• 1
  • 2
2011-01-02, 19:23
Medlem
Hasselhoffs avatar
Det sägs att tjuvar undviker att gå in i hus som har larmdekaler (mindre klistermärken som sitter vid dörrar/fönster från Securitas, Sector och allt vad de heter).

Vi har haft en del inbrott hos grannar och funderar på att skaffa riktiga larm. Dock kostar de allt från 200-500 spänn i månaden.

I dessa tider borde det finnas en marknad att sälja fejkade märken? Någon som vet om/var man kan köpa sådana? Är det några som är bättre än andra?
Citera
2011-01-02, 19:27
Medlem
Brutes avatar
Google ger massor av förslag.

//Brute
Citera
2011-01-02, 19:30
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Google ger massor av förslag.

//Brute

Tack! Har du ngn länk? (Vet inte riktigt vad jag ska söka på ).
Gärna på sådana "företag" du/ni har bra erfarenheter ifrån!
Citera
2011-01-02, 19:31
Medlem
FetFulElaks avatar
http://lmgtfy.com/?q=larmdekaler
Citera
2011-01-02, 19:33
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Tack! Har du ngn länk? (Vet inte riktigt vad jag ska söka på ).
Gärna på sådana "företag" du/ni har bra erfarenheter ifrån!

Länk att prova

Jag lovar, länken är helt ofarlig att prova sig fram med.. t ex på ordet larmdekal.

//Brute
Citera
2011-01-02, 19:39
Medlem
menslutanus avatar
Nu frågar ju TS efter riktiga larmdekaler, såna från Securitas/Sector larm etc. Inte såna man kan köpa på hobbex får 20kr styck. Dom man hittar på googel genomskådar varenda tjuv direkt.

Brute, ge ett bra förslag med en riktigt länk istället för att vara så jävla dryg. Alltså riktiga dekaler.

Dom är inte så bara att få tag på...
Citera
2011-01-02, 19:47
Medlem
DollarMakers avatar
Clas Ohlsson kanske,eller så kontaktar du någon firma att tillverka egna

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=147894588

eller här

http://www.brandsoftheworld.com/logo/fittich
Senast redigerad av DollarMaker 2011-01-02 kl. 19:56.
Citera
2011-01-02, 19:49
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu
Nu frågar ju TS efter riktiga larmdekaler, såna från Securitas/Sector larm etc. Inte såna man kan köpa på hobbex får 20kr styck. Dom man hittar på googel genomskådar varenda tjuv direkt.

Brute, ge ett bra förslag med en riktigt länk istället för att vara så jävla dryg. Alltså riktiga dekaler.

Precis!
Har självklart kollat Google, men hittar bara B-dekaler som varenda inbrottstjuv fattar är fejk (och därigenom kanske är SÄMRE än ingenting alls?).

Jag söker dekaler från STÖRRE firmor - men det kanske inte finns?
Citera
2011-01-02, 19:49
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menslutanu

Det var absolut inte drygt menat.
Ingen mer än TS kan se vilka som passar just sina behov. Jag vet inte ens vilken ort TS bor på, som exempel. Eller om de är flera (en hel villaförening) som kanske vill gå ihop och köpa storpack.

Om du tolkat det som att TS efterfrågar securitasdekaler, så är ju svaret ganska givet; Hos securitas.

//Brute
Citera
2011-01-02, 19:56
Medlem
FetFulElaks avatar
http://www.google.se/images?client=f...w=1192&bih=715

Skriv ut dessa och gör egna av klisterark..
Citera
2011-01-02, 20:01
Medlem
menslutanus avatar
Citat:
Ingen mer än TS kan se vilka som passar just sina behov. Jag vet inte ens vilken ort TS bor på, som exempel. Eller om de är flera (en hel villaförening) som kanske vill gå ihop och köpa storpack.

Om du tolkat det som att TS efterfrågar securitasdekaler, så är ju svaret ganska givet; Hos securitas.

//Brute
Du har ju uppenbarligen inte läst första posten. Där efterfrågan han just det, dekaler från tex securitas.
Sen om du visste nått om saken borde du veta att man inte bara kan köpa dekalerna, utan man måste köpa deras bevakningstjänst som kostar 200-400kr/mån.

Hade du läst första posten hade du vetat att TS inte ville göra det, utan bara ville ha själva dekalerna. Dom säljer inte larmtillverkarna/bevakningsföretagen separat.

Blir lika pinsamt varje gång folk svarar utan att ha minsta koll på vad dom faktiskt pratar om.
Citera
2011-01-02, 20:02
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:

//Brute

Tror inte alls du är dryg - då hade du inte bemödat dig med att svara.

Jag bor i en villa i södra Gbg.
Vi har, som sagt, haft grannar som haft inbrott de senaste månaderna.
För två timmar sedan knackade Securitas på och ville sälja larm (jag bad de återkomma eftersom vi la vår lille pojk).

I "värsta" fall kanske man ska satsa på ett riktigt larm, men det kortar rätt mycket (2-5 lax per år).

Frågan är om man kan hitta ett billigare alternativ, som faktiskt funkar? Min tanke var ett par klisterdekaler från en välkänd firma. Men att fråga Securitas om jag kan köpa riktiga märken för ett par hundringar lär knappast leda nånstans...

Så: finns det märken till salu som faktiskt funkar...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in