2011-01-02, 18:44
Medlem
krang666s avatar
Jag har tv hrddiskar i datorn varav windows hamnade p D: av ngon konstig anledning.
Nu ska jag ta ut C-disken, men datorn vgrar starta upp windows d. Fast det inte ens finns windows p den.

Bda r Sata hrddiskar och jag blir tokig. Har tidspress s snabba svar skulle fredras. Har ej tid att formatera.
Citera
2011-01-02, 18:53
Medlem
demitos avatar
Vad ligger p icke-windows-hrddisken? Om det r ett annat operativsystem, vilket installerade du frst?
Citera
2011-01-02, 18:54
Medlem
In i BIOS och stll in s datorn startar frn D:
Citera
2011-01-02, 19:00
Medlem
DarkwingdDucks avatar
fixa mbr efter du plockat ut ena hrddisken?
http://www.lancelhoff.com/how-to-fix...-broken-vista/
Citera
2011-01-02, 20:15
Medlem
Ni s inte visste det s r det hr en av mnga anledningar till att man bara ska ha 1 hrddisk och 1 DVD (USB minne) medans Windows installeras. De andra vntar man med att koppla in/skapa tills man kommer s lngt att skrivbordet och kan stnga av datorn normalt. Annars lgger den ngot den behver p den andra disken/partitionen.

Vissa kunde inte reparera (problem var kvar) utan var tvungen att installera om Windows p rtt stt.
Senast redigerad av panpo98 2011-01-02 kl. 20:17.
Citera
2011-01-02, 20:24
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Ni s inte visste det s r det hr en av mnga anledningar till att man bara ska ha 1 hrddisk och 1 DVD (USB minne) medans Windows installeras. De andra vntar man med att koppla in/skapa tills man kommer s lngt att skrivbordet och kan stnga av datorn normalt. Annars lgger den ngot den behver p den andra disken/partitionen.

Vissa kunde inte reparera (problem var kvar) utan var tvungen att installera om Windows p rtt stt.

Men s r det ju inte, iaf inte fr mig. Frklara,.

Giimmmm
Citera
2011-04-22, 05:06
Medlem
krang666s avatar
Oj.. glmde helt bort att svara p denna trd.

P D: lg ingenting som kunde frknippas med Windows. Bara torrents och snt tjafs.
Jag var tvungen att formatera datorn fr att f den att enbart fungera med C:
Det mrkligaste var att frn brjan nr jag installerade Windows s hade jag inte en andra hrddisk. Kan hnda att Windows la till ngra konstiga filer i bootsektorn p den nya, varfr har jag ingen aning om.
Jag har alltid haft tillfrlitligt antivirus som vart fullt uppdaterat : Nod32 (never expires)

Men slutet gott allting gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in