2011-07-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Dom är småpojkar, simple as that.
Det kommer (hoppas jag) en tid när dom mognar också.

Det finns undersökningar gjorda i bl a USA som visar på att muskulösa män får mer sex än otränade.. så fysisk attraktion är mycket viktigt vid parningsdansen.
Citera
2011-07-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Så om man är genetiskt smal är man körd i dina ögon alltså? Om man är smal är det svårt att lägga på sig muskler om man ej tränar.

Även smala kan bygga muskler.
Citera
2011-07-21, 23:34
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det finns undersökningar gjorda i bl a USA som visar på att muskulösa män får mer sex än otränade.. så fysisk attraktion är mycket viktigt vid parningsdansen.
Generalfelet är att tro att en man måste se ut på ett visst sätt, alltså musklerna, deras framträdande etc.

Otränat är aldrig attraktivt, av många orsaker. Det är dock inte samma sak som att säga att en man med extrakilon, ej väldefinierade muskler eller värsta hunken är oattraktiv.
Citera
2011-07-21, 23:36
Moderator
VitKallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spades
Så om man är genetiskt smal är man körd i dina ögon alltså? Om man är smal är det svårt att lägga på sig muskler om man ej tränar.
Precis, träna. Otränad är aldrig attraktivt, i mina ögon. Alla kan lägga på sig muskler, om man vill. Eller annat. Tränad är inte samma som biff.

Men en man måste kunna lyfta mig, ja. Av diverse skäl jag inte går in på här och nu.
Citera
2011-07-21, 23:39
Medlem
AlGhouti90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Ytterligare en med samma bristande ad hominem argument och konstiga logik...
Förklara på vilket sätt det egna utseendet spelar roll när vi pratar ideal. I andra trådar som vad som är ett attraktivt ansikte fylls knappast tråden med fula ansikten. Men det skiftar även där så varför skulle det inte skifta här, det är inte heller som någon (läs: speciellt många) pratar om det här
http://www.topnews.in/files/obesity556.jpg
Utan bara att det här
http://data.fuskbugg.se/dipdip/dromfukinkropp.jpg
Inte heller är ett ideal även om gymkillarna verkar tro det.

Ärligt talat, blir ert självförtroende så krossat att ni antingen måste förolämpa eller säga att de som inte vill ha "spännbögar" har fel?

http://postimage.org/image/2trvaqwx0/ ska vi inte ens prata om, kan vara den osexigaste och äckligaste arm jag sett. Men jag förutsätter att folket som hyllar den trollar för annars tappade jag precis ytterligare lite hopp om mänskligheten...

Det jag tänker på är någon som tjejen vill knulla med, bilden på slutet är äckligt och första bilden är också äckligt, (äckligt tjock). Den i mitten kan jag ej se.
Jag tänker inte på att visst man kan vara tsm med personen för att det är en bra person utan en som man vill KNULLA MED, om tjejen fick välja mellan en tjock, smal och muskulös (inte överdrivet men fin kropp som denna
http://madmadeleine.blogg.se/images/..._149292685.jpg)

Eller om man kunde välja samma person fast med olika kroppar fast med samma ansikte så klart, exempel: http://www.figurerx.com/Photos/Forum...tmcdonald2.jpg

Vilken skulle en tjej välja? För mig som kille så tror jag mest på den till höger...
Senast redigerad av AlGhouti90 2011-07-21 kl. 23:43.
Citera
2011-07-21, 23:42
Medlem
AlGhouti90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fmea
Jag blir också förvånad... JAG tänder på vältränade killar, och även om alla jag känner inte har det som ideal tror jag inte att jag vet någon som tycker att muskler är avtändande. Har tråkigt på jobbet så här kommer en liten analys:

- Rent biologiskt måste ju vältränad vara den "normala" preferensen. En vältränad kille är en stark kille som kan skydda mig mot faror och fälla bytesdjur så vi kan äta oss mätta. Plus att han är hälsosammare - lever längre och löper mindre risk att drabbas av sjukdom. Musklerna sänder signaler till kvinnors stenåldershjärnor att vi borde föröka oss med denna man.

- I dagens samhälle innebär det också ett friskare liv vilket bara det är mycket attraktivt. Men det signalerar också mycket annat som att han har ett stabilt, tryggt liv och hälsosamma ideal. Samt att om han tar hand om sig själv kommer han också ta väl hand om oss. Självklart stämmer detta nog i långt ifrån alla fall, men det är nog så många av oss automatiskt tolkar signalerna.

- För många, inkluderat mig, handlar det nog mycket om att det är manligt och att vi gillar att känna oss kvinnliga. Vi vill vara små och mjuka, och ha en stor man med hårda muskler. Finns inget bättre än ett par starka armar som håller om en och får en att känna sig liten, kvinnlig och omhändertagen.

- Och så sexuellt... tanken på att han är så stark att han kan göra vad han vill med oss är otroligt tändande i sig. Han kan lyfta upp oss, knuffa ner oss på sängen, hålla fast oss osv och vi har ingen chans att göra motstånd. Att bli dominerad är väl något de flesta tjejer tänder på.

Slutsats: de flesta tjejer har inget emot muskler även om de inte har det som krav. Antar att kvinnorna på FB är ett skevt urval av svenska kvinnor. En förklaringsmodell som tidigare nämnts är att de kanske inte själva tar hand om sig, och kaka söker maka - medvetet såväl som omedvetet kan jag tänka mig.

Tkr att detta var intressant, stämmer nog!
Citera
2011-07-21, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
Generalfelet är att tro att en man måste se ut på ett visst sätt, alltså musklerna, deras framträdande etc.

Otränat är aldrig attraktivt, av många orsaker. Det är dock inte samma sak som att säga att en man med extrakilon, ej väldefinierade muskler eller värsta hunken är oattraktiv.

Återigen har olika undersökningar gjorda på kvinnor i olika åldrar visat på att dom allesammans föredrar en vältränad manskropp med välutvecklad muskulatur och en V-formad överkropp framför en vanlig otränad.

Vad säger det oss?

Kanske att det signalerar trygghet och en bra partner för sin eventuella avkomma?
Citera
2011-07-21, 23:45
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Återigen har olika undersökningar gjorda på kvinnor i olika åldrar visat på att dom allesammans föredrar en vältränad manskropp med välutvecklad muskulatur och en V-formad överkropp framför en vanlig otränad.

Vad säger det oss?

Kanske att det signalerar trygghet och en bra partner för sin eventuella avkomma?

Vilken tur att jag inte dejtar biologister.
Citera
2011-07-21, 23:47
Medlem
Jag kan bara gå till mig själv, jag är välbyggd och tränar regelbundet och märker av att jag får uppskattning från det andra könet genom blickar, flirt och rena inbjudningar och positiva tillrop.

Jag har ingening emot otränade eller överviktiga människor utan jag konstaterar bara det faktum att vad folk än säger om att en mans kropp inte betyder något hurvida den är attraktiv eller inte så är det en ren lögn, medveten eller omedveten. Kanske rent av en förnekelse.
Citera
2011-07-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Vilken tur att jag inte dejtar biologister.

Du får data vem du vill. Jag hävdar fortfarande att en välbyggd manskropp går hem alla dagar i veckan när det ska till än en degig otränad dito.
Citera
2011-07-21, 23:57
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Du får data vem du vill. Jag hävdar fortfarande att en välbyggd manskropp går hem alla dagar i veckan när det ska till än en degig otränad dito.

Och jag menar att den går hem hos vissa, men inte hos alla.

Och man behöver inte vara degig för att man är otränad. Man kan ta vara på sin kropp även om man inte går på gym.
Citera
2011-07-22, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och jag menar att den går hem hos vissa, men inte hos alla.

Och man behöver inte vara degig för att man är otränad. Man kan ta vara på sin kropp även om man inte går på gym.

Rannsaka dig själv ordentligt och fråga dig vad du själv skulle föredra vid en av dessa undersökningar som gjorts på kvinnor i olika åldrar.

Jag skulle vilja påstå att du också är så pass ytlig vid den första anblicken att du skulle välja den välbyggda symmetriska kroppen framför den otränade.
Senast redigerad av Dart380 2011-07-22 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in