2011-01-13, 21:50
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterGradius
Såna där salta klumpar är riktigt äckligt och tar väck suget efter ostbågar lång tid framöver.
Har märkt att Esterellas ostbågar är bättre utifrån klumpproblemet men Esterella har ju bytt till solrosolja eller nått liknande så de smakar inte lika bra nu som förr.

Estrellas funkar men tycker att de smakar för mycket stärkelse.
Citera
2011-01-31, 09:20
Medlem
tepss avatar
Jag vet att det finns en annan tråd som tar upp ämnet också men denna tråden känns mer relevant.
Har läst i denna tråd tidigare och fick igår, till min glada upptäckt, syn på ett monster i min ostbågspåse.

Kan ju säga att den smakade som ambrosia (om man kan föreställa sig ambrosia med ostsmak) och våldtog smaklökarna en bra stund efteråt också.
Har många gånger tidigare fått såna här "specialare" i både estrallas och olw's ostbågar och även i chilli cheezeballs & jordnötsringar, men aldrig en sån här stor.

Håll till godo:

http://img824.imageshack.us/i/img0199er.jpg/
http://img254.imageshack.us/i/img0200b.jpg/
http://img225.imageshack.us/i/img0202q.jpg/
http://img29.imageshack.us/i/img0203qx.jpg/
http://img109.imageshack.us/i/img0204dp.jpg/
Citera
2011-01-31, 16:30
Medlem
wernblom88s avatar
Är det inte väldigt varierande smak på ostbågar? Vissa smakar mer ost än andra?
Citera
2011-02-01, 01:53
Bannlyst
Hitta en grön bit i påsen sist konstigt fan
Citera
2011-02-03, 00:38
Moderator
HelgeBuks avatar
Ostkrokar gott folk, glöm aldrig det.

Har en påse som ska sprättas upp till helgen, får se om jag får en sån där mytomspunnen klump och om jag isåfall vågar provsmaka. Att de gör sig bra i segt tillstånd efter att ha legat framme över natten håller jag med om, men det har sin charm med en helt nyöppnad påse också.

Förresten, nån mer som lider av att tungan blir våldtagen av ostkrokarna? Efter att ha ätit en halv påse ungefär börjar min tunga säga ifrån. Det svider förjäkligt helt enkelt. Lite bra på sätt och vis, eftersom jag då slutar äta och alltså har kvar lite till dagen efter.
Citera
2011-02-03, 09:30
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

Har en påse som ska sprättas upp till helgen, får se om jag får en sån där mytomspunnen klump och om jag isåfall vågar provsmaka. Att de gör sig bra i segt tillstånd efter att ha legat framme över natten håller jag med om, men det har sin charm med en helt nyöppnad påse också.

Förresten, nån mer som lider av att tungan blir våldtagen av ostkrokarna? Efter att ha ätit en halv påse ungefär börjar min tunga säga ifrån. Det svider förjäkligt helt enkelt. Lite bra på sätt och vis, eftersom jag då slutar äta och alltså har kvar lite till dagen efter.

Ja! Herrejävlar, ligger de framme över natten så är det ju ren o skär oral-orgasm att äta dem dagen efter. Att de inte kan tillverka mjuka ostbågar!

Det där med att tungan blir konstig upplever jag inte, jag bara äter tills påsen är slut. Sen blir jag sur.
Citera
2011-04-03, 10:55
Medlem
Pillevickens avatar
Det bästa är när man får upp en ostbåge med massa ostklet på! Det får gärna vara fuktigt klet också! Det är så förbannat gott!!!
Citera
2011-04-06, 17:16
Medlem
DyNoahmites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walkingonair
+1
Det där ostpulvret och klumparna är ju svingott.
Sen är dom där tunna ostbågarna mycket goda

Det är ju hur starkt som helst, salt smak. Smakar som man tagit en sånn där kok-nudel påse och hällt i sig.
Citera
2011-04-06, 23:00
Medlem
Inhandlade idag en nyhet i OLW:s sortiment; Cheez Twisterz with American Cheddar - ostbågar i skruvformat. Smakade riktigt, riktigt gott och ostsmaken var sådär extra krämigt cheddaraktig precis som den ska vara. Mycket godare än vanliga ostbågar faktiskt. Fullpott!
Citera
2011-04-06, 23:43
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

Ostkrokar? Har aldrig hört det uttrycket utanför 08-området och eftersom jag bor en bra bit utanför det området så tänker jag fortsätta hävda, med yttersta bestämdhet dessutom, att det heter ostbågar.
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Inhandlade idag en nyhet i OLW:s sortiment; Cheez Twisterz with American Cheddar - ostbågar i skruvformat. Smakade riktigt, riktigt gott och ostsmaken var sådär extra krämigt cheddaraktig precis som den ska vara. Mycket godare än vanliga ostbågar faktiskt. Fullpott!

Detta måste utan tvekan kollas upp.
Citera
2011-04-17, 17:51
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf

Godaste chipsen på väldigt länge. Gud vad dessa var goda!

Kommer handla dessa varje gång jag handlar hädanefter
Citera
2011-05-13, 19:13
Medlem
MrDeltoids avatar
Fick höra om dessa Cheez Twisterz för första gången idag. Jag är ett stort fan av Cheetos olika varianter och då Cheez Twisterz såg ut att ha samma orangea, amerikanska cheddarfärg så blir jag tvungen att ställa en fråga till er som provat båda, hur skiljer sig dessa "ostbågar" i smak? Är dom ens lika varandra i smak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in