan det vara för att OLW har bytt ostbågar maskin? För förut tillverkades ostbågar i samma maskin som jordnötsringar och det var därför det stod att det kan innehålla spår av nötter på. Men nu har dom tagit bort texten"kan innehålla spår av nötter", så de kan vara att de har bytt maskin.

Vad e ostbågar utan ostpulvret och vad e ostbågar utan klumpar?
Citera
2011-01-02, 21:52
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walkingonair
+1
Det där ostpulvret och klumparna är ju svingott.
Sen är dom där tunna ostbågarna mycket goda
Haha, ja det är ju dem man letar efter i påsen
Citera
2011-01-02, 22:12
Medlem
SwiftDeletes avatar
Va snackar ni om mitt favorit snacks?

Ostpulverklumparna är lite som att vinna på trisslotten på sista rutan, dvs när man är i botten av påsen så ligger en sådan finnalist som tar smaklökande till himlen!
Citera
2011-01-02, 22:31
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwiftDelete
Va snackar ni om mitt favorit snacks?

Ostpulverklumparna är lite som att vinna på trisslotten på sista rutan, dvs när man är i botten av påsen så ligger en sådan finnalist som tar smaklökande till himlen!
Ja! Jag har väntat i årtionden på att de ska släppa påsen med enbart såna! Tror de skulle sälja som fan.
Citera
2011-01-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tham90

Det är kryddorna som används, jag tror att det klumpar ihop sig efter ett tag. Jag brukar hitta minst en "klump" i varje påse, men den sura och skabbiga smaken som håller i någon minut är värd den goda smaken man får i munnen av de där mumsiga ostbågarna Förövrigt tror jag inte att OLW kan göra så mycket åt saken..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in